Vilka fälgar passar en gixxer 1000 -03?

Freppa

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ingen
Suzuki är ju i gamla tider kända för sina "plug & play" mellan olika modeller. Har jagat runt på Gixxer.com men inte hittat svaret på följande fråga:

Är 01 och 02 samma? Funkar 750 fälgar?

Någon som har några att sälja?

Om dom passar vet jag faktiskt inte, men dom är inte likadana! Kanten för vikter är borttagen bla på 1000-03. OM detta har någon som helst relevans vet jag ej, men så är det iaf :tungan :banana

//jaG

Freppa skrev:
Suzuki är ju i gamla tider kända för sina "plug & play" mellan olika modeller. Har jagat runt på Gixxer.com men inte hittat svaret på följande fråga:

Är 01 och 02 samma? Funkar 750 fälgar?

Någon som har några att sälja?

Du anar fel. Ingen polering, bara extra fälgar. Och kanske kåpset. Och lite annat.

Seså, svara!

Killar att fråga här borde var No1, Xenosmurfen eller varför inte gå till Miniins hemsida(som jag har glömt adressen till) och fråga honom. Har garanterat svaret.

Det jag vet är att på 00-02 så var literbakfälgen en halv tum bredare än 750ins så det är inte exakt samma MEN det går att skruva dit och köra med över kubikgränserna.

Så länge det inte hände något kreativt med fälgarna 03 så ska du alltså kunna använda fälgarna från ALLA gixxrar efter generationsskiftet 00-01 och då även 600'ans, men småbrorsornas bakfälgar är som sagt lite smalare 5,5" mot 6,0" om jag kommer ihåg rätt....

Okejrå, Freppa. Jag tror inte att fälgar före 03 passar bolton (michael).

Exhibit A: http://www.motofocus.fi/uudet/suzuki/kuvat/gsxr1000-03iso.jpg

Exhibit B:http://www.sporthoj.com/gallery/viewphoto.php?id=1244

Bland annat skiljer skivornas offset, vilket borde tyda på att fälgarna är annorlunda. Det är klart att det GÅR att får dit dom, men inte så lätt som du antagligen vill.
04 600 och 750 har nog fälgar som passar, men då är du hänvisad till nya eller stulna grejor och det tror jag inte är aktuellt.

Så. Ordningen återställd. Nu kan vi ligga med varann igen.

Mattias skrev:
...
04 600 och 750 har nog fälgar som passar, men då är du hänvisad till nya eller stulna grejor och det tror jag inte är aktuellt.

....

Ny framfälg till Sukka, UTAN skivor kostade förra året 6500:-

Så vet du det..

FAN, naturligtvis är svaret rätt självklart när man, som Mattias, använder huvudet. Radialok :huvet

Har sett en annons på 5000 spänn för både fram och bak. Även på 10'. Nåja, tack Mattias och alla andra för svaret.

/Freppa

ps. Ja Mattias, nu kan vi ligga med varandra igen.

Vad ska du med fler fälgar till? Du kan få köpa mina när jag klotar hojen, om de är hela förståss.

1: Du får inte klota
2: Jag vill ha ett extra par fälgar. I will tell you all about it later on.

There's something strange happening in this thread. The truth is out there!

Måste vi vara seriösa nu alltså?

Freppa skrev:
1: Du får inte klota
2: Jag vill ha ett extra par fälgar. I will tell you all about it later on.

1. Det står ingenstans i lagen att jag inte får skrota min hoj i nån böj pga att jag kör för fort. Det är fan min rättighet att rasera ekonomin och kroppen!

2. Jag gissar att farbror Frepp ska ha ett par klistriga sulor på andra fälgar som ska nyttjas vid banåka, alternativt samla på sig ett jätteberg av reservdelar så att han kan åka halvförsäkrat. Den sista ideen vil jag vara med på.

Per vinner en kladdkaka som han själv får betala. Det är rätt - det skall sitta klistriga sulor, tillsammans med lite andra roliga krashkåpor m.m. Vi får se om budgeten tillåter det, men just nu planeras det in mycket bankörning.

För övrigt är det MIN lag som gäller angående din rätt att klota. Och min lag säger: DÅRA......

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park