Vevaxelrotation, big bang och V vs rak

• Thread starter Thread starter sandstream
  • Start date Start date
Droopy skrev:
Kan oxå vara en chey...
:rofl nu är det äntligen fredag igen och slut på kraschade databaser m m

Boris JR skrev:
Ok då var det dags för mig att bekänna min okunskap, men vilken tändföljd är en chey?
Det är inte tändföljden som spelar någon roll eftersom cheyer alltid är encylindriga utan det är styrkan på tändningen som avgör om hon är en screamer eller inte. :hihi

Neutral skrev:
:rofl nu är det äntligen fredag igen och slut på kraschade databaser m m

Det är inte tändföljden som spelar någon roll eftersom cheyer alltid är encylindriga utan det är styrkan på tändningen som avgör om hon är en screamer eller inte. :hihi

:död :död :död :död :död :död :rodnar

Så går det när man inte förstår ironin............

1. You have included too many images in your signature or in your previous post. Please go back and correct the problem and then continue again.

Images include use of smilies, the vB code

Rätt svarat Neutral. Du har vunnit en röd rullstol.
Men du får sno den själv och måla den.

Lill-Boris: Oroa dig inte. Du kommer veta svaret instinktivt när du inte längre har titeln: Jr.

sandstream skrev:
Skyll inte på läsaren, du skriver helt enkelt för illa ;)

Jag kommer hädanefter ge ut TVÅ upplagor av mina svar:

- Den vanliga ordbajsande varianten

- Sandstream light. Kanske i serieform? ;)

:krama

Dr.Bike skrev:
Jag kommer hädanefter ge ut TVÅ upplagor av mina svar:
- Den vanliga ordbajsande varianten
- Sandstream light. Kanske i serieform? ;)
:krama
Det låter bra :tummenupp

Jag vet iaf vad en chey är....nu :lol

sandstream skrev:
Det låter bra :tummenupp

Jag vet iaf vad en chey är....nu :lol

Vad har du DÄR nurå? Bruna bönor?
Har du ätit det idag?
Då får man åka gatlopp (gaslopp?) förbi Tjabo-ängen i hård konkurens med soptippen i Bro!

2ono skrev:
Ducatis L twinnar producerar tändpulsar med 360 graders förskjutning och även längre tids intervall jämfört med din R4 med sekventiell tändning.

Låter HD att låta båda cyllarna tända på samma varv. Är det inte som på millen, en cylinder tänder på varje varv? Eller förstod jag inte vad du menade?

Dr.Bike skrev:
Vad har du DÄR nurå? Bruna bönor?
Har du ätit det idag?
Då får man åka gatlopp (gaslopp?) förbi Tjabo-ängen i hård konkurens med soptippen i Bro!
Högbytorp luktar! :gnissla
Två gånger den här veckan har det blivit "brunisar" till lunch *MUMS*

flugan skrev:
Låter HD att låta båda cyllarna tända på samma varv. Är det inte som på millen, en cylinder tänder på varje varv? Eller förstod jag inte vad du menade?

Helt rätt Ducati har inte en sekventiell regelbunden tändföljd som jag påpekade, de enda twinnarna med det är paralell och boxertwinnar.

HD V 45 graders vinkel mellan cyllarna
Cyl#1 tänder vid 0 grader ----315 graderCyl#2 tänder ----405 grader Cyl#1 tänder osv.

RSV V 60
Cyl#1 tänder vid 0 grader ----300 grader Cyl#2 tänder ---- 420 grader Cyl#1 tänder osv.

Ducati L 90
Cyl#1 tänder vid 0 grader ----270 grader Cyl#2 tänder ----450 grader Cyl#1 tänder osv.

BMW boxer 180 twin
Cyl#1 tänder vid 0 grader Cyl#2 tänder vid 180 grader osv.

sandstream skrev:
.... som går ut på att man låter 2 cylindrar explodera samtidigt för att sedan ....
Viktigt att notera är att det inte handlar om explosioner utan snabba förbränningsförlopp. Har du explosioner i motorn så går det åt helvete.

Gustav O skrev:
Viktigt att notera är att det inte handlar om explosioner utan snabba förbränningsförlopp. Har du explosioner i motorn så går det åt helvete.

Där odlades Sandstorms nya frågetråd - "Varför är explosioner dumt, och hur ser du till att slippa dem?" Det blir en helt ny tråd om ett ämne som aldrig någonsin diskuterats förr. :hihi

#Olsson# skrev:
Där odlades Sandstorms nya frågetråd - "Varför är explosioner dumt, och hur ser du till att slippa dem?" Det blir en helt ny tråd om ett ämne som aldrig någonsin diskuterats förr. :hihi

Nu är du elak! ;)

Tror väl det finns som du antyder... ca 7 ljusårskilometer med detonation, förbränning, flamfront flamfrontens hastighet mm
Sökfunktionen är både underskattad och underutnyttjad.

Gustav O skrev:
Okej, bensinen och luften förbränns, nöjd nu? :fatta!

2ono skrev:
Helt rätt Ducati har inte en sekventiell regelbunden tändföljd som jag påpekade, de enda twinnarna med det är paralell och boxertwinnar.

HD V 45 graders vinkel mellan cyllarna
Cyl#1 tänder vid 0 grader ----315 graderCyl#2 tänder ----405 grader Cyl#1 tänder osv.

RSV V 60
Cyl#1 tänder vid 0 grader ----300 grader Cyl#2 tänder ---- 420 grader Cyl#1 tänder osv.

Ducati L 90
Cyl#1 tänder vid 0 grader ----270 grader Cyl#2 tänder ----450 grader Cyl#1 tänder osv.

BMW boxer 180 twin
Cyl#1 tänder vid 0 grader Cyl#2 tänder vid 180 grader osv.

BMW torde väl vara 360/360 i alla fall.. tapparna är väl förskjutna 180 grader?

/B SDK(r)

Bj.O.rn skrev:
BMW torde väl vara 360/360 i alla fall.. tapparna är väl förskjutna 180 grader?

/B SDK(r)

Jag menade BMW 2Takt :rolleyes:

Få se nu :va

Både Cyl#1 och #2 når TDC (top dead center) samtidigt pga att tapparna är förskjutna 180 grader.

Cyl#1 tänder vid 0 grader samtidigt som Cyl #2 öppnar avgasventiler
---360 grader Cyl#2 tänder och CYl#1 öppnar avgas.

Just så är det !! :)

Gustav O skrev:
Tänkte bara fylla på med mer kunskap, den lilla jag besitter, och inte meningen att vara dryg. :pannkyss
Det förstod jag också, skulle ha lagt till en glad smiley också :kiss

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...