Wolfen
Racer
Det är sånt vi svenskar ska ställa upp med.
Vi har inte så mycket att säga till om längre
Vi har inte så mycket att säga till om längre

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Va var det nu Arne Anka sa? " Ibland undrar man om man bor i ett land eller ett skämt"![]()
Färska hörda siffror från Söderälje från en familj med barn som kommit till Sverige och fått bidrag, de får ut 24.000kr /efter skatt. Då är bostad och barnbidrag m.m inräknat tydligen. Allvarligt talat, jag vill inte betala skatt för att se att dessa får ut så mycket pengar för att sitta på sitt arsle! Vi har långtidsarbetande svenskar som inte ens i familjen får ut så mycket pengar!!!
Jag hörde detta genom en vän som är driver ett företag där han pratade med den som sökte jobb. Han är invandrare och hans egna ord var "Jag vill bara ha jobbet om det lönar sig, jag vill inte förlora det bostadsbidrag vi har". Därtill utöver detta så betalar även staten första årets arbetsgivaravgifter, samt halva året därpå för att göra det gynnsamt för arbetsgivare att anställa invandrare. Sverige är mer än en välfärdsstat, det är ett lyxparadis för invandrare!
Förövrigt byggs det en STOR ny moske bredvid E20 i Södertälje där E20 möter E4an (samma gata som mc-hörnan). Varje infart i Stockholm kommer snart vara täckta av moskeér då nästa moské som ska byggas är vid biltema i alby.
Det är ju internationellt känt oxå i med att man väljer att ha en Irakisk dispyt just i Sverige på vår bekostnad.
Förövrigt, åk till husområdet i Lina och se vad för hus som byggs där. det är nära på 30 "palats" på 10miljoner+ styck och under dagen .. är alla hemma o sitter på sitt arsle. Jag kan nog räkna på mina fingrar hur mycket skattepengar dom som bor där drar in (säkert 100 familjer, fast inpackat i 30 palats).
Jag ÄR negativ, jepp![]()
... ingen lösning förutom att USA borde ta emot fler flyktingar själva...
Varför då?
Ehh...vore inte det en bra lösning för alla som tycker att dom inte ska till Sverige?
Det bästa vore väl om de stannade i sitt hemland och tog ansvar för uppbyggnaden av det.
Du gissar mycket och generaliserar själv.Du menar att alla flyktingfamiljer som kommer till Sverige får 24000:- varje månad, utöver bostad och barnbidrag? Hm jag har svårt att tro det.
Sen att det är känt internationellt att det är konferens i Väsby är väl bra annars så skulle väl inte ordföranden i FN samt USA utrikesminister veta vart dom skulle? Men jag håller med att det kostar stora pengar.
Sen är det väl en smärre överdrift att att varje infart till Stockholm har en moske eller? För det finns väl mer än ev. 3 infarter till stan?
Ja, det är ett tungt ämne och jag ingen lösning förutom att USA borde ta emot fler flyktingar själva än att "alla" kommer till ditt älskade Södertälje.
Blir bara så trött på alla generaliseringar som görs här på SH.
Jag var helt neutral oxå innan jag flytta till Södertälje... men den här stan är bra på att omvända folk![]()
Om man nu som flykting inte trivs av olika anledningar i det land man är född i så kan man ju börja med att låta skiten man inte tycker om stanna i det landet då, kan man ju tycka?
Jag var helt neutral oxå innan jag flytta till Södertälje... men den här stan är bra på att omvända folk![]()
Jag bor inte ens själv där men spenderar mycket tid där då Lill-Dreggel bor där, och jag kan inte annat än hålla med.
Nu är jag iofs inte helt neutral sen innan heller.
.
Om man nu som flykting inte trivs av olika anledningar i det land man är född i så kan man ju börja med att låta skiten man inte tycker om stanna i det landet då, kan man ju tycka? Om man har så förbannat starka känslor för sina traditioner, som dessutom är grunden till varför man lämnade sitt hemland, så kanske man ska lämna dom traditionerna där och anamma de som uppenbarligen fungerar i det landet man flyr till?
Är det nån här som är så dum så att de tror att det är GPS kordinaterna som avgör vart i världen det ska vara tumult? Den dagen flyktingar/invandrare fattar att det är de själva som är problemet med sina helt skeva traditioner och religioner, och inte deras land i sig så kanske de inser att det finns anledning att ta åt sig av traditionerna dit man kommer. Man kan ju börja med att lära sig begripa vad folk säger och kanske till och med prata svenska så att andra förstår, istället för att ihårdigt vidhålla sitt eget språk överallt.
Men försök att se utanför er egna trygga lilla sfär va![]()
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |