vilka ska köra på knutstorp på tisdag?

Det var (som vanligt) kul att träffa alla och köra bana. Speciellt kul att ingen klotade men lite mindre kul att det "bara" blev två gånger 15 minuters körning.

Bäst av allt var ändå att jag körde om herr 18 :hej

Håller med MetallGnutten, kanonkul att träffa forumnötter igen. Många har man sett tidigare men idag fick man även nunor till nicken Chris Äsch, Nr:sist, Grandmaster, Ducati748 och ett gäng till som jag vanan trogen glömt namnen på.

Chrille har ju alltid sagt att första gången han körde banan hade han efteråt i depån svårt att förstå hur i hela fridens namn man skulle kunna köra fort på denna bana. Dock, efter ett gäng pass så släppte det för den långhårige, påstås det...

För egen del kan jag säga att första passet var minst sagt en aha-upplevelse. Första tanken i depån var "Varför i h*lvete har jag anmält mig till att köra tävling här senare i år?!?" dock så kändes det bättre under andra passet. Började hitta runt lite bättre på banan. Blev passerad av Gnutten och Jalle ut på start- och målrakan under andra passet. Hade tappat ca 30m när vi väl kommer bort till första högern, har därefter häng hela vägen bort till första hårnålsvänstern och det är här i det efterkommande partiet fram till sista vänstern som man tappar något otroligt. Här måste man lägga ett gäng pass så man vet hur fan man ska köra. Iaf, när vi fullbordat varvet har jag förlorat ett gäng meter till och det är bara att konstatera att här måste nötas ett antal varv för att kunna haka på i "sektion två".

Fråga: Var det bara jag som hade problem med imma på visiret under pass två? Blir det inte bättre längre fram funderar jag på att borra små, små hål i underkant på visiret alternativt så får man köra med en tejpad glipa varenda dj*kla gång...

Nåväl, för att ha kört första gången på Knutstorp så är jag vare sig nöjd eller missnöjd. Åkte till banan för att lära mig hitta runt, ser fram emot nästa körning och då ska jag ner under 1.15, idag tourade man runt på 1.18 enligt Stoffe. Jag funderar på att komma ner nu på söndag, är man garanterad tre timmars körning då?

Last edited:
grandmaster skrev:
ehh, inkörning fortfarande? :D

/G - som bromsar ett halvt varv innan det är dax :mad:

Du ska få en match nästa gång! :crash :hej

Jalle & Co får dispens ett gäng pass till... :rolleyes:

metallgutten skrev:
Det var (som vanligt) kul att träffa alla och köra bana. Speciellt kul att ingen klotade men lite mindre kul att det "bara" blev två gånger 15 minuters körning.

Bäst av allt var ändå att jag körde om herr 18 :hej

:D Det var ingen som INTE noterade den sanna glädjen som lös ur Gnuttens ögon...

Ja, upplägget var lite surt. Här kör man 70 mil t&r, pyntar 450:- och så får man köra ett pass på 15min och ett pass på 10 min...

:mad: :(

Nr:18 skrev:
Gårdagen var en stor besvikelse! Jag kommer aldrig mer att köra på knutstorp :mad:

Stökigt med för många A och B förare på banan samtidigt, man kände sig som en moped på autobahn, men andra passet flöt på lite bättre, det lär bli kämpigt att komma ner på vettiga tider med så mycket trafik, hoppas att det är färre på Söndag

/Herr blåflagg

En annan stog med trasig kylarslang i Löddeköpinge. Ungefär skitkul.. Med lite tur är det ännu mer som är sönder, då kan ni komma och besöka mig på psyket nästa vecka.
:öl

Efter en improviserad omväg så kunde jag ta chansen att se hur en av "mina" adepter klarade sig på årets första körning, dessutom fick man ju träffa legenden på riktig också vilket var kul. Även Metallis, Micke, Nr18 och andra trevliga killar var ju där. Tyvärr var jag tvungen att dra direkt efter första passet eftersom jag hde en bit att köra hem.

Först fick man fulmeka apstrutens Kawa med gaffatejp. Kändes som en blandning mellan mitt vanliga jobb och en stor ära. Bra tips fick man av Ducati748RS.

Inte blev man mindre glad när man fick se sin adept köra om och förbi Nr18 redan under första passet.
Nu blev man peppad inför morgondagen kan jag lova!

Kan vi få ett klargörande här? Hade Nr18 en tung dag eller körde Metallgutten riktigt bra?

Om Stefan låg och körde åttor och Metallis hitta en omkörning så är jag impad.

Chrille skrev:
Kan vi få ett klargörande här? Hade Nr18 en tung dag eller körde Metallgutten riktigt bra?

Om Stefan låg och körde åttor och Metallis hitta en omkörning så är jag impad.
Jag är imponerad över Metallis, han kommer att köra VM nästa år :bow

Några tider så vi vet om Metallis kommer bli riktigt svår eller inte? Detta låter inte bra...... :rolleyes:

Stefan körde inga åttor, det blev nog en sur 12:a som bäst.
Socker i tanken, trottelnålar som vikit sig, bromsbeläggen bak o fram, lacken hade inte torkat - ja, det var vad som sades vara anledningen.

Teamchef Goodstuff gick omedelbart in och dubblade sin sponsorsatsning efter teamets fina körning och snart kan man sluta sitt dagjobb. Kul att du svängde förbi Goodstuff!!

1.11.07 noterades som bäst och jag är j**ligt nöjd att inte fjolårets krasch satt i huvudet. Tog det lugnt och allt kändes bra, nu ska tiderna kapas. Till och med Rettan gick kanon!!

Sen blev det lite galet när jag skulle visa spårval för Abstruse i två varv, försökte vänta in dig men du hade 18 och 62 emellan.
Vi tar det på söndag!

Kul också att träffa alla från forumet!!!

Roligt: En säkring gick eftersom det ALDRIG varit så många rookiesar med däckvärmare på Knutstorp tidigare.

Tråkigt: Ingen berömde mina fina, penselmålade siffror.

//Jalle

Låter som du fått en fin säsongsöppning till slut Jalle. Funkar sittställningen?

I Maj höjer vi tempot :brynad

Chrille skrev:
Några tider så vi vet om Metallis kommer bli riktigt svår eller inte? Detta låter inte bra...... :rolleyes:

Är detta denna synen du fruktar ?

Ryggen på Metallgutten

Bifogat

• metallis rygg.jpg
    metallis rygg.jpg
    80 KB · Visningar: 127
*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back