vilka ska köra på knutstorp på tisdag?

min koppling blev paj

Jahapp, det var som jag trodde - kopplingen har gett upp... kopplingskorgen, tryckplatta, m.m är helt slut (inte konstigt att jag körde så långsamt) :D Nåja, som herr GSXR har sagt; rajsing ska kosta. Nu verklar det som han får rätt, och det med råge, för nu har jag beställt cnc-fräst kopplingskorg och annat godis.. hej vad det ska gå undan på söndag...
:squid

Re: min koppling blev paj

metallgutten skrev:
Jahapp, det var som jag trodde - kopplingen har gett upp... kopplingskorgen, tryckplatta, m.m är helt slut (inte konstigt att jag körde så långsamt) :D Nåja, som herr GSXR har sagt; rajsing ska kosta. Nu verklar det som han får rätt, och det med råge, för nu har jag beställt cnc-fräst kopplingskorg och annat godis.. hej vad det ska gå undan på söndag...
Kit korg med rejsgodis, dyrt å gott prexis som Jalle vill ha det :1pajas

Re: min koppling blev paj

metallgutten skrev:

Du behöver inte lämna in den, kom bara ner till mig med den.

Vi sitter i trädgården och dricker pilsner, min yngste mekarförmåga fixar kopplingen. GRATIS!
(För kvarglömda verktyg i kopplingskorgen ansvaras ej.)

Reder inte han ut det kommer GSXR med mätinsrumentet och kopplar kopplingen på varvräknaren och tändspolen på höger fotpinne. :skrämd

CNC fräst kopplingskorg och proffsfixade siffror. Jo jag tackar jag.

abstruse skrev:
Fråga: Var det bara jag som hade problem med imma på visiret under pass två? Blir det inte bättre längre fram funderar jag på att borra små, små hål i underkant på visiret alternativt så får man köra med en tejpad glipa varenda dj*kla gång...
Jag hade på mitt Respro nässkydd under pass 1 och hade inga problem med imma. Inför pass 2 så tog jag av det eftersom det kändes OK med värmen i louften, men jag fick ändå lite imma på visiret (inte så att det störde direkt).

För er som har problem med imma så kan jag varmt rekommendera Respros skydd. Det är lätt att sätta i och det går inte att framtvinga imma ens när jag varit ute på vintern och andats häftigt stillastående. Dessutom hindrar det att ögonen rinner p g a drag underifrån. Jag vet inte om det finns att köpa i Sverige men kolla på http://www.respro.com/popup_foggy.php för mer info. Kostar strax under 200 kr och det är väl investerade pengar.

kajlyl skrev:
hehe.. tja vi kommer ju vara 20-30st gröna som ska köra då :p :rodnar
fast vi kör troligen inte samma pass som ni...
Jag hoppas innerligt att de inte blandar. Jag har ingen lust att köra samtidigt som rejsarna på årets första bankörning. Jag har varit lite smånervös för den redan tidigare.

Bingo skrev:
Jag hoppas innerligt att de inte blandar. Jag har ingen lust att köra samtidigt som rejsarna på årets första bankörning. Jag har varit lite smånervös för den redan tidigare.

Du vänjer dig ganska snart. Är egentligen bara de första träningarna som blir jobbiga och sen är det en del av vardagen.. Det släpper.

Bingo skrev:
Rookie som rookie.. nu har vi chansen att ge igen för vad a-förarna gör mot oss...
:eek:

Wenhov skrev:
Jag hade på mitt Respro nässkydd under pass 1 och hade inga problem med imma. Inför pass 2 så tog jag av det eftersom det kändes OK med värmen i louften, men jag fick ändå lite imma på visiret (inte så att det störde direkt).

För er som har problem med imma så kan jag varmt rekommendera Respros skydd. Det är lätt att sätta i och det går inte att framtvinga imma ens när jag varit ute på vintern och andats häftigt stillastående. Dessutom hindrar det att ögonen rinner p g a drag underifrån. Jag vet inte om det finns att köpa i Sverige men kolla på http://www.respro.com/popup_foggy.php för mer info. Kostar strax under 200 kr och det är väl investerade pengar.

Tack, men det funkar inte för en annan som kör med glasögon. Det finns ju ett dylikt inbyggt i hjälmen (även om det ovan säkert är bättre) och det enda det gör är att skydda visiret från imman men istället förflytta den till glasögonen. Ska testa Nolans Gaylock som Nisse tipsade om. Det ska tydligen funka bra.

Last edited:
...pinlocket allena kommer göra så jag kapar tre-fyra sekunder, minst... :rolleyes: :D

metallgutten skrev:
Rookie som rookie.. nu har vi chansen att ge igen för vad a-förarna gör mot oss...
:eek:

mm, att få en sur j*vla std 600:a förbi sig som skjuten ur en kanon kan sänka den mest härdade rookien

we have a loooong way to go, d*mn it's gonna be phun!

Chrille skrev:
Du vänjer dig ganska snart. Är egentligen bara de första träningarna som blir jobbiga och sen är det en del av vardagen.. Det släpper.
Det hade kännts lättare om du hade skrivit att det bara är de första *minuterna* som är jobbiga... Men tack för att du försökte. :hej

Metalknutten, jag är helt oberäknelig. Jag gör korkskruvar i kurvorna. Jag byter spår på rakorna. Säkerhetsavståndet är två... nä, tre meter. Kör förbi sakta. Now You Are Warned. :crash

hmm... värkar som det blir regn på söndag!! :( :gråta

Kul att köra i regn första gången man e ute och dessutom utan krachkåpor! :eek:

kajlyl skrev:
hmm... värkar som det blir regn på söndag!! :( :gråta

Kul att köra i regn första gången man e ute och dessutom utan krachkåpor! :eek:
Ja men är det verkligen dåligt då? "-Nä det gick inte så fort för det regnade å jag ville inte ta nåra risker. Inga kraschkåpor, du vet... Inte kul å köra i regn ändå..." Det vankas fina bortförklaringar. :tummenupp

Bingo skrev:
Ja men är det verkligen dåligt då? "-Nä det gick inte så fort för det regnade å jag ville inte ta nåra risker. Inga kraschkåpor, du vet... Inte kul å köra i regn ändå..." Det vankas fina bortförklaringar. :tummenupp
Haha.. du e inte så dålig på att vända saker du ;)

Fast det hade iof vatt gött om man hade haft kåpor och sol :cool:
men,men.. får väl hoppas att det blir bättre nästa vecka :D

Wenhov skrev:

Sen jag bytte hjälm ifrån Shoei till AGV har alla problem med imma varit borta...

abstruse skrev:
Tack, men det funkar inte för en annan som kör med glasögon. Det finns ju ett dylikt inbyggt i hjälmen (även om det ovan säkert är bättre) och det enda det gör är att skydda visiret från imman men istället förflytta den till glasögonen. Ska testa Nolans Gaylock som Nisse tipsade om. Det ska tydligen funka bra.
Jag är envis avseende denna lilla pryl: Den funkar med säkerhet utan problem för glasögonbärare och man kan inte jämföra den med den lilla flärp som finns inbyggd i de flesta hjälmar idag. Detta skydd sluter helt tätt kring kinden och näsan och ser till att INGEN fuktig luft strömmar uppåt utan bara nedåt.

Däremot så passar det inte på 100% av hjälmarna, eftersom det kräver en viss utformning av hjälmens insida, men av de hjälmar som jag provat är det nog bara någon gammal Nolan som hade någon form av snabbspänne i form av en plastbit som man sköt upp i hjälmens ena del.

*/ ?>
Nyheter
Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Back