Vi får betala för Irak

Inte f-n vet jag, Irak?
Eller så slutar vi att arrangera såna här jävla jippon i det här landet.

Dom kan hålla nästa konferens på en båt på internationellt vatten.

Haha.. Ja, bygg en stor jävla pråm. det har vi råd med i paritet til vad alla de här tillställningarna kostar oss.
Så kan man ha fotbollshuliganer, G8-demonstranter, nazipojkar osv på den när det händer nåt så får de slå ihjäl varandra.

Kanon :tummenupp

Då kan vi andra köra hoj och dricka Valpolicella ifred!

Haha.. Ja, bygg en stor jävla pråm. det har vi råd med i paritet til vad alla de här tillställningarna kostar oss.

ja det hade blivit mycket billigare, vilka kostnader, extra arbete och tidsförluster för många i dagarna 3 de 192 deltagare kan skapa

Det är "bara" 192 inbjudna gäster.

http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=773836

inga hål i sjön heller :D

Polisen har provåkt eskortvägen, granskat alternativa sträckor och pratat med gatukontoret. Presstalemannen, Ulf Göranzon, säger att det vore ytterst pinsamt om eskorten stoppas av ett hål i vägen.

Last edited:
Är det tabu att prata om eller?

en professor som inte tycker det.

"Hymla inte om invandrare"

Invandringen till Sverige kostar i dag 40-50 miljarder kronor årligen. Att den blivit så dyr beror helt enkelt på att stora invandrargrupper inte arbetar utan lever på bidrag. Att hymla om detta tjänar ingenting till eftersom siffrorna talar sitt tydliga språk. Den svenska invandrarpolitiken blir allt mer absurd. Det är risk för att den arbetskraft som vill komma hit från de nya EU-länderna, de som kan försörja sig och vi så väl behöver, stängs ute. Samtidigt tycks allt fler flyktingar söka sig hit för att leva på bidrag. Det skriver ekonomiprofessorn Bo Södersten.

För invandrare från Afrika eller arabisktalande länder ligger sysselsättningsgraden under 50 procent för män och mycket lägre för kvinnor.

Här är det bidrag, inte arbete som gäller. De andra nordiska länderna har haft en helt annan linje när det gäller invandring än vad Sverige haft. Där har man varit betydligt mer restriktiv och andelen invandrare i dessa länder är betydligt lägre än hos oss.

Tar vi 1990-talets stora invandrargrupp, bosnier, är siffrorna direkt skrämmande. Andelen förvärvsarbetande av den stora grupp som invandrade 1993-94 uppgick 1997 (ett gott arbetsmarknadsår) till 11 procent i Malmö, 16 procent i Göteborg och 28 procent i Stockholm, under det att den uppgick till 72 procent i Gnosjö.

http://www.invandring.se/arkiv/2005/02/stora_invandrar.html

Bara idag innan allt startat var det (jag såg inte allt, men det jag såg) 6 st Polispke bussar, xx antal polisbilar, säkerhetsvakter och en massa arbetare med att sätta upp stängsel. Det var inte så kul att ta sig och handla här idag.

Jag tycker det här är en klart onödig kostnad för oss att ta. Det kostar mer än det smakar.

Bara idag innan allt startat var det (jag såg inte allt, men det jag såg) 6 st Polispke bussar, xx antal polisbilar, säkerhetsvakter och en massa arbetare med att sätta upp stängsel. Det var inte så kul att ta sig och handla här idag.

allt för att 192 personer ska äta middag, svenska skattebetalare är generösa.

Är det tabu att prata om eller?

Polisen tycker det

[YOUTUBE-ID]qan9Szkg77g[/YOUTUBE-ID]

Last edited:
den riktiga agendan är förmodligen att få Sverige att ta emot fler flyktingar:näsblod

ja vi skickar konferensen till Lule istället :D

Jag antar vi sitter rakt över gatan från varann när vi jobbar!! :) Om du jobbar på KGK....
Och jag kan tala om att dom har spärrat av runt hotellet så att dom som jobbar precis runt om inte får jobba...de lär ju staten få betala också...för uteblivna inkomster gentemot de företagen!!

Sen har polisen satt upp sin sambandcentral vid Scandic i rondellen... å de är ju inte gratis...

Det är inte bara polisen som kostar...de är allt!! De lär inte vara nån svensson service heller...de flesta är ju divor...och passar på när det är annan nation som betalar. Så notan lär vara grymt hög ja!!

Jag antar vi sitter rakt över gatan från varann när vi jobbar!! :) Om du jobbar på KGK....
Och jag kan tala om att dom har spärrat av runt hotellet så att dom som jobbar precis runt om inte får jobba...de lär ju staten få betala också...för uteblivna inkomster gentemot de företagen!!

Sen har polisen satt upp sin sambandcentral vid Scandic i rondellen... å de är ju inte gratis...

Det är inte bara polisen som kostar...de är allt!! De lär inte vara nån svensson service heller...de flesta är ju divor...och passar på när det är annan nation som betalar. Så notan lär vara grymt hög ja!!

Hade ju vart OK att jobba där men jag gör inte det :)

Kul med lite detaljer därifrån, dyrt är nog bara förnamnet, 1700 poliser + allt annat, hur många har inte jobbat i flera veckor för detta, provkört sträckorna, hål i gatan osv. :näsblod

Svensken teg (så tjejen som blev våldtagen i göteborg ser ut :näsblod )

edit: var en yotube-video här men den var lite väl SD-inspirerad

Last edited:
Jag tror att slutsumman av det här mötet blir att Sverige tar på sig mer ansvar, fler invandrare från Irak. För vi är ju Sverige!! hurra!

Är det slutkontentan av mötet kommer jag rösta sverigedemokraterna då fuckona / partierna som isåfall kommer till det där mötet och ärligt kan påstå att sverige ska ta emot fler borde fan i mig sparkas utan fallskärmar!! argh!

Hade ju vart OK att jobba där men jag gör inte det :)

Kul med lite detaljer därifrån, dyrt är nog bara förnamnet, 1700 poliser + allt annat, hur många har inte jobbat i flera veckor för detta, provkört sträckorna, hål i gatan osv. :näsblod

Svensken teg (så tjejen som blev våldtagen i göteborg ser ut :näsblod )

edit: var en yotube-video här men den var lite väl SD-inspirerad

Jo jag sitter vid motorvägen och gamla Uppsala vägen...här har polisen testkört sträckorna i veckor med olika konvojer av poliser...civil bilar...å mc ... Man har övat heter det!! Och säkert är ju övning också gratis...
I genomsnitt har man kört mellan 2-4 ggr om dagen...

Ända fördelen är att dom har skitit i alla hojåkare...som dom annars väldigt gärna står å lurpassar på vid just gamla Uppsala vägen!! Inget ont har nåt gott med sig!!:)

Vill inte jobba!! *asg* Roligare å sitta å titta ut genom fönstret!! :tungan

Jag undrar vad en turist i Sverige (alltså inte invandrare) som kommer till Sverige tycker om ett besök i storstaden Stockholms olika köpcentrum som finns runt staden. Skärholmen, du hör allt annat än svenska och nära inpå ligger en moske och många är klädda som om de direkt kom från mosken. Kista, lika illa där om inte värre i mängd räknat. Kungens kurva, flockat där oxå, blev gravirriterad en gång då jag o tjejen åt, vi var totalt 4 svenskar och i övrigt var stället packat med invandrare som inte hade minsta antydan till att vilja prata svenska.

Det är enbart i innersta stockholm där svenskar är majoriteten... sedan ett par byhålor runtom landet har jag sett att det fortfarande finns hopp i, men med integrationspolitikens om är så kommer det svämma över även där, och det kommer ploppa upp 10 nya kebab/pizza ställen.

I Anderstorp sedan förra året har 2-3 nya resturanger startats.

Jag ÄR negativ, vill ha en lösning.

Jag är rätt säker på att sverigedemokraterna kommer få sjukt många röster nästa val. Vilket jag inte har något emot. Men min röst går fortfarande till moderaterna tror jag, då jag inte vill ha tillbaka socialdemokraternas extrema bidragssystem så invandrarna får det ännu bättre då dom kommer få full-prio. Integrationen blir inte bättre av att dom får mer pengar liksom... Det är inte invandraren som flyttar ifrån svensken, det är svensken som flyttar ifrån invandrartäta områden pga de alla problem som uppstår runt områdena. Vi svenskar vill ha ett lugnt o fint och trevlig samhälle, det får man inte i dessa förorter/kåkstäder. För en integration krävs alltså att invandrare lever som svenskar, vad alla än må säga om att mångkulturet berikar. Det förstår enligt mig på många sätt, iaf i den mängd vi ser idag.

Men fan Swedie de får ju snacka på vilket språk de vill för fan. 10 nya kebab/pizza ställen innebär ju jobb först vill du att de inte ska sitta hemma men sen så vill du inte att de ska jobba :va

E det så du menar eller?
[YOUTUBE-ID]She1zfDo8ys&feature=related[/YOUTUBE-ID]

I sann "svensk" anda skall du bestämma vem som får räkna och hur?

Nej, jag bad dig ju precis presentera lite siffror eftersom du var så ytterst skeptisk men du verkar å andra sidan inte haft några andra siffror än de från den där gamla lektorn som hävdade att typ en tredjedel av landets totala budget skulle gå till invandringen...

Nej, jag bad dig ju precis presentera lite siffror eftersom du var så ytterst skeptisk men du verkar å andra sidan inte haft några andra siffror än de från den där gamla lektorn som hävdade att typ en tredjedel av landets totala budget skulle gå till invandringen...

psst, du gör det igen.

Du är välkommen att presentera andra siffor.... Eller du kanske tänkte komma dragandes med den där gamla lektorns siffror nu igen?!

Om inte han gör det så anmäler jag mig som frivillig.
Jag tror säkert kostnaden stigit dramatiskt idag dessutom.
Men du är välkommen att presentera din egen beräkning. :rofl

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...