Okey...
Ursäkta en vinpimlande semestersvensk.
Vart vill du komma med din ironi??
Bjuder man upp ett svenskt smörgårdsbord iform av allahanda läckerheter, så förväntar man sig att det sköts på korrekt sätt. Vilket naturligvis måste kontrolleras av staten i någon form.
Att inte staten gör det med diverse sanktioner om man inte följer "spelreglerna", så kommer ett x-antal individer utnyttja det till sin egen fördel.
Att alla ska ta eget ansvar funkar inte, pga den "mänskliga naturen", därav min analogi....som visst, kan tolkas som ironi.
Trevlig kväll
Last edited:

om att alla är lika och alla ska göra samma sak för att hylla staten och koorperativet som ni andra verkar hylla. Ni verkar ha fått för er att jag är långt ut på vänsterkanten. Saken är ju att det är ni som proagerar för "de kommunistiska idelaet" om en solidarisk arbetande befolkning med likartade värderingar och gemenskapen före individen. Jag propagerar snarare i allmänhet för individens rätt före gruppen även om det, som sagt, kommer att leda till att andra personer tar andra beslut än de jag skulle tagit. Betyder inte att jag stöttar deras beslut utan bara deras rätt att ta beslutet.