Vilken är den mest eftertraktade sporthojen?

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Denna är nog rätt eftertraktad om man ska ha en plastraket med lite klass , kanske lite dyr men jäkligt ball

MVAGUSTAF41000R-R11-542_3.jpg
 

900 Desmodue

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Härryda
Hoj
Ducati SF S -09, KTM 450 EXC -04
Skulle tro det, den är antingen inte till salu med tanke på att den varit upphissad i taket eller möjligtvis till salu för ett hutlöst "går det så går det pris".
 

900 Desmodue

Medlem
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Härryda
Hoj
Ducati SF S -09, KTM 450 EXC -04
Ingen aning. Har dock aldrig sett den tidigare i butiken trots ett ganska flitigt besökande.
Kan va samma och det kan va en ny, frågan är var de idag hittat en okörd (som det står på deras FB-sida) -99:a .
Verkar inte va till salu iaf, hittar ingen R7:a i deras blocket-butik.
 

Fabio

Njuter som bäst vid 11.000 rpm
Gick med
12 Sep 2009
Ort
Norrköping
Hoj
Gixxer K1 1000cc
Här kommer en bild från i våras tagen av en god vän. För skojs skull ringde jag Yamaha Center nyss :D
Den är både till salu och inte till salu. Den har aldrig varit igång, inte körd en meter. Däck osv behöver såklart bytas då det är en 99a. Men du har rätt fortsatte gubben, allt är till salu. Nypris 99 var 260.000, om du kommer hit med 400.000 är den din, du är välkommen! Jag: Jamen då ska jag bara hämta hammaren till spargrisen... :smasha :tummenupp


r7.JPG
 
Gick med
3 Apr 2011
Ort
Skåne
Hoj
Skrot
Här kommer en bild från i våras tagen av en god vän. För skojs skull ringde jag Yamaha Center nyss :D
Den är både till salu och inte till salu. Den har aldrig varit igång, inte körd en meter. Däck osv behöver såklart bytas då det är en 99a. Men du har rätt fortsatte gubben, allt är till salu. Nypris 99 var 260.000, om du kommer hit med 400.000 är den din, du är välkommen! Jag: Jamen då ska jag bara hämta hammaren till spargrisen... :smasha :tummenupp


View attachment 421418

Och till oss som knappt hunnit börja drömma om moped 1999, vad är det för speciellt med den?
 

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
Mönsterås
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
Mönsterås
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld

Cawasapien

Ny medlem
Gick med
23 Sep 2013
Ort
i öppna landskap
Hoj
- 04 zx 10 r Ninja
Som svar på ursprungsfrågan skulle jag säga :
Den de finns minst antal av på blocket till högst pris !

För mig var den mest eftertraktade hojjen en vidareutveckling av den hoj jag blev kär i redan i slutet av -70
talet nämligen Kawa Z 900 . Alltså bor de en zx10r Ninja hos mig nu och den kommer att bo där länge !
:tummenupp :Bugar :hej
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Denna är nog rätt eftertraktad om man ska ha en plastraket med lite klass , kanske lite dyr men jäkligt ball

View attachment 421110

Avstår lätt. :)
När Performance Bikes testade MV Augusta konstaterade de att det gick att byta olja och oljefilter utan större problem. Men skulle man byta tex luftfilter fick man riva bort all plasten på bakdelen.
För med bakdelsplasten installerad gick det inte att ta loss tanken. Så man kunde komma åt luftfiltret.
O.S.V.
 

enrosabil

Sporthojsnörd
Gick med
6 Aug 2012
Ort
Stockholm
Hoj
En massa gammalt mög.
Avstår lätt. :)
När Performance Bikes testade MV Augusta konstaterade de att det gick att byta olja och oljefilter utan större problem. Men skulle man byta tex luftfilter fick man riva bort all plasten på bakdelen.
För med bakdelsplasten installerad gick det inte att ta loss tanken. Så man kunde komma åt luftfiltret.
O.S.V.

Så du hoppar över att köpa en hoj för att man måste lossa 6 skruvar mer än på den du redan har var 1000:e mil när man ska byta luftfilter?
Känns ju rimligt... :glömdet
 

Jemej

Medlem
Gick med
12 May 2008
Ort
Mönsterås
Hoj
06 Yamaha R6 Såld!! BMW S1000RR Såld!! Mv Agusta F4 R312 Såld! GSXR 750 L0 Såld! GSXR 750 K9 Såld! CBR1000RR 08 Såld! GSX-R 750 L1 Såld S1000rr 2012 Såld
Avstår lätt. :)
När Performance Bikes testade MV Augusta konstaterade de att det gick att byta olja och oljefilter utan större problem. Men skulle man byta tex luftfilter fick man riva bort all plasten på bakdelen.
För med bakdelsplasten installerad gick det inte att ta loss tanken. Så man kunde komma åt luftfiltret.
O.S.V.

Nä, det stämmer inte alls.. Men om man av en händelse vill byta panelerna som sitter vid tanken till fräckare diton i kolfiber & gummimuffen som håller muttern på plats är gammal och spröd gör man bäst i att byta dom.. Trillar muttern loss så hamnar den rakt ner i spjällhuset!! :gnissla Been there done that:huvet
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top