vilka ska köra på knutstorp på tisdag?

Wenhov skrev:
Jag är envis avseende denna lilla pryl: Den funkar med säkerhet utan problem för glasögonbärare och man kan inte jämföra den med den lilla flärp som finns inbyggd i de flesta hjälmar idag. Detta skydd sluter helt tätt kring kinden och näsan och ser till att INGEN fuktig luft strömmar uppåt utan bara nedåt.

Bär du glasögon själv?

Jag har inte testat produkten så jag ska inte svära på det, men att döma av bilderna går den för högt upp så den tar emot de gummifluppar som sitter på glasögonen mot näsryggen. Sålunda, jag tror alldeles säkert att mojängen hindrar imma från glasögonen, i just detta fall, men tror inte du kan få på glasögonen så de sitter behagligt.

Bingo skrev:
Jag hoppas innerligt att de inte blandar. Jag har ingen lust att köra samtidigt som rejsarna på årets första bankörning. Jag har varit lite smånervös för den redan tidigare.
Jag och Jalle ska i alla fall vara med i uppkörningsgrupperna, eftersom vi formellt inte kört upp ännu, utan gör det på söndag. Jag hade hoppats kunna köra lite fort på söndag och kanske sätta mina första 6:or om vädret tillåter, men blandar man hur som helst i grupperna kan det nog bli lite jobbigt, både för mig och för omgivningen.

Vi kan kanske ta det med Eva vid samlingen på morgonen?

abstruse skrev:
Bär du glasögon själv?

Jag har inte testat produkten så jag ska inte svära på det, men att döma av bilderna går den för högt upp så den tar emot de gummifluppar som sitter på glasögonen mot näsryggen. Sålunda, jag tror alldeles säkert att mojängen hindrar imma från glasögonen, i just detta fall, men tror inte du kan få på glasögonen så de sitter behagligt.
Jag sa ju att jag var envis...
Nu har jag inga glasögon med gummifluppar, och det kan hända att den lilla aluminiumbiten som formar neoprenet över näsryggen kan störra flupparna, men jag har provat olika solglasögon och samtliga sitter minst OK.
Vid tillfälle får du gärna låna imskyddet och testa hur det passar din hjälm och hur du tycker det känns.

Ser jag inte lite ut som den berömde Micke Sundgren, alias GSXR1100: Cool kille med fräcka glasögon (årsmodell från den tiden när GSXR1100 stod på topp!)

Bifogat

• respro foggy.jpg
    respro foggy.jpg
    52.8 KB · Visningar: 122
Wenhov skrev:
Jag och Jalle ska i alla fall vara med i uppkörningsgrupperna, eftersom vi formellt inte kört upp ännu, utan gör det på söndag. Jag hade hoppats kunna köra lite fort på söndag och kanske sätta mina första 6:or om vädret tillåter, men blandar man hur som helst i grupperna kan det nog bli lite jobbigt, både för mig och för omgivningen.

Vi kan kanske ta det med Eva vid samlingen på morgonen?
Vad kul, då kan vi köra i samma grupp. Jag kör också på ca 2.06. :rodnar

Jepp, vi får ta ett snack med henne och se hur de tänkt arrangera det hela. Jag tilltalas inte alls av tanken på att starta årets bankörningar tillsammans med förare som är väldigt mycket snabbare.

Wenhov skrev:
Nu har jag inga glasögon med gummifluppar, och det kan hända att den lilla aluminiumbiten som formar neoprenet över näsryggen kan störra flupparna, men jag har provat olika solglasögon och samtliga sitter minst OK.
Vid tillfälle får du gärna låna imskyddet och testa hur det passar din hjälm och hur du tycker det känns.

Hyggligt! :tummenupp

Wenhov skrev:

Ser jag inte lite ut som den berömde Micke Sundgren, alias GSXR1100: Cool kille med fräcka glasögon (årsmodell från den tiden när GSXR1100 stod på topp!)
Pazza sig kille va, ja komma och ta dig så :whip

Wenhov skrev:

var hittar man sånna näs mojäner då? och vad kostar de?

Bingo skrev:
Vad kul, då kan vi köra i samma grupp. Jag kör också på ca 2.06. :rodnar

Jepp, vi får ta ett snack med henne och se hur de tänkt arrangera det hela. Jag tilltalas inte alls av tanken på att starta årets bankörningar tillsammans med förare som är väldigt mycket snabbare.

Äh, hellre det än med en massa vimsiga gatåkare som byter spår och har sig hela tiden. På ett av förra årets pass på Sturup var jag snabbast i mellangruppen och jag har aldrig kört på otäckare pass då jag tvingades(nåja) köra om folk hela tiden som ibland vinglade både hit och dit. Nästa gång bytte jag till gruppen med Xeno och Metallis och grabbarna och blev omkörd hela tiden, bra mycket skönare......

Chris Ash skrev:
Äh, hellre det än med en massa vimsiga gatåkare som byter spår och har sig hela tiden. På ett av förra årets pass på Sturup var jag snabbast i mellangruppen och jag har aldrig kört på otäckare pass då jag tvingades(nåja) köra om folk hela tiden som ibland vinglade både hit och dit. Nästa gång bytte jag till gruppen med Xeno och Metallis och grabbarna och blev omkörd hela tiden, bra mycket skönare......
Det var inte alls lika illa som jag trodde. Jag såg aldrig medelandet om att det var uppdelat i grupper. Jag trodde A-förarna skulle få härja fritt på banan samtidigt som vi. Det hade jag inte gillat.

fan det såg jag inte ens, men men, visst, reklamen har jag ju redan betalt för så

*/ ?>
Nyheter
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Michelin lanserar Anakee Adventure 2 – nytt adventuredäck med fokus på väg, men redo för grus!

Michelin breddar sitt adven...

Svensk auktion med tävlingshojar

Det svenska företaget Antiq...

Back