Vi får betala för Irak

Det är sånt vi svenskar ska ställa upp med.

Vi har inte så mycket att säga till om längre :)

Färska hörda siffror från Söderälje från en familj med barn som kommit till Sverige och fått bidrag, de får ut 24.000kr /efter skatt. Då är bostad och barnbidrag m.m inräknat tydligen. Allvarligt talat, jag vill inte betala skatt för att se att dessa får ut så mycket pengar för att sitta på sitt arsle! Vi har långtidsarbetande svenskar som inte ens i familjen får ut så mycket pengar!!!

Jag hörde detta genom en vän som är driver ett företag där han pratade med den som sökte jobb. Han är invandrare och hans egna ord var "Jag vill bara ha jobbet om det lönar sig, jag vill inte förlora det bostadsbidrag vi har". Därtill utöver detta så betalar även staten första årets arbetsgivaravgifter, samt halva året därpå för att göra det gynnsamt för arbetsgivare att anställa invandrare. Sverige är mer än en välfärdsstat, det är ett lyxparadis för invandrare!

Förövrigt byggs det en STOR ny moske bredvid E20 i Södertälje där E20 möter E4an (samma gata som mc-hörnan). Varje infart i Stockholm kommer snart vara täckta av moskeér då nästa moské som ska byggas är vid biltema i alby.

Det är ju internationellt känt oxå i med att man väljer att ha en Irakisk dispyt just i Sverige på vår bekostnad.

Förövrigt, åk till husområdet i Lina och se vad för hus som byggs där. det är nära på 30 "palats" på 10miljoner+ styck och under dagen .. är alla hemma o sitter på sitt arsle. Jag kan nog räkna på mina fingrar hur mycket skattepengar dom som bor där drar in (säkert 100 familjer, fast inpackat i 30 palats).

Jag ÄR negativ, jepp :)

Du menar att alla flyktingfamiljer som kommer till Sverige får 24000:- varje månad, utöver bostad och barnbidrag? Hm jag har svårt att tro det.

Sen att det är känt internationellt att det är konferens i Väsby är väl bra annars så skulle väl inte ordföranden i FN samt USA utrikesminister veta vart dom skulle? Men jag håller med att det kostar stora pengar.

Sen är det väl en smärre överdrift att att varje infart till Stockholm har en moske eller? För det finns väl mer än ev. 3 infarter till stan?

Ja, det är ett tungt ämne och jag ingen lösning förutom att USA borde ta emot fler flyktingar själva än att "alla" kommer till ditt älskade Södertälje.
Blir bara så trött på alla generaliseringar som görs här på SH.

Se till att jobba på nu så vi har råd med att ta in ännu fler...

Ingen jag känner är för det som sker.. Varför, eller hur kan det bli så? Nästan hälften röstar på socialdemokraterna, men det kanske inte spelar någon roll..

Jag är för arbetskraftinvanring, men mot asyl-prylen, att utåt sett skaffa sig ett anseende som humanistisk stat. Lös problemen på plats ffs!

Detta får mig att spy:

Welcome to Sweden...

http://www.youtube.com/watch?v=diw5SneythM

:S

kostar på fler sätt :näsblod

Omfattande avspärrningar i Stockholm, räkna med trafikproblem.

Trots den omfattande säkerheten med avspärrningar i centrala Stockholm gör Säkerhetspolisen, UD och Stockholmspolisen bedömningen att det inte finns något hot mot Irakkonferensen.

alltså vi är inte i baghdad nu

Att helt stänga Tegelbacken innebär givetvis att det blir nästan omöjligt att köra rakt in i hotellet med bil som kan vara lastad med sprängmedel.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=147&a=773939

Evenemang skapar trafikkaos i city

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=773440

Last edited:
Du menar att alla flyktingfamiljer som kommer till Sverige får 24000:- varje månad, utöver bostad och barnbidrag? Hm jag har svårt att tro det.

Sen att det är känt internationellt att det är konferens i Väsby är väl bra annars så skulle väl inte ordföranden i FN samt USA utrikesminister veta vart dom skulle? Men jag håller med att det kostar stora pengar.

Sen är det väl en smärre överdrift att att varje infart till Stockholm har en moske eller? För det finns väl mer än ev. 3 infarter till stan?

