Vilken typ av ryggskydd använder du?

Vilket typ av ryggskydd använder du?

• Antal röstningar
    0
Ett hårt BMW skydd, satt så förbannat skönt när jag provade det så jag köpte skiten :p

Jag använder Knox Aegis, får även bekvämare körning med ryggskyddet på plats.
Det stabiliserar upp ryggen och är ändå smidigt.

dainese, vete faan va det heter efter det men det är hårt, Jag tänker den dagen jag landar på något liknande sten, över vägräcke med ryggen först så tror jag itne dom mjuka levererar lika bra. Har 3 hårda 4-5 mjuka insydda i olika jackor. Mjuka är bekvämare helt klart. Får hitta några jackass killar/tjejer som ställer upp med varsitt hårt samt mjukt så tar vi fram 20oz hammaren och klappar till så ser vi nog på minen vilket som klarar testet bäst!

Använder ett billigt jag hittade i Tyskland.
Det fungerar perfekt! Åtminstone så jag får en säker känsla, har ju int fallit med det ännu. :gnissla

Halvarsson Track som typ hälften av alla MC folk har :tungan men de sitter klockrent på ryggen och varmt? ja jo men absolut inte så varmt ja trodde de skulle vara, fick testa ett annat ryggskydd på trafikskolan som va hårt och där snackar vi varmt på ryggen!:brinnerup

Biltema L2
för det har i oberoende tester visat sig klara L2 (vilket inte alla "L2" skydden gjorde...)
för priset
för det sitter OK sedan jag flyttat upp/ sytt fast nedre fäste för hängslena 1 platta (skulle kanske sitta ännu bättre uppflyttat 2 plattor)
Om mjuka skydd är bra, hur kommer sig det då att det inte finns mjuka hjälmar?
Svar: Antagligen för att en mjuk hjälm inte klarar hjälmtesterna.
Trots det finns mjuka hjälmar sök på Petr Cech

Klotat med ett gammalt Biltema ryggskydd. Skyddade rätt bra tycker jag. Ryggen var enda stället på kroppen jag inte hade ont.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph