Vilken går bäst?

watteee

Gripen... :(
Gick med
2 Nov 2003
Hoj
ingen...
Vilken 125a är det mest krut i, en KTM exc 125, eller en GasGas 125a med 40hästar??? Vilken e starkas, snabbast?
Mvh matte

Du kommer aldrig få det rätta svaret, tror inte nån här har kört båda 2.

Men du kan ju börja med att gemföra vikten, kompnenterna, hk, utseende osv ifall du inte kan provköra båda 2.

Den som du tycker har bäst grejer och starkast motor, den satsar du på.

Hmm... EXCn är otrimmad.. har väll ca 30hk.. så då borde juh gasgasen vara snabbare, men det beror juh på mer än Hästkrafterna..

Men om EXC är otrimmade borde den väll inte vara så service krävande?! eller...
I bikes senaste endurotest står det att en ktm exc 125 har 28,5 (!?) hästar på bakhjulet och 32 på kopplingen. Gasgaseb har 28 på bakan och 32,9 på kopplingen. Jag blev lite förvånad när jag läste det...

Vet inte om jag ska köpa en skrotfärdig kmx ( :tungan ) eller sälja miton (gör jag nog endå i vår när den funkar) och köpa en gasgas eller ktm.
Om det blir nån av de senare ska jag förmodligen börja köra lite enduro när jag har tid. Men jag är bara orolig att den inte ska klara längre landsvägsturer.

/Ludde

watteee skrev:
Vilken 125a är det mest krut i, en KTM exc 125, eller en GasGas 125a med 40hästar??? Vilken e starkas, snabbast?
Mvh matte
Snabbast i vadå? Är det toppfart du är ute efter så verkar ingen av hojarna något att satsa på

Lurvas skrev:
I bikes senaste endurotest står det att en ktm exc 125 har 28,5 (!?) hästar på bakhjulet och 32 på kopplingen. Gasgaseb har 28 på bakan och 32,9 på kopplingen. Jag blev lite förvånad när jag läste det...

Vet inte om jag ska köpa en skrotfärdig kmx ( :tungan ) eller sälja miton (gör jag nog endå i vår när den funkar) och köpa en gasgas eller ktm.
Om det blir nån av de senare ska jag förmodligen börja köra lite enduro när jag har tid. Men jag är bara orolig att den inte ska klara längre landsvägsturer.

/Ludde
Satsa på en Honda, Yamaha eller KTM 4-takt om du ska köra enduro! Tänk sen att om det e riktig Enduro får du bara köra till och från banan!

Lurvas skrev:

/Ludde

Vilket nr av bike var detta????

Hehehe! :fakta

Du lär inte kunna känna skillnaden i effekt mellan de två cyklarna.

Om man drevar om, blir den inte lite bättre att köar på gata då?
28 hästar e ju som min mito...varförskulle motorn slitas snabbare isf.?
/Ludde

Ingen som har Bike Nr 2, januari-februari 2003 som kan scanna in/ta kort på sidorna där det står om gasgas o ktm 125?

Trode det var mer än 28 på slangen. Biifer bänkade ju sin TZR över 30 hk, enligt han orginal.

ja men inte är det några 40hk i någon av dom där hojarna
kanske sitter 36-37hk på veven...konstigt att dom slits så mycket

*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back