Ja, det är ett tungt ämne och jag ingen lösning förutom att USA borde ta emot fler flyktingar själva än att "alla" kommer till ditt älskade Södertälje.
Blir bara så trött på alla generaliseringar som görs här på SH.
Du gissar mycket och generaliserar själv.

Jag var helt neutral oxå innan jag flytta till Södertälje... men den här stan är bra på att omvända folk :lol

Det är och blir än mer kaos för oss som bor där mötet är. Vi får hoppas att vi får komma ut på motorvägen i morgon så vi kommer till Gotland. Det är avspärrat lite här och var här....suck.

Jag var helt neutral oxå innan jag flytta till Södertälje... men den här stan är bra på att omvända folk :lol

Jag bor inte ens själv där men spenderar mycket tid där då Lill-Dreggel bor där, och jag kan inte annat än hålla med.
Nu är jag iofs inte helt neutral sen innan heller.

Det folk inte verkar begripa, men som vi ändå snubblar lite på här, angående invandring är att:
1. Det är inte TUR att vi har det så bra här i Sverige jämfört med andra länder.
2. Vi är inte lyckligt LOTTADE för att vi lever i ett i-land.
3. Det finns anledning till varför vi inte har krig i Sverige eller har haft på väldigt, väldigt länge.

Det här är nånting som vi skapar och våra förfäder med hårt slit har åstadkommit. Vi svenskar går inte ut på gatan och kastar brinnande bensinflaskor på förbipasserande när vi misstycker (eller kastar stenar mot bussar och sedan beskjuter polisstationen med automatvapen för att polisen var dum, som de gjorde i ovan nämnda Södertälje) och sånt beteende är inte acceptabelt i det här landet som tur är...än så länge, och det kan vi väl oxå tacka våra förfäder för eftersom vi blivit uppfostrade att man inte gör så.

Om man nu som flykting inte trivs av olika anledningar i det land man är född i så kan man ju börja med att låta skiten man inte tycker om stanna i det landet då, kan man ju tycka? Om man har så förbannat starka känslor för sina traditioner, som dessutom är grunden till varför man lämnade sitt hemland, så kanske man ska lämna dom traditionerna där och anamma de som uppenbarligen fungerar i det landet man flyr till?

Är det nån här som är så dum så att de tror att det är GPS kordinaterna som avgör vart i världen det ska vara tumult? Den dagen flyktingar/invandrare fattar att det är de själva som är problemet med sina helt skeva traditioner och religioner, och inte deras land i sig så kanske de inser att det finns anledning att ta åt sig av traditionerna dit man kommer. Man kan ju börja med att lära sig begripa vad folk säger och kanske till och med prata svenska så att andra förstår, istället för att ihårdigt vidhålla sitt eget språk överallt.

Om man nu som flykting inte trivs av olika anledningar i det land man är född i så kan man ju börja med att låta skiten man inte tycker om stanna i det landet då, kan man ju tycka?

Om inte annat så borde det vara skäl för att få åka tillbaka dit man kom från.

:hihi :näsblod

flyktingarna är förmodligen ett långt större problem på många sätt än ex. nedskärningar i försvaret då de växer i antal, Sverige är redan invaderat och försvaret rår inte på det:gnissla

Last edited:
Va i h-:näsblod

"
"Journalisterna mörklägger sanningen om invandrarna

Som färsk socialarbetare hamnade jag i en tradition som jag från början instinktivt reagerade mot, men som jag ändå snabbt föll in i.

Jag var med om att bevilja asylsökande med uppehållstillstånd semesterresor till de länder som de påstått sig ha flytt från.

Under åtta år därefter var jag reporter på Sveriges Television. Där fick jag bland annat instruktioner av en ansvarig redaktör för ett av våra största nyhetsprogram att det ska "vara så synd om invandrarna att folk ska gråta framför teven."

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=758709

Jag bor inte ens själv där men spenderar mycket tid där då Lill-Dreggel bor där, och jag kan inte annat än hålla med.
Nu är jag iofs inte helt neutral sen innan heller.
.

