Vilken kategori tillhör du?

Vars?

Varnar alltid såklart, och har blivit hjälp ett par gånger.

Bästa var en gång när jag kom mot en favoritväg här i stan, plågade ut hojen på en raka som mynner ut över ett krön, just innan kommer en vit Saab från motsatt håll och tokblinkar, säkert en hojåkare! Hursomhelst så tokbromsar jag in för att smyga i laglig hastighet förbi en poliskontroll med ca 3-4hojar plus massa bilar ståendes längs vägen, aaaahhhh....! Tänkte nästan vända och tacka Saaben! :)

Vars i Umeå var det dom hade den kontrollen? Tyvärr står dom allt som oftast efter Obbolavägen när folk är påväg till och från sina arbeten och det är fanimej skamlöst!:mad: (1:a varnar allt som oftast )

Ah! Du är en sån "arg tant" som jag nämnde tidigare. Jag varnar för dig också! :arsele

Ja, förmodligen hade du gjort det när jag far fram i 95 på 90vägen och då tänker du genast: "SHIT, EN SAKTAKÖRANDES TANT, bäst o blinka på alla andra så de hinner tänka vad jag verkligen är för en idiot på vägen som inte redan kör med helljuset på min hoj."

Det är för lätt att ta körkort tydligen....

Vars i Umeå var det dom hade den kontrollen? Tyvärr står dom allt som oftast efter Obbolavägen när folk är påväg till och från sina arbeten och det är fanimej skamlöst!:mad: (1:a varnar allt som oftast )

Kör du som du ska så kan det ju kvitta.
DU skapar dina egna problem.

Det är vardagsfartsyndaren som man vill åt när man står på vägarna som leder just "till o från arbetet".

80% av trafikanterna är egentligen helt oförmögna till att begripa varför det finns trafikregler.

Last edited:
Jag varnar alltid vid poliskontroll ibland varnar jag fast det inte finns något att varna för, bara kul att se när alla ställer sig på bromsen. :cdevil

Sen känner jag mig duktig då jag medverkat till ett lägre tempo och säkrare trafik :tummenupp

Jag varnar dom gånger jag ser att det INTE är blåskontroll.Alla kan ju va mer eller mindre gasglada ibland, o d tycker jag man ska få va förståss. Hm...om det inte är min hatade granne som är ute o gasar förståss...han kan gärna få lida lite :)

Jag ser i stort sett aldrig till några kontroller så jag antar att det per automatik gör mig till en fyra. Jag bryr mig för övrigt inte om andra trafikanter varnar mig för en kontroll eller inte, det är ändå bara jag själv som ansvarar för vilken hastighet jag håller.

Kör du som du ska så kan det ju kvitta.
DU skapar dina egna problem.

Det är vardagsfartsyndaren som man vill åt när man står på vägarna som leder just "till o från arbetet".

80% av trafikanterna är egentligen helt oförmögna till att begripa varför det finns trafikregler.[/QUOTE]

Tycker fortfarande det är risigt att lägga ner resurser på att ha hastighetskontroller på en väldigt fin 90 väg vid 6 snåret på morgonen för vanligt hederligt folk som är påväg till sina arbeten. Tycker hellre att dom ska prioritera att vara på de särskilt utsatta sträckorna eller utanför dagis och skolor. Känns lite mer befogat enligt mig, men vem är jag att yttra mig, är ju bara en vanlig pojke från landet.. :slicka

1. Jag varnar alltid för allt vad poliser heter, då de oftast ställer till trubbel för vanligt folk istället för att catch the bad guys.

Håller med dig. Folk verkar ha ändrat beteende. Tidigare blev man nästan alltid varnad av många innan kontroll.
Men jag gör som du. Varnar alltid, utom när jag vet att det är nykterhetskontroll. Rattfylla gillas inte!

Jaha och hur vet du att det är hast-/eller nykterhetskontroll, stannar du och frågar.
Jag varnar INTE, rattfyllon och höga hastigheter dödar.

1. Jag varnar alltid för allt vad poliser heter, då de oftast ställer till trubbel för vanligt folk istället för att catch the bad guys.

Ja, tänka sig en sån underbar värld det hade varit utan snuten. Inget dåligt hade nånsin hänt och alla hade verkligen varit fria i rätt bemärkelse.

Du måste ju vara helmongoloid och leva med Alice i underlandet eller nåt! :3freak

"Vanligt hederligt folk som är på väg till sina arbeten" - det är alltid de man minst anar heter det ju. Vanlig "hederlig" VD är på väg till sitt arbete idag kanske, men dagen innan sålde han bara en 14åring och en 15åring till sina kompisar som knullade dem alla samtidigt på hotellet. Hederligt folk va?
Fast sånt syns ju inte i en fartkontroll...

Jaha och hur vet du att det är hast-/eller nykterhetskontroll, stannar du och frågar.
Jag varnar INTE, rattfyllon och höga hastigheter dödar.

Wohooo - en till som verkar ha en hjärna. Det är sällsynt på detta forum. :banana

Sen kollar de alltid utandningsluften vid en kontroll oavsett.

Last edited:
Quazar-Macami: Hur kan Polisen ser att ni varnar andra? När ni varnar då hade ni redan kör förbi polisen... eller?

Instämmer! men..det var ett fall där en bilist varnade för hastighetskontroll, bara det att den bilist han varnade var en civilare..gick till åklagaren..hur det gick sedan vet ag inte..året var 2005 lr 2006.

Ja, tänka sig en sån underbar värld det hade varit utan snuten. Inget dåligt hade nånsin hänt och alla hade verkligen varit fria i rätt bemärkelse.

Du måste ju vara helmongoloid och leva med Alice i underlandet eller nåt! :3freak

"Vanligt hederligt folk som är på väg till sina arbeten" - det är alltid de man minst anar heter det ju. Vanlig "hederlig" VD är på väg till sitt arbete idag kanske, men dagen innan sålde han bara en 14åring och en 15åring till sina kompisar som knullade dem alla samtidigt på hotellet. Hederligt folk va?

Fan, du kan ju inte må bra.. Vad har en VD som säljer sexslavar med den här tråden om fartkontroller att göra? Det enda jag ville ha sagt var att de borde lägga ner sin energi på att haffa fortkörare på 30 och 50 sträckor särskilt utanför skolor, Om personerna som åker dit sen är yrkeskriminella eller din mamma, det ger jag blanka fan i.

Tycker att du ska köpa dig ett chromestaket och gå med nått annat forum för här passar du inte. :arsele :arsele :arsele

Wohooo - en till som verkar ha en hjärna. Det är sällsynt på detta forum. :banana

4.

Å andra sidan ser jag väldigt sällan poliskontroller med untantag för vid skolan jag passerar på vägen till jobbet och ja, där är det väl fint att folk kör lungt.

Jag vet inte vad fan du yrar om gamle man. Men tydligt är att vi inte har samma erfarenheter av poliser...

Men du, tagga ner ett par kilo va?

Åter igen, anledningen till att dem inte står speciellt ofta vid dagis/skolor är väl för att många FAKTISKT visar respekt där och kör lugnare vilket innebär färre fortkörningar och således också mindre pengar. Personligen tycker jag oxå att dem borde lägga mer krut på sådana ställen där faktiskt risken är större för en eventuell olycka än ute på landet där man haffar folk som kör lite för fort för det är så ENKLA pengar att tjäna. Det är kanske inte BARA pengarna som styr men tro för fan inte att det inte har med saken att göra för det har det - GARANTERAT! Nä, fler nykterhets- och drogkontroller och hastighetsövervakning vid exempelvis skolor är bra - tyvärr för staten så inkommer det ju mindre pengar med största sannolikhet och då är det väl inte befogat att lägga resurser där....

Möter gärna en vanlig "hederlig" VD är på väg till sitt arbete som kör för fort än alla jävla självutnämda poliser/bödlar som försöker preja en till döds om man kör om lite eller mycket för fort.
Varnar alltid och hoppas att tjänsten återbetalas, precis som att jag alltid stannar om någon är stående vid vägen och hör om dom behöver hjälp...Mitt karma mår bättre av detta:tummenupp :tummenupp vilket innebär att om jag dör så slipper jag förhoppningsvis i alla fall bli återfödd som bitter och trångsynt...

Ser mig inte som en rättshaverist utan mer som varningsskylten 200m innan fartkameran:va

Dina liknelser är "SJUKT" lysande, jag syftar på den om att kör man för fort så ägnar man sig även åt barnprostitution :3freak :3freak :3freak

Din ev ironi är svårtolkad:rolleyes: :rolleyes: Oförstådd ironi är meningslös ironi.

Last edited:
4.

Folk får ta ansvar för sina egna handlingar.

Har man den synen på det så tycker jag faktiskt det är rättfärdigat att inte varna andra. MEN, kom ihåg att säga det tyst till dig själv den dagen du blir stoppad och får punga ett par tusen för att du flöt med trafiken och körde 100 på 90-väg.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!