2
Och den dagen pÅlisen står vid ställen där deras insats betyder något, då har de min respekt igen.
Runt mina dagliga rutter är det 70- och 90-vägar på vischan, där man smyger med laserpistoler och jagar jobbpendlare.
Det är ruskigt ovanligt att man ser dem inom tätbebyggt område, där de verkligen behövs, men det är väl antagligen högre flöde av fordon på större vägar, och bättre siffror i statistiken för de små liven (japp, de har beläggningskrav på sig, precis som vilken annan arbetare som helst).
Varför görs det inte fler utandningsprov, varför ser man dem enbart med laserpickan i högsta hugg?
Min personliga åsikt är att det är helt åt helvete med prioriteringen, att slå sig för bröstet och påvisa en snitthastighet på 3km mindre efter punktmarkering på en vägsträcka, som det *aldrig* händer något på - är ju stort värre... :rolleyes
Som sagt, den dagen de bränner mina skattepengar på något annat än target practice på riksvägarna så kan de börja förtjäna min respekt igen, tills dess - så varnar jag mötande.
/J