vilka ska köra på knutstorp på tisdag?

Följande tider snappade jag upp.

Martin 1.08
Jalle o Metallis 1.11
Nr 18 1.12
Grandmaster 1.15
Apstruts 1.18
Gamlot 1.20

Grandmaster och Apstruts klockade jag själv på enstaka varv så de kan mycket väl kört fortare, speciellt grandmaster såg rätt bra ut på slutet.De andra tiderna ska vara helt i sin ordning.

Ser ju ut som en bra början på året för er alla som körde. För j-t att ni inte fick mer än två pass. Vadan detta?

Här kommer ett gäng bilder till från gårdagens träning, tagna av vår nye team-allt-i-allo, Niklas. Gjorde ett lysande jobb med kaffe, depåstöd, etc.

Givetvis får ni använda min retta som skrivbordsunderlägg mot en
ringa ersättning.

Här har The Master Of The Lens Himself, Canoly, också fastnat på bild.

http://hem.passagen.se/crx/mc2003/

Chrille skrev:
Ser ju ut som en bra början på året för er alla som körde. För j-t att ni inte fick mer än två pass. Vadan detta?
Fyllinge har 2 grupper amatör + bilar å jox, att sedan slänga ihop A och B förare kändes lite väl häftigt med tanke på att vissa har kört VM och är översnabba jämfört med rookisarna, rejsing i rusningstrafik.
:skrämd

GSXR1100R skrev:
Fyllinge har 2 grupper amatör + bilar å jox, att sedan slänga ihop A och B förare kändes lite väl häftigt med tanke på att vissa har kört VM och är översnabba jämfört med rookisarna, rejsing i rusningstrafik.
:skrämd

Låter som det är dax för Hyllinge att stötta de aktiva och enbart släppa ut rejskittade hojar på banan.
Elakt mot amatörer-licensarna? Jovisst, men ett träning med två pass är inget annat än skandal för långväga gäster iaf.

Jalle skrev:
Tråkigt: Ingen berömde mina fina, penselmålade siffror.

hah, bara för att ingen vågar gå fram o prata med stora stygga Jalle!

men skaka tass blev det ändå!

Tja, vad skall jag säga om min körning. Första passa var rena katastrofen men det släpte lite till pass två då jag enligt utsago smög runt på 15-16 tider (något som inte är speciellt upplyftande).
Men summa summarum så är jag nöjd med att det inte verkar omöjligt att lära sig att köra Kawan. Nu är det tillbaka till att öva teknik.

/edit

ja, så mycket träning fick vi ju inte :/

Last edited:
hoppas att det är färre på Söndag

Frågan om det blir det men ni kan hoppas på att det är bättre indelning, för som jag ser det så kunde amatörlicenerna varit en grupp B i en och A i en..

Men det blir nog fler B åkare och inte så många A åkare på söndag.. :squid

Chrille skrev:
Låter som det är dax för Hyllinge att stötta de aktiva och enbart släppa ut rejskittade hojar på banan.
Elakt mot amatörer-licensarna? Jovisst, men ett träning med två pass är inget annat än skandal för långväga gäster iaf.
Ja :fakta

ducati748rs skrev:

Inte bara mot långväga gäster utan alla som körde

Jo naturligtvis, jag blev bara lite hemmablind.

Jag förväntar mig att få ett pass per timme på minst 15 minuter. Allt annat är för lite! Speciellt som jag tillbringar MINST 2,5 timmar i bil inför träning.

På Gelleråsen har vi någon gång varit så många hojar att det blivit två hoj-grupper plus en med täckta bilar och en med formelbilar dvs 4 pass per timme. Funkar ok så länge inga större problem uppstår.
Men sen har vi även råkat ut för tomma formelpass och fått köra skitmycket.

Men två pass på 3-4(?)timmar är dåligt

Last edited:
På Sviestad får du köra ca 3 pass i timmen á 15 minuter i tre timmar! Det blir cirkus 9 pass... :) Om det inte är för mycket folk för då blir det 1-2 pass i timmen bara. Kan nog vara värt reskostnaden.

Torkel skrev:
På Sviestad får du köra ca 3 pass i timmen á 15 minuter i tre timmar! Det blir cirkus 9 pass... :) Om det inte är för mycket folk för då blir det 1-2 pass i timmen bara. Kan nog vara värt reskostnaden.

Påminn mig inte om vad jag redan hunnit missa!!! Jag har inte kört en meter än i år! :gråta

Klart är bara att jag inte kommer åka på RR-träning på Knutan i år.

Torkel skrev:

Sviesta på tiesdag
Sviesta på tiesdag
Sviesta på tiesdag
:1pajas

Jag och Metallgnutten kommer den 29 april, fram med blåflaggen.

GSXR1100R skrev:
Sviesta på tiesdag
Sviesta på tiesdag
Sviesta på tiesdag
:1pajas

Jag och Metallgnutten kommer den 29 april, fram med blåflaggen.

schysst att tänka på mig.. :(

Får ändå inte plats i bilen

GSXR1100R skrev:
Jag måste sluta med garagevändning i hårnålen :crash

Hårnålen är svår iom den kassa asfaltskvaliten, men som med nästan alla kurvor i Sverige så är den STORA hemligheten att våga kliva av bromsen tidigare än vad som känns vettigt, sen kommer 'bromsa sent' och 'gasa tidigt' som mindre viktiga körafort-tips....

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back