Vilken går bäst?

cRoC skrev:
Han sa att den var orginal, kanske någon gammal ägare som gjort nåt.

Vad har du sett för effekt på tzr-bänkningar?

SÅ DU MENAR ATT HAN SKULLE HA 36-37HK I EN TZR?? MED ETT TRIMMSYS. KANSKE DU KOMMER UPP I 30HK PÅ VEVEN! :dummer

(Jävla capslock :4skrika )
 
watteee skrev:
hej igen. Nu har jag varit och testat hojjarna :D tyckte helt klart att gasgasen kändes vassare.. Men vilken är bäst till landsvägskörning? (vill inte höra massa tjat om att jag ska köpa en RIKTIG motorcykel o ingen enduro, För jag kan inte köra vanlig motorcykel, pga ryggsmärtor.

Vart fick du provköra BÅDA cyklarna??? :yoparty

EDIT: Dom var ostrypta hoppas jag!! :)
 
Last edited:
Hammet skrev:
SÅ DU MENAR ATT HAN SKULLE HA 36-37HK I EN TZR?? MED ETT TRIMMSYS. KANSKE DU KOMMER UPP I 30HK PÅ VEVEN! :dummer

(Jävla capslock :4skrika )


Jag säger det Biifer har sagt. Men visst, den är väl trimmad bara att han inte vet om det då :hej

Har någon annan bänkat en TZR? Ni kan ju för tusan inte lita på det som står på nätet !!
 
Hehe.. jag fick testa dom i kalmar.. båda var begangnade.. men dom gick som skott.. självklar var dom avstrypta.. :D
 
Hammet skrev:
ja men inte är det några 40hk i någon av dom där hojarna
kanske sitter 36-37hk på veven...konstigt att dom slits så mycket

Du har aldrig tänkt på att det är rena tävlngsmaskiner? Ej anpassade för gata. Låten oljemängd, utväxlingen mm gör att serviceintervallerna blir orimliga för att kör enduro cykel på gatan. De är ju dessutom bara kul i skogen.
 
cRoC skrev:
Har någon annan bänkat en TZR? Ni kan ju för tusan inte lita på det som står på nätet !!

Har inte bänkat min men original skall det vara 27hk, antar att det är på veven och att då få ut 30hk på slangen verkar mycket.
Om det är någon som har nån bänkning över huvud taget på sin 125a (helst med både vrid o effekt kurva) så skulle det va kul att jämföra lite. Bike hade ju tyvärr inte bänkat hojarna i senaste 125cc testet, varken i stryp lr ostrypt utförande.
 
cRoC skrev:
Ja jag har också _hört_ att det ska vara 27 hk.

27 på veven=ca 20-23 på slangen när den är NY!
och några 30hk på bakan kan du inte få ut på en tzr utan riktigt seriös trimmning, då börjar notan krypa upp en bra bit
kan tänka mig att han har fått ut 30hk på veven med tex. en portad cylle och fräsh motor som är bra inställd :)
 
Att köra GASGAS ec på gata är omöjligt då du kommer att få byta halva motorn 2ggr per säsong. Däremot kan du köra GASGAS sm då det är en lightversion med lägre komp annan tändkurva snällare portning och kraftigare vev.

Jag har bänkat min GG 125 ec (fabriksräcer EX. VM hoj) och den ger 35 Bakhjulshästar.
Lägger upp en kurva när jag kommer hem.

Men att då få ut nått mer än 25 BHP ur en gatmotor är nästan omöjligt då de motorerna är ljusår ifrån racingmotorer
 
cRoC skrev:
Hm när man bänkar kan man väl inte mäta veven? Biiifer - Prata !!

Klart man kan det är bara att ha en bänk där man monterar motorn och inte hela hojen :kocko
 
Borsiin skrev:
Att köra GASGAS ec på gata är omöjligt då du kommer att få byta halva motorn 2ggr per säsong. Däremot kan du köra GASGAS sm då det är en lightversion med lägre komp annan tändkurva snällare portning och kraftigare vev.

Jag har bänkat min GG 125 ec (fabriksräcer EX. VM hoj) och den ger 35 Bakhjulshästar.
Lägger upp en kurva när jag kommer hem.

Men att då få ut nått mer än 25 BHP ur en gatmotor är nästan omöjligt då de motorerna är ljusår ifrån racingmotorer


Kollade nyss på gasgasmotos.es hem sida.

EC och SM verkar ha helt likadana motorer. Allt är ju samma, förutom fälgarna och kåperna.

Kommer ihåg att jag ringde MTT Racing, som importerar GG. Killen som jag snackade med, sa att det ända som skiljer på EC oxh SM är fälgarna och kåperna, och att EC och SM har samma motorekenskaper på vägen och att båda är lika hög varvande och båda är lika mycket service krävade.

www.gasgas.se kolla in!
 
Jo men då är det racingversionen av SM det är väl den nedtrimmade gatversionen som säljs med 11kw reg åtminstone i spanien.

Sen måste väl SM ha förstärkt växelåda med annan utväxling då ec växelådan är väl skör ens för endurobruk.

I vilket fall som hellst så skall ni alla köpa er en GASGAS SM 125 om ni älskar att skruva och har mycket pengar då får ni den absolut hetaste 125an :tummenupp :tummenupp
 
*/ ?>
Nyheter
Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Mästerlig presentation, KTM 1390 Super Adventure S EVO

I ett maffigt bergsområde, ...

Lite fler live foton på KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Direkt från Teneriffa! Förs...

CIAO ITALIEN!

Pressrelease från KTM: ...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Nu jobbar vi med Katalogen!

Idag startar vi det digra a...

Provkörningsvecka, KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Bike är på plats på sommarv...

Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Back
Top