ec2bme
LAGOM SNABB
- Gick med
- 7 Dec 2004
- Hoj
- Aprilia Tuono -05 Secial Edition, KTM 690 Duke -12
Då har jag fler än du. Pilutta dig.ktmjacke skrev:He he,har redan tre pokaler av gyllene metall.![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Då har jag fler än du. Pilutta dig.ktmjacke skrev:He he,har redan tre pokaler av gyllene metall.![]()
UrbanTiger skrev:Jaha nu börjar termosdiskissionerna igen![]()
pred skrev:håller fullständigt med...har bara svarat utifrån frågeställarens ställda frågor...men jag hjälper ett par stycken här från forumet och då ger jag såklart komplett matschema med allt vad det innebär..där jag räknar ut kaloribehov och energibehov...sen får man ju testa sig fram hur mycket energi just den personen behöver per dag..men det ser man ju efter ett par veckor med matschemat. Givetvis måste energiförbrukningen överstiga energiintaget per dag för att viktminskning ska ske...annars händer det inte mycket i fettpåsen.....
Bra att veta!
Desto mer muskler/kondition..desto lättare att bränna fett !
Efter ett styrkepass så är fettförbränningen aktiv i 24 timmar.
pred skrev:Bra att veta!
Desto mer muskler/kondition..desto lättare att bränna fett !
Efter ett styrkepass så är fettförbränningen aktiv i 24 timmar.
Trango_B skrev:Är ju medveten om att du själv har koll på det men med tanke på alla andra här.
RoLLER skrev:Hjärnan använder ca 20 % av all energi som kroppen förbrukar, ibland mycket mer. Med tanke på din avatar måste du vara supersmart!!!
RoLLER skrev:Hjärnan använder ca 20 % av all energi som kroppen förbrukar, ibland mycket mer. Med tanke på din avatar måste du vara supersmart!!!
I bygge ja,sen har man ju hyllmetrar med dragbike o tae kwan doe pokaler oxåec2bme skrev:Då har jag fler än du. Pilutta dig.![]()
WOAAAAOOWWktmjacke skrev:I bygge ja,sen har man ju hyllmetrar med dragbike o tae kwan doe pokaler oxå![]()
![]()
![]()
![]()
Intressant inlägg men jag tror att du glömmer en sak som gäller de flesta av oss som kör enligt GI-metoden: Vi vill inte enbart gå ner i vikt utan även må bra.Trango_B skrev:Pred
Du skriver mkt om långsamma kolhydrater, koffein, morgonpromenad osv
Det är bra men du fokuserar fel precis som Paulun gör när han skriver.....
sandstream skrev:Intressant inlägg men jag tror att du glömmer en sak som gäller de flesta av oss som kör enligt GI-metoden: Vi vill inte enbart gå ner i vikt utan även må bra.
Ska man göra det och spara på kroppen, undvika diabets 2 osv, så är ett lågt glykemiskt index en klar fördel.
Jag räknar inga kalorier (energi i maten) och äter så jag blir mer än mätt.
Tar morgonpromenader och går ner i vikt.
Har du förresten läst Paulúns böker om GI och fettförbränning?
Sandstream... Jag räknar points (inte kalorier), äter mig mätt och mår bra.sandstream skrev:Intressant inlägg men jag tror att du glömmer en sak som gäller de flesta av oss som kör enligt GI-metoden: Vi vill inte enbart gå ner i vikt utan även må bra.
Ska man göra det och spara på kroppen, undvika diabets 2 osv, så är ett lågt glykemiskt index en klar fördel.
Jag räknar inga kalorier (energi i maten) och äter så jag blir mer än mätt.
Tar morgonpromenader och går ner i vikt.
Har du förresten läst Paulúns böker om GI och fettförbränning?
Maverick_ou812 skrev:Trango B, jisses... hann du skriva allt det där på samma tid som jag svarade sandstream?!? Mycket bra skrivet iallafall och jag håller med dig, tallriksmodellen funkar alldeles utmärkt för viktminsking. Och vikthållning!
Trango_B skrev:Intressantare vore istället att mäta GI per 100 g livsmedel som livsmedelsverket mäter alla näringsämnen i Sverige. Man tar antalet procent kolhydrat i ett livsmedel och multiplicerar det med det glykemiska indexet (den nödvändiga modifieringen som krävdes för att få ett RÄTTVIST index för "folkets" skull). VIPPS så har vi en lista som faller MYCKER MER realistisk. Eller? Yrar jag???
sandstream skrev:Trango_B:
1. Du verkar onekligen veta en hel del om detta ämne och det har jag full respekt för.![]()
2. Du verkade "lite" osäker på hur ett livsmedels GI tas fram men du har förstått det hela i stora drag.
3. Att man måste sätta i sig 750 gram visar också att morötter är en dålig källa för kolhydrater.
4. Det man också måste förstå när det gäller GI-metoden är att ett livsmedel kan förstöra resten av måltiden. En måltid kan i sin tur förstöra en del av den resterande dagen.
5. Jag känner inte till Paulún mer än det jag lästa av och om honom i böcker och media men för mig känns det som att han vet vad han talar om.
Han backar alltid upp sina påståenden med faktiska forskningsrapporter (även om jag personligen inte har läst dem).
5. En annan detalj som du verkar ignorera är inslulinets inverkan på kroppen och det faktum att vi aldrig haft så många typ 2 diabetiker i världen som vi har nu.
Nej vem fan har tid att gå och väga sig?!?sandstream skrev:Maverick: Om Viktväktarna fungerar för dig ska du självklart köra den metoden
Jag är uppväxt i ett hem med en mamma som ägde en hälsokostbutik och som nästan predikade om Viktväktarna.
Min fru och henns vänner har gått på Vikväktarna med mindre bra resultat.
Inte för att metoden är dålig utan för att det ständiga vägandet (självklart valfritt) tar tid, en tid som dagens småbarnsmammor inte har.
Det som gör att jag inte gillar Viktväktarna är att man kan äta vad som helst och som min fru säger så minskar inte sockersuget.
Socker som av den del (läs chefen för en sockerklinik som var med i TV häromdagen) likställs med droger som heroin.
Jag tycker personligen att det är en kraftig överdrift då jag själv slutade med 3 liter cola om dagen på 1 dag utan några som helst problem.
Det gör man inte med heroin![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden