Jag undrar vad en turist i Sverige (alltså inte invandrare) som kommer till Sverige tycker om ett besök i storstaden Stockholms olika köpcentrum som finns runt staden. Skärholmen, du hör allt annat än svenska och nära inpå ligger en moske och många är klädda som om de direkt kom från mosken. Kista, lika illa där om inte värre i mängd räknat. Kungens kurva, flockat där oxå, blev gravirriterad en gång då jag o tjejen åt, vi var totalt 4 svenskar och i övrigt var stället packat med invandrare som inte hade minsta antydan till att vilja prata svenska.
Det är enbart i innersta stockholm där svenskar är majoriteten... sedan ett par byhålor runtom landet har jag sett att det fortfarande finns hopp i, men med integrationspolitikens om är så kommer det svämma över även där, och det kommer ploppa upp 10 nya kebab/pizza ställen.
I Anderstorp sedan förra året har 2-3 nya resturanger startats.
Jag ÄR negativ, vill ha en lösning.
Jag är rätt säker på att sverigedemokraterna kommer få sjukt många röster nästa val. Vilket jag inte har något emot. Men min röst går fortfarande till moderaterna tror jag, då jag inte vill ha tillbaka socialdemokraternas extrema bidragssystem så invandrarna får det ännu bättre då dom kommer få full-prio. Integrationen blir inte bättre av att dom får mer pengar liksom... Det är inte invandraren som flyttar ifrån svensken, det är svensken som flyttar ifrån invandrartäta områden pga de alla problem som uppstår runt områdena. Vi svenskar vill ha ett lugnt o fint och trevlig samhälle, det får man inte i dessa förorter/kåkstäder. För en integration krävs alltså att invandrare lever som svenskar, vad alla än må säga om att mångkulturet berikar. Det förstår enligt mig på många sätt, iaf i den mängd vi ser idag.