Vilka är bäst på att köra bil. Lantisar eller stadsbor?

Vilka är bästa på att köra bil. Lantisar eller stadsbor?

• Antal röstningar
    0
Men att jämföra med just Stockholmare är ju lite orättvist. De bor ju i en stad som är byggd för cyklister och inte för bilburen trafik så det är ju klart som fan att de inte kan köra.
Och med Stockholm menar man den där bebyggelsen i mitten, inte saker utanför för det är förorter. En kompis sa att han bodde i Stockholm medan jag påstod att han bodde i Solna.

Men faktum kvarstår, jag kör fortfarande bäst.

Jag tror de sämsta förarna är de som tror de är bäst. Och en pool sen tidigare visade väl att det var största delen av SH kollektivet? :p

Efter många år i skogarna så har jag kommit i kontakt med renodlade stadsbor och åkt med rätt mycket.

Mina upplevelser tyder på:

"Lantisar" är bättre på hållla avstånd, bedöma underlag, mörkerkörning, planera omkörningar, rent körtekniskt hantera bilen (typ reagera korrekt på understyrning och känner tendenser till överstyrning) och fulknep som att använda räcken och snövallar till att bromsa om skit träffar fläkten på riktigt :hihi

"Stadsbor" är generellt bättre på placering, filval, bedöma och följa trafikrytm, parkera och är säkrare på var de har kanterna på bilen. Också klart bättre på att planera i enkelriktningslabyrinter.

irrelevant tråd; alla vet att lantisar har häst och droska. ibland lyxar några till det dock och skaffar en åsna istället.

Stadbor kör bättre om man tänker sig trafikrytm, planering och koll på med(mot)trafikanter.

Lantisarna kan hantera bilen bättre.

Jag har varit lantis i 28 år och storstadsbo i 17 år och kan bara instämma till 100% !

Sedan finns det givetvis alltid individuella undantag som bekräftar regeln men generellt är det helt klart så.

Det är ju en jävla skillnad på att kunna köra bil och att hitta i stockholm som många verkar hänga upp sig på.
Jag röstar för lantisar :tummenupp

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...