Vilka är bäst på att köra bil. Lantisar eller stadsbor?

Vilka är bästa på att köra bil. Lantisar eller stadsbor?

• Antal röstningar
    0
Jag är iaf bäst att fickparkera med min 740!

Stadsbor kör bäst i stan, lantisar på landet. PunkT.

Jag röstade på stadsbor men vill helst bo på landet.

Folk som använder bilen ofta, sen om de bor på landet eller i stan är skitsamma. Bilvana mäts i timmar bakom ratten, inte var din brevlåda bor.

/S.Eriousroadrage

Inte träffat en stockholmare som kan starta i halt underlag utan en hummer som är utrustad med automat, samt vet de inte ens hur man busar med en bil eller parera en sladd. Sammanfatting min gammelmormor som aldrig suttit bakom ratten kör bättre.

Procentuellt är det väl flera lantisar som kör jämfört med storstadisar. Alltså är lantisar procentuellt bättre.

Lantisar i stan har påfallande likheter med levande lik (gamlingar) när dom kör bil i stan. Vem tycker det är svårt att få upp 240:n i ställ på grusvägen utanför byn om det är definitionen på att hantera bilen bra :va

Lantisar i stan har påfallande likheter med levande lik (gamlingar) när dom kör bil i stan. Vem tycker det är svårt att få upp 240:n i ställ på grusvägen utanför byn om det är definitionen på att hantera bilen bra :va

Det svåra är att ta returen snyggt eller shiftlocka upp den innan. Det kan inte ens många lantisar.

I stan bor alla kärringjävlar med uppsatt hår och små fula bilar (tex. peugeot 206), och ni vet ju själva hur ofta man suckar efter att ha sett en sådan i trafiken.
Å andra sidan brukar det ibland komma sånna där stora slagskepp fyllda med vrålande lantisar till stan. Sakta sakta (men med full gas) släpar de sig fram i trafiken.

Svårt val, men mitt helhjärtade hat mot dessa halvblinda kvinnor i trafiken gör att lantisarna får min röst :huvet

Jag tycker att var och varannan person kör som muppar. Inne i stan vet dom inte var dom ska och hälst så ska dom ligga och köra i båda filerna om det är två filigt och så ska dom titta på allt på en gång och läsa varenda gatuadress och det går inte fortare än i 20 km/h. Sen blir dom griniga för att man hänger på hornet. :mad: På landsväg så ska folk också ligga i mitten och fattar inte varför man blinkar på dom och motorvägen är lika dan, alla j-vla nötter som ska ligga i 90 och har inte ens vett att se sig för när dom ska köra om en lastbil eller buss och behöver en mil på sig att komma om. Regn och snö ska vi inte ens tala om. När det blir kaos bara för lite snö trots att det varnats om det i god tid. Man blir vansinig på sånt. :mad: :huvet

mina efarenehet är följande: Storstads bor reagerar fortare, "läser" trafiken bättre. Har bott på landet drygt fyra år (Motala), där alltför många fortfarande tror att det är vänstertrafik.:)

Jag tycker att var och varannan person kör som muppar. Inne i stan vet dom inte var dom ska och hälst så ska dom ligga och köra i båda filerna om det är två filigt och så ska dom titta på allt på en gång och läsa varenda gatuadress och det går inte fortare än i 20 km/h. Sen blir dom griniga för att man hänger på hornet. :mad: På landsväg så ska folk också ligga i mitten och fattar inte varför man blinkar på dom och motorvägen är lika dan, alla j-vla nötter som ska ligga i 90 och har inte ens vett att se sig för när dom ska köra om en lastbil eller buss och behöver en mil på sig att komma om. Regn och snö ska vi inte ens tala om. När det blir kaos bara för lite snö trots att det varnats om det i god tid. Man blir vansinig på sånt. :mad: :huvet

Om du provar att anpassa din hastighet till trafikrytmen, så skall du se att det går bättre.
Klåpare.

Hörre du skrotnisse det handlar inte om hastigheten utan om dom mupparna som skapar köer pga dom ska titta på allt, dom hittar inte, dom tvärbromsar för att dom missade den vägen dom ska in på och dom ska absolut tränga sig på alla sätt som går. Lösningen för sådana idioter är ÅK TAXI eller KOMUNISTTAXI.

Folk som använder bilen ofta, sen om de bor på landet eller i stan är skitsamma. Bilvana mäts i timmar bakom ratten, inte var din brevlåda bor.

/S.Eriousroadrage

Nja, det där sätter jag emot.

Bilvana + Naturlig talang är det som gäller,

Hur många är inte i medelåldern (ca 30års körvana)
men kan ändå inte köra bil eller fungera i trafiken?

I stan bor alla kärringjävlar med uppsatt hår och små fula bilar (tex. peugeot 206), och ni vet ju själva hur ofta man suckar efter att ha sett en sådan i trafiken.
Å andra sidan brukar det ibland komma sånna där stora slagskepp fyllda med vrålande lantisar till stan. Sakta sakta (men med full gas) släpar de sig fram i trafiken.

Svårt val, men mitt helhjärtade hat mot dessa halvblinda kvinnor i trafiken gör att lantisarna får min röst :huvet

Glöm inte Hederlige Svensson som ligger med sossecontainern i 108km/h i vänsterfilen på motorvägen.

Last edited:
Vill bara varna alla stockholmare, nu är vi pitebor på väg till stockholm. Så håll er av vägarna eller vinka om ni ser en vit gammal transit med ett litet släp efter :tummenupp

Vi kommer köra 222an mot någonstans och sedan köra vilse, kommer nog in i sthlm vid 10-11 tiden nått :näsblod

Last edited:
Jag vill rösta på båda! Men det blev lantisar för det kändes närmast hjärtat...

De som kör bäst är de i de största städerna (t.ex. fjollet). Man tar sig inte levande genom all trafik om man inte kan köra vettigt där.

God tvåa är lantisarna som använder bilen aktivt och lär sig hantera den ordentligt.

Problemet är alla överklass-wannabes i mellanstora städer där förarna är fullt övertygade om att de alltid har förkörsrätt och att blinkers är en vandringssägen. Om alla vill ha en praktisk demonstration av exakt hur illa det faktiskt är möjligt att framföra en bil så är ni välkomna till Linköping för en tidvis underhållande show.

Haha....i Västerås är de inte överdrivet smidiga heller, man kan tycka att man i en stad uppbyggd runt rondeller, att folk borde lära sig hur man kör i en sådan, så är inte fallet.

Jag är kluven, blir det lite köer rasar samarbetet totalt i mindre städer och på landet, där man är van med fenomenet fungerar det mycket smidigare (du kan blinka dig blå i väntan på att någon skall släppa in dig här i Västerås...).

Det handlar om talang, och trafikvana - generellt är lantisarna bättre på att spaka bil, men har svårt att hantera den mer komplexa storstadstrafiken (jag har några bekanta som blir svettiga under armarna av att köra genom Västerås... :D ).

Nu är frågan om pollen avser själva spakandet, eller hur bra man är på att köra i tät stadstrafik och underlätta livet för medtrafikanterna?

Men som sagt, just hemma i Västerås har vi något av en varken-eller-situation, det är för lite trafik för att den generelle bilisten skall behöva lära sig hur man gör, och de är klåpare vad gäller själva spakandet med. :D

/J

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...