Vem vinner WSBK 2009?

Vem vinner WSBK 2009?

• Antal röstningar
    0
Det vore väl skoj! :)
Inte en chans att jag tillåter samma diskussion igen, men för att twista till det lite undrar jag om någon har någon uppfattning om vart det med mer kubik inte går fortare längre. Skulle tro att en hoj med en 2-litersmotor inte lägger bättre varvtider än en 1-liters. Vart är brytpunkten? Omkring där dom är nu?

1200 radfyra skulle i teorin lätt kunna leverera 240hk på bakhjulet.. vikten blir 165kg hoj med lite soppa och 75kg förare med utrustning totalt 240Hk/240Kg
GP cyklarna 150 hoj med lite soppa förrare lite mindre feta(läs gamla)70kg 240Hk/220Kg....... så 1300 kubik blir runt 260Hk.... borde bli löjligt svåråkta men kul att titta på:banana

Han är iaf inte så bögig som Hayden...

/J

du skrev Hayden men menade Rossi, Hayden är så där äkligt frikyrklig att han släcker ljuset på bröloppsnatten när han kryper på sin (kvinnliga)Kusin som är en harmynt oskuld med besparingarna placerade i majsfält och skördetröskor, nej jag är inte alls avis på Hayden nej då:D

Last edited:
Bög

Ordets ursprung är dunkelt. En del etymologer har gissat på samhörighet med månsing bög 'lättlurad, lättsinnig karl'. En annan förklaring har varit att ordet kommer av franska bougre 'usling'.

Bara att välja epitet enligt ovan för Gayden, f'låt Hayden.

För övrigt så unnade jag verkligen Haga att få vinna, men idrotten är full av eviga tvåor. Spies kom först, alltså var han bäst. Och värdig. Etc etc.

du skrev hayden men menade rossi, hayden är så där äkligt frikyrklig att han släcker ljuset på bröloppsnatten när han kryper på sin (kvinnliga)kusin som är en harmynt oskuld med besparingarna placerade i majsfält och