Vilken kategori tillhör du?

Mavve måste ha fått sand i vaginan eller nåt.

Ser jag att det är en hastighetskontroll (vilket man lätt ser) då varnar jag.
Står dom och vinkar in bilar för nykterhetskontroll (vilket man lätt ser) då varnar jag inte.

Om det leder till att en VD som har våldtagit 14 åringar inte åker dit för sina 5km/h för fort får jag ha det på mitt samvete.

Hoppas Mavve åker dit i en ren hastighetskontroll, 95km/h när dom står och mäter precis där det sänks från 110 till 90 för att han inte bromsat tillräckligt kraftigt.

Och slutligen, jag körde för fort, blev stoppad, fick sitta i polisbilen och skriva på böterna, men inte fan fick jag blåsa? :va

Jag varnar alltid, tror jag räddade några körkort idag faktiskt.

Jag vet inte vad fan du yrar om gamle man. Men tydligt är att vi inte har samma erfarenheter av poliser...

Men du, tagga ner ett par kilo va?

Klart att vi inte har men man skapar sina egna problem så har de bankat lite på dig förtjänade du det säkert också. :tummenupp

Alternativ 2, För det svider mer att förlora ett körkort än att vid alternativ 1 där dom enbart brukar kolla bälte och körkort. Och skulle det vara så att dom även har alkoholprovtagning så vill jag inte vara den som varna någon som kanske kör onykter så den föraren vänder pga att duktiga jag varnat för snuten.

Det blir vad man gör det till men läser man denna mongotråden så tappar man snart hoppet :hihi

alltså, jag varnar för jag tror inte på syftet bakom polisens metoder.
Dom vet nog mycket väl att vi inte kommer förverkliga nån nollvision eller annat utopiskt, och dom vet nog också att ju fler regler, desto mer brott.
Just därför tror jag dom har sina kontroller på platser som ni pratade om innan, där 90-vägen blir 70-väg, så att dom kan tjäna pengar. Istället för att ha det utanför skolan där det gör nytta.

"om alla följer reglerna nån gång blir nollvision verklighet"

nä jag tror inte det... Människor är jävligt korkade och klantiga av naturen, vi gör bara så gott vi kan och 99.9% av oss är inte elaka, utan försöker egentligen bara göra vårat bästa, men det går som det går... Därför bör vi inte straffas, straffen löser inget eftersom vi alltid kommer fortsätta göra bort oss och bryta mot regler.
Det är inte vi som är ruttna, det är systemet.

*Unconditional love* - the only way to go

cheerz~

Jag tror jag gör som nummer 1 oftast. Men det är lite märkligt. Råkade ut för ett stopp där polisen kollade nykterhet m.m. då blinkade ingen. Råkade ut för en hastighetskontroll blinkade ingen. Kom till en olycka ute på Värmdö i somras och jag har aldrig sett så många bilar blinka plus att alla mc-förare man såg viftade med armar och allting.

3 om jag hinner. Jag har ju ingen aning om polisen är ute på en rånar/mördarjakt eller bara fartkontroll. Man vill ju inte varna nått rånargäng på flykt, eller hur.
Per:squid

Jag läste nånstans att ca 80% regelmässigt bryter mot hastighetsbegränsningarna. Är det då fel på begränsningarna eller folket?

Känn dig marginaliserad Mavve.....
Fan vad ni är pantade.

Här är en 4a och fler kontroller på gatorna samt fler kameror med möjlighet till att fota baken på fordonet vid passage! :banana
Så slipper man sånt oförståndigt vägpatrask som Quazar!
Du måste ju vara helmongoloid och leva med Alice i underlandet eller nåt! :3freak

Wohooo - en till som verkar ha en hjärna. Det är sällsynt på detta forum. :banana

Efter det här kan man ju själv bilda sig en åsikt om vem som är dum i hela huvudet.

Har man den synen på det så tycker jag faktiskt det är rättfärdigat att inte varna andra. MEN, kom ihåg att säga det tyst till dig själv den dagen du blir stoppad och får punga ett par tusen för att du flöt med trafiken och körde 100 på 90-väg.

No prob! Att inte vara beroende av andra är faktiskt ganska tillfredsställande och att vara arg på sig själv är mycket enklare att hantera än att vara besviken på andra.

No prob! Att inte vara beroende av andra är faktiskt ganska tillfredsställande och att vara arg på sig själv är mycket enklare att hantera än att vara besviken på andra.

Och att tänka själv är ännu mer tillfredställande! :tummenupp

2.a dock har jag aldrig blivit varnad..
Var ute och åkte med brorsans supra och visste att jag skulle köra förbi en kontroll men inget blinkade..

*fick jag civilbilen efter mig en gång.. 109 på 90 väg.. 2400!!

*de "sköt" på mig under omkörning av en lastbil.. två månader och 4000.. skyller absolut inte på någon annan.. bara mitt fel och allt det där.. men hallå! vilken otur det känns som..

1(?).

Bara 'haft möjlighet' en gång trots några år i trafiken. Ringde hem och varna att dom stod och sköt hemmavid. 30-skyltat runt busshållplatserna där man själv kom runt 50. Lite nerförsbacke och knappast så att man ställer sig på bromsen även om man är extra uppmärksam och bromsberedskap när det precis blir 30-skyltat runt hållplatser. Som tur var stod polistanten och fippla med lasern istället för att skjuta mig(tur att blickar inte dödar).

Lite kluven. Varnade ingen annan då folk allmänt är sjukt dåliga på 30 områden, o andra sidan hade det aldrig vart 30-sträckor där om inte en liten unge hade blivit ihjälkörd för några år sedan då något snille fick för sig att göra en omkörning när bussen stannade(han sprang mot bussen och inte från den).

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT