Vilken typ av ryggskydd använder du?

Vilket typ av ryggskydd använder du?

• Antal röstningar
    0
Halvarsson Track.

Jag har kraschat med Halvarssonskydd minst 20ggr. Har bla testat att landa platt på ryggen efter en highsider, slog luften ur mig men inte ett blåmärke. Sjukt bra.

Jag har åkt en del snowboard med det också och gått med ryggen före in i div sten, träd och grenar utan problem.

Hårt UFO skydd, har inte vurpat eller provat mjukt men tycker det hårda sitter bra :)

Har både ett Halvarssons Track och en Dainese Safety West och jag använder dem båda.

+1 knox aegis.
Bekvämt, svalt, ligger kvar i rätt position oavsett hur mycket man rör på sig.
Har aldrig vurpat med det dock :smasha

hade UFO innan, det flyttade runt på sig när man hängde av = inge skönt.

Halvarsson converter L2, i jackan, för då lockas jag inte att skippa det. Svårt att ta ställning i "pollen" då det inte blivit testat. Än. :hihi

Såg enligt mitt tidigare svar att min favoritaffär Biltema sålde en form av ryggsäck med någon form av inbyggt ryggskydd.Kanske kunde vara ett alternativ till att både rädda ryggen och få grejerna med sig.

http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/MC/Packutrustning/Ryggsack-MC-82612/

Inte för att vara sån men du.. Det där är inget ryggskydd. Står inte ens i beskrivningen att det skulle vara det. Så hoppas du har något redigt under om du använder den ;)

läser ju att många snackar så gott om Halvarssons Track, så då passade jag på att beställa ett sånt från samma tillverkare fast som är samma storlek som man byter ut i det befintliga facket i jackan så man alltid har det på plats, torde väl fungera bra?
(2-delat skinnställ)

Last edited:
Lidl's L2-skydd, dvs hårt. :yoparty

Samma här. Skyddet kom tvåa i något ryggskyddstest för nåt år sedan om jag inte minns fel. Hade dock aldrig kunnat tänka mig att jag skulle åka och köpa hojskydd på LIDL av alla ställen:crash

läser ju att många snackar så gott om Halvarssons Track, så då passade jag på att beställa ett sånt från samma tillverkare fast som är samma storlek som man byter ut i det befintliga facket i jackan så man alltid har det på plats, torde väl fungera bra?
(2-delat skinnställ)

Jag har exakt det du pratar om, det funkar hur bra som helst. Sen kan det ju diskuteras huruvida det skyddar lika bra som ett kroppsmonterat, men jag resonerar så att det faktum att jag alltid har det på mig eftersom att det sitter i jackan överväger eventuella skillnader vid krasch. :näsblod

Har ett Alpinestars Bionic ryggskydd. Såg att det fanns ett "Alpinestars Race" som gick att montera in i mitt skinnställ :mad:..

Är arlen ness ryggskydd som man stoppar in i fickan på stället godkänt vid uppkörning.

DSCN3618.jpg

Kör på ett hårt. Känns som det hjälper hållningen på ryggen med när man kör sporthoj. Har aldrig haft ont i den i alla fall.:tummenupp

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul