Vi får betala för Irak

"Spekulationer på dagspressens debattsidor samt utredningar och beräkningar som gjorts sedan mitten av nittiotalet varierar dramatiskt och pekar på årliga kostnader mellan 40 till närmare 300 miljarder per år."

Snackar vi 300 miljarder så är det försvaret x 6

Snälla nån vilket dravel!

Har skrivit ett lååångt inlägg men raderade det för det är ingen idé. Mår illa över hur ni kan dra alla "invandrare" med en kam. Ni är utbildade människor FFS, släpp fördomarna och se längre än era små grisnäsor räcker.
Tror ni på allvar att dom här människorna är lyckliga här?

Skulle ni eller någon i era familjer uppleva det som många om inte majoriteten av irakier som kommer hit gjort så skulle ni sitta och vagga framoch tillbaka på en psykavdelning. Ni har verkligen ingen aning..och ingen lust att veta heller. Bara peka finger och dömma.
Det är väl upp till regeringen att fixa så att vårat land inte blir ett "lyxparadis" för folk som kommer hit.

Äckligt! Detta är inte bara till dreggel för att jag quotade honom.

Men försök att se utanför er egna trygga lilla sfär va:rolleyes:

Jag vet inte hur du kan vända det till att det är synd om invandrarna (återigen). Det är inte det jag skriver om. Jag skrev ingenstans att det inte är synd om invandrare.
Det jag ville försöka peka mot är att det kanske är bättre om folk kan stanna i sina egna länder och reda ut sin skit där?
Och snälla kom inte med att de är förtryckta etc, för det finns massor med länder som har gjort både väpnade och fredliga "revolutioner" mot ett sittande styre och styrt upp sitt land. Frankrike, Ryssland t.ex.

Men det är klart, du kanske tycker att det är helt ok att man ska vara totalt ignorant mot landet "som är så bra" dit man flyr? Inte lära sig språk eller "hur det funkar" i samhället osv?
Har du varit i Hovsjö, Södertälje nångång? Återkom gärna efter att du varit där.

En annan sak, det är ett jävla tjat om att dra alla över en kam. Om du tog åt dig så är det väl ditt problem? Om jag adresserar något jag tycker är snett så generaliserar jag en aning för att kunna ringa in problemet en aning så att vi kan diskutera. Ok med dig? Eller blev du kränkt nu?

Snälla nån vilket dravel!

Har skrivit ett lååångt inlägg men raderade det för det är ingen idé. Mår illa över hur ni kan dra alla "invandrare" med en kam. Ni är utbildade människor FFS, släpp fördomarna och se längre än era små grisnäsor räcker.
Tror ni på allvar att dom här människorna är lyckliga här?

Skulle ni eller någon i era familjer uppleva det som många om inte majoriteten av irakier som kommer hit gjort så skulle ni sitta och vagga framoch tillbaka på en psykavdelning. Ni har verkligen ingen aning..och ingen lust att veta heller. Bara peka finger och dömma.
Det är väl upp till regeringen att fixa så att vårat land inte blir ett "lyxparadis" för folk som kommer hit.

Äckligt! Detta är inte bara till dreggel för att jag quotade honom.

Ingen drar alla invandrare över en kam, det är en myt och enligt mig ett lite dåligt sätt att svara på tal. Vi alla vet mycket väl att de flesta invandrare födda i landet eller som bott här 20+ år vet vad sverige är och troligen till stor del tycker lika mycket illa om situationen runt invandringen just nu.

Det är dom nyanlända invandrarna som så tydligt syns i förorterna runt storstäderna och att det nu börjar dyka upp till ytan vad problemet kostar samhället och de svenska skattebetalarna.

Det är för mycket att ta för den svensk som ser sitt land försvinna in i en annan kultur där de svenska kulturerna får promille av skattepengarna. Jag vill se fler större svenska flaggor utmed våra storstäder, stora stadsskyltar och att svensk kultur visas upp större bättre och starkare både i förorterna och i tidningar i museem osv. Mer nationalism, om än lite påtvingad med ovan metod.

Så med vad du säger att det är upp till regeringen att se till att sverige inte är ett lyxparadis för invandrare så är enda sättet att börja säga ifrån, och det är det folk gör. Självklart blir gruppen att ta stryk, invandrare, då det är dom det handlar om.

Jag är rätt säker på att sverigedemokraterna kommer få sjukt många röster nästa val. Vilket jag inte har något emot.

Det parti som vågar ta upp invandringen i partiprogrammet nästa val lär få många röster men nu börjar invandrarna bli ganska många så.....

"Att ett samhälle faller sönder på grund av en alltför stor invandring gagnar ingen. Det skriver Gunnar Sandelin, journalist, socionom och tidigare pressombudsman på Bris."

Ni har verkligen ingen aning..och ingen lust att veta heller. Bara peka finger och dömma.

Jo vi har en ganska stor aning. Vi har blivit sondmatade med det sedan barnsben. Vem är det som dömmer?
Jag skriver efter det jag ser och upplever. Om du tycker att det är skevt och snett så kanske det är just för att det jag ser och upplever är skevt och snett.
Kan du begripa att när jag var grabb så fanns det en kines på min skola. EN kines. Det var omfattningen av invandring (bortsett från finnarna då), och då var kinesen adopterad.
Idag ser det ju lite annorlunda ut, och hela områden i städer är i princip "förstörda" för ingen svensk vill bo där längre. Undras varför ingen svensk vill bo där? Antagligen är alla ondsinta och har korta grisnäsor, som du säger. :rolleyes:

Jag blir lite förbannad att så fort man ska diskutera om invandrare så är det alltid nån som börjar gapa. Är det tabu att prata om eller?

Det är enbart i innersta stockholm där svenskar är majoriteten...

Nja, nu är du onödigt negativ. Man kan bo i Täby eller Danderyd eller på Lidingö också. I övrigt är det nog kört i Stockholm förvisso.

Finns fler trevliga områden men de är för nära helvetet. Kul att köpa en villa i Edsviken för 15 miljoner utan att haja att det är gångavstånd till Kista. :gnissla

I övrigt skrev Dreggel ett inlägg som hade rätt på alla punkter. :tummenupp

Det är väl snart slut med det.

Nä, det är ingen ljusning.
Och även om det vore det så har de 7 vise partierna bestämt att inget ska ändras så det är kört.

Last edited:
Jag tror dig, en kall dusch för dom då när Sverigedemokraterna seglar upp nästa val.:D
Med tanke på ur många i SD som är kriminella, bidragstagare eller dåligt utbildade låter det som en bra idé att rösta på dem. De har i alla fall erfarenhet av det dem pratar om!

En mycket bra artikel tycker jag.

Den artikeln säger allt som vi redan har anat och vetat om länge.

Allt som sägs om invandring ses som främlingsfientligt numera tyvärr. Det är så synd om de nysvenskar som måste komma till sverige.
Jag har tröttnat för länge sedan på alla gnällander invandrare...har dom det så jobbigt, åk vidare. Har man råd att betala 100000-150000:- för att ta sig hit, från länder som ligger halvägs runt jordklotet, då har man en specifik anledning till att ta sig hit. Inte bara att fly från ett land i konflikt.
Fri tolkning på den, men en viss sanning är att bidrags och sociala förmåner av tex sjukvård är ganska avgörande. Många europeiska länder har inte denna sevicenivå som vi har.

Det räknar de som har lite innanför pannbenet ut snabbt. Återbetalningstiden på insatt kapital på en " flykt" är ganska snabb.

Sen att köpa en villa eller bara flytta , till områden med ingen eller liten invandrartäthet, är ingen garanti för att få slippa de skrikiga och högljudda individer som kommer från andra kulturer. Dessa kan dyka upp på cyklar eller i bil , bara för att " kolla läget serru"...vad nu det kan tänkas innebära.

Med tanke på ur många i SD som är kriminella, bidragstagare eller dåligt utbildade låter det som en bra idé att rösta på dem. De har i alla fall erfarenhet av det dem pratar om!

Fråga SD om deras valmanifest...om tex , skolor, sjukvård, miljö, arbetslöshet..:va :va :rolleyes: :va ...VA, Vad menar du ? blir oftast svaret.

De har lite att jobba med innan valet om de ska bli trovärdiga..:D

111 SVT Text Fredag 23 maj 2008
INRIKES Publicerad 23 maj

DO kräver 160.000 till 24-årig muslim

Diskrimineringsombudsmannen (DO)
stämmer Arbetsförmedlingen och kräver
160.000 kronor i skadestånd till en
muslimsk man som förlorade sitt jobb
efter att han av religiösa skäl vägrat
ta en kvinna i hand vid en intervju.

Händelsen inträffade 2006 i småländska
Älmhult och ledde till att den 24-
årige muslimen förlorade sin praktik-
plats och ersättning från Arbetsför-
medlingen, skriver Svenska Dagbladet.

DO Katri Linna: -Det tillhör ovanlig-
heterna att vi stämmer myndigheter,
men här har man gjort en allvarlig
felbedömning.
Inrikes 101 Utrikes 104 Innehåll 700

Får de många röster nästa val så får de andra politikerna jobba mer :D

Japp, och tom. med de lilla de har nu, så kommer de med all sannorlikhet att komma in i riksdagen. På gott och ont.

Men röra till i soppan, det är nog nyttigt. :D

Skulle ni eller någon i era familjer uppleva det som många om inte majoriteten av irakier som kommer hit gjort så skulle ni sitta och vagga framoch tillbaka på en psykavdelning.

Lugna dig kvinna!
Det är ett faktum att flertalet av irakier som kommer hit har nada skyddsbehov, like it or not.

Det kanske är det vi gör, och önskar behålla denna trygga sfär som generationer av svenskar byggt upp. Nu är den förvisso raserad men man kan ju leva i en illusion, det är najs det med. :banana

Får de många röster nästa val så får de andra politikerna göra ett bättre jobb och jobba hårdare :D

Vilket är hela syftet, och det har ju fungerat i alla andra europeiska länder av rang så vi borde inte vara sämre här.

Jag noterar att kreti och pleti dykt upp, snart kommer väl korvgubbe och talar om allt han inte tycker om i vanlig ordning.

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...