Om man nu som flykting inte trivs av olika anledningar i det land man är född i så kan man ju börja med att låta skiten man inte tycker om stanna i det landet då, kan man ju tycka? Om man har så förbannat starka känslor för sina traditioner, som dessutom är grunden till varför man lämnade sitt hemland, så kanske man ska lämna dom traditionerna där och anamma de som uppenbarligen fungerar i det landet man flyr till?

Är det nån här som är så dum så att de tror att det är GPS kordinaterna som avgör vart i världen det ska vara tumult? Den dagen flyktingar/invandrare fattar att det är de själva som är problemet med sina helt skeva traditioner och religioner, och inte deras land i sig så kanske de inser att det finns anledning att ta åt sig av traditionerna dit man kommer. Man kan ju börja med att lära sig begripa vad folk säger och kanske till och med prata svenska så att andra förstår, istället för att ihårdigt vidhålla sitt eget språk överallt.

Snälla nån vilket dravel!

Har skrivit ett lååångt inlägg men raderade det för det är ingen idé. Mår illa över hur ni kan dra alla "invandrare" med en kam. Ni är utbildade människor FFS, släpp fördomarna och se längre än era små grisnäsor räcker.
Tror ni på allvar att dom här människorna är lyckliga här?

Skulle ni eller någon i era familjer uppleva det som många om inte majoriteten av irakier som kommer hit gjort så skulle ni sitta och vagga framoch tillbaka på en psykavdelning. Ni har verkligen ingen aning..och ingen lust att veta heller. Bara peka finger och dömma.
Det är väl upp till regeringen att fixa så att vårat land inte blir ett "lyxparadis" för folk som kommer hit.

Äckligt! Detta är inte bara till dreggel för att jag quotade honom.

Men försök att se utanför er egna trygga lilla sfär va:rolleyes:

Last edited by a moderator:
Men försök att se utanför er egna trygga lilla sfär va:rolleyes:

Jag förstår din reaktion men det är inte riktigt det vi syftar på här då det är förmodligen långt under 5% som har det så illa, kanske promille.

"Jämför man samtliga som beviljats uppehållstillstånd under dessa 26 år så är nio av tio varken klassade som flyktingar eller skyddsbehövande. Hela denna bild visar att det inte är sant att Sveriges mottagande av utländska medborgare främst värnar om de mest utsatta flyktingarnas rätt att få stanna."

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=572&a=758709

Jag undrar vad en turist i Sverige (alltså inte invandrare) som kommer till Sverige tycker om ett besök i storstaden Stockholms olika köpcentrum som finns runt staden. Skärholmen, du hör allt annat än svenska och nära inpå ligger en moske och många är klädda som om de direkt kom från mosken. Kista, lika illa där om inte värre i mängd räknat. Kungens kurva, flockat där oxå, blev gravirriterad en gång då jag o tjejen åt, vi var totalt 4 svenskar och i övrigt var stället packat med invandrare som inte hade minsta antydan till att vilja prata svenska.

Det är enbart i innersta stockholm där svenskar är majoriteten... sedan ett par byhålor runtom landet har jag sett att det fortfarande finns hopp i, men med integrationspolitikens om är så kommer det svämma över även där, och det kommer ploppa upp 10 nya kebab/pizza ställen.

I Anderstorp sedan förra året har 2-3 nya resturanger startats.

Jag ÄR negativ, vill ha en lösning.

Jag är rätt säker på att sverigedemokraterna kommer få sjukt många röster nästa val. Vilket jag inte har något emot. Men min röst går fortfarande till moderaterna tror jag, då jag inte vill ha tillbaka socialdemokraternas extrema bidragssystem så invandrarna får det ännu bättre då dom kommer få full-prio. Integrationen blir inte bättre av att dom får mer pengar liksom... Det är inte invandraren som flyttar ifrån svensken, det är svensken som flyttar ifrån invandrartäta områden pga de alla problem som uppstår runt områdena. Vi svenskar vill ha ett lugnt o fint och trevlig samhälle, det får man inte i dessa förorter/kåkstäder. För en integration krävs alltså att invandrare lever som svenskar, vad alla än må säga om att mångkulturet berikar. Det förstår enligt mig på många sätt, iaf i den mängd vi ser idag.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti