Vilken är den mest eftertraktade sporthojen?

En Yamaha R7 hade jag inte tackat nej till.. Hänger en i taket i en mcaffär i Helsingborg. Var detta en hoj som såldes i butik eller enbart till för banåka?
 
En Yamaha R7 hade jag inte tackat nej till.. Hänger en i taket i en mcaffär i Helsingborg. Var detta en hoj som såldes i butik eller enbart till för banåka?

Den hänger inte i taket längre sedan några år tillbaka. Hojen tävlades med i WSBK, och för att få tävla där med den så måste den även säljas för gata i minst 1500 exemplar. Dessa regler gäller än idag, det enda som ändrats under ären är antalet minimum tillverkade hojar för gata.

Och nej, en sådan skulle inte stå fel i garaget :)
 
+Kawwa, Suzuki, Aprilia, Ktm, Ducati plus ev mer:vaDet är nog som du ropar i skogen får du svar:tummenupp
 
Ooooh en Britten... *wanka* *wanka* *wanka* *wanka* *wanka* *wanka* *wanka* *wanka*

Nu var det dock 08 och framåt... Men om vi pratar liter hojar som är relativt mainstream men ändå ger ståfräs så kollar jag personligen efter: GSXR -07, Honda 09,10,11 (med ABS), S1000RR BMW och -11ans kawa...
Oops glömde "nya" aprilia rsv4R F (FEMALE!) ;)

Mina femtielva korvören.


Visa av er är i närheten, men rätt svar är denna!. De som säger
emot hamnar automatiskt i min ignoreralista:D.
//Micke
 
R1 04-06 fucking RULEZ! :)
(moget utryck men det finns inga bätte ord ;))

vilken jävla hoj alltså!
ändå har jag kört R1-00 innan men är fortfarande skrämd/chockad efter några dagars provturer med nya R1an.
05an är helt sjuk med sin vikt/hp förhållande.

grejen är att även fast den vill lätta på framhjulet i över 160kmh så känns det inte dramatiskt.
mer stabil och stadig hoj i chassit får man nog leta efter. :tummenupp

köper du en R1a 04-06 så kommer du inte bli besviken.

Dock så tycker jag dom nyare R1orna ser för jävliga ut med org systemen.
baken ser ut som hämtad från nån offroad.
+ att sidokåporna med dom raka kanterna ser ut som nån gammal TT hoj från 70 talet.

R1 04-06 med eftermarknads Slip-On/Helsystem is the shit alltså!

köp en jag har en själv :)
 
Last edited:
Bimota DB5 om du frågar mig. Den vill jag ha allra helst.
 
Om man sammanfattar tipsen i tråden så är det en CBR1000RRA du söker. :tummenupp
 
Den hänger inte i taket längre sedan några år tillbaka. Hojen tävlades med i WSBK, och för att få tävla där med den så måste den även säljas för gata i minst 1500 exemplar. Dessa regler gäller än idag, det enda som ändrats under ären är antalet minimum tillverkade hojar för gata.

Och nej, en sådan skulle inte stå fel i garaget :)

Flyttade från Helsingborg 2008, synd att han inte finns kvar :P Aldrig sett någon i trafik, man hade ju blivit mäkta hård i byxan om man kommit upp bredvid någon. 700cc då eller? Kul att du med gillar den. :yoparty
 
Flyttade från Helsingborg 2008, synd att han inte finns kvar :P Aldrig sett någon i trafik, man hade ju blivit mäkta hård i byxan om man kommit upp bredvid någon. 700cc då eller? Kul att du med gillar den. :yoparty

Hojen finns kvar i butiken, men på golvnivå numera :)
Yamaha R7 har 750cc och det var cylindervolymen på radfyror man tävlade med i WSBK. Numera är det 1000cc.

Toyman här på forumet har en han kör med då & då, har du tur så kanske du blir omkörd av honom på den en vacker dag! ;)
 
Åren har gått med på tok för mycket bilar och för lite hoj. Var uppe i sundsvall i måndags och hämtade en svart Gixxer k1 1000. Har ju velat ha en sedan the final ride, en svart med svart ram blev det. 66 mil hoj varav regn i 25-30 av dessa. Än idag vill jag ha en R7 :banana
 
Intressant tråd!

Detta med "den mest eftertraktade hojen" kan ha många innebörder. Igår var jag nere i hamnen som vanligt (http://automobilsallskapet.se/?page_id=2361), de visade fram en slit-och-släng-bil från 50-talet (?) och kommentatorn sa ungefär:

"Det är just den här typen av fordon som idag är riktigt ovanliga. Fina Ferrari från "länge sen" finns idag i drivor, eftersom de var dyra skötte ägarna dem som lindebarn. En sån här bil användes och hamnade sedan på skroten, sen köpte man en likadan som tids nog också hamnade på skroten... "



...från han som har garaget fullt med dussinhojar i nyskick. :)
 
Haha, tänkte när jag såg denna tråden att här måste jag gå in och skämta om att en Bimota DB5 är den mest eftertraktade för mig.

Men jag hade redan visst gjort för 4 år sedan. Skönt att man inte ändrar sig för mycket... :hihi
 
Utav Honda och yama: cbr1000rr efter 09 men helst 10. 08erna hade koppling, kolvring och lagerstrul...
 
2lut20n.jpg
 
Jag gillar gixxer k1 för att den är ganska simpel frami, inte blinkers på speglar osv. Googlade Honda RC 30 igår, fan så snygg. Alla äldre hojar med två lysen fram brevid varandra är lika tidlöst som sportbilar med 4st bakljus. Vette C5, Ferrari 360, Skyline R34 och alla före det.
 
Alltså man kan ju vilja ha en hoj för att den är snyggast, snabbast, modernast, bäst på bana eller vad som helst men jag kan inte komma ifrån att den hoj jag helst skulle vilja ha (och hänga upp på väggen) är en svart/röd GSX1100R med de runda lysena. Varför? Jo när jag var liten såg jag en sådan och det var då jag för första gången tänkte "jag måste ta hojkort när jag blir stor!"
Det var den första hoj jag blev kär i, så enkelt är det för mig :)
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top