Eyy!!! Va fan eru Ghey eller?sandstream skrev:Det förstod jag också, skulle ha lagt till en glad smiley också![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Eyy!!! Va fan eru Ghey eller?sandstream skrev:Det förstod jag också, skulle ha lagt till en glad smiley också![]()
Übergej!!!Gustav O skrev:Eyy!!! Va fan eru Ghey eller?![]()
![]()
![]()
Då smörjningen i bakre cylindern brukar vara bristfällig så brukar det vara lite si och så med tändningen. Mest skit faktiskt.jomo skrev:Sen är jag inte helt säker på att alla delar din uppfattning att cheyer är encylindriga, en del menar att de även kan vara tvåcylindriga. Om förutsättningarna är som i stycket ovan blir det garanterat en Screamer! Oljekvaliteten är otroligt viktig, annars kan det bli totalras!![]()
![]()
Här snackar vi ghey!Neutral skrev:Då smörjningen i bakre cylindern brukar vara bristfällig så brukar det vara lite si och så med tändningen. Mest skit faktiskt.
Vi snackar chey, inte ghey.sandstream skrev:Här snackar vi ghey!![]()
Skoja bara liteNeutral skrev:Vi snackar chey, inte ghey.![]()
Neutral skrev:Då smörjningen i bakre cylindern brukar vara bristfällig så brukar det vara lite si och så med tändningen. Mest skit faktiskt.
Den erkända tribologen J Jameson hävdar att det är just det förnyelsebara naturliga smörjmedlet från tredje cylindern som lämpar sig bäst för bakre cylinderns smörjbehov. Se där, billigare än Biltema!Dr.Bike skrev:Jo och där hjälper vare sig mineral eller syntet....Frågan är vad det ska vara??
Brylcreeme?
I många fall (har jag hört alltså) finns trecylindriga ex, och då sägs däremot trean vara självsmörjande? Hur är detta möjligt tribologer?
Torrfilm? Tillsatsmedel? Insintrat som släpper vid friktion?
Bakgård...Dr.Bike skrev:Forskarna gaggar om att de hittat nytt liv på Nya Guinea... De vet inte hur många obesvarade fråor det finns på vår egen bakgård...![]()
Trots att Jameson förekommer i mängder av verk av högt vetenskapligt värde vad gäller användandet av de två främre cylindrarna i de mest varierade konfigurationer så saknas helt offentliga publikationer av den mystiska bakre cylindern. Enligt Jameson själv utföres dessa studier endast i privat syfte.Dr.Bike skrev:P.S Att jag glömt min tribologi så pass gravt att jag glömt bort J.Jameson!
En förebild i alla praktiska fallstudier av just BIG banging...
I WSBK får man inte ändra på vevaxeln. Det är bara Virgin Yamaha som har gjort det i BSB och då var det inte en renodlad big-bang, sök på Crash.net för artikel om det. Dessutom är det väl inte alltid de tänder cylindrarna exakt samtidigt utan de ligger nära varandra men inte exakt samtidigt.Boris JR skrev:It can only be SH.......
Var annars går det från tändföljd och vevtappsförskjutning till J.Jamesson och analsmörjning.........![]()
![]()
För att återgå till ämnet så undrar jag vad som göres med vevarna för att de inte skall slå sig när man bränner av cylindrarna i bigbang konfig?
Hur gör man I WSB där man väl inte får bearbeta orginalveven, eller där byter man helt enkelt vev efter 20 mil eller något annat absurdt?
Det var du som började..eller gav inspiration i alla fall.Boris JR skrev:It can only be SH.......
Var annars går det från tändföljd och vevtappsförskjutning till J.Jamesson och analsmörjning.........![]()
![]()
Kommer ihåg att jag läste något intressant om Virgin (nej, jag har bytt ämne nuBoris JR skrev:För att återgå till ämnet så undrar jag vad som göres med vevarna för att de inte skall slå sig när man bränner av cylindrarna i bigbang konfig?
Hur gör man I WSB där man väl inte får bearbeta orginalveven, eller där byter man helt enkelt vev efter 20 mil eller något annat absurdt?
XRV-Henning skrev:Ger ett väldans roligt ljud.
ulf_lundin skrev:Det är klart att tröghetsmomentet mycket kraftigt påverkar hur ojämnt momentet är under varvet.
Starka o glesa (i tid) pulser kräver större tröghet än svaga och täta pulser.
En 600 stånka på 2000 rpm skulle nog rycka rätt bra jämfört med en rak 600 cc 4a vid 14000 rpm
om dom hade 4ans tröghet. 28 ggr tätare pulser med 1/4 av styrkan gör säkert viss skillnad.
Även om resulterande vridmomentet var detsamma.
/u
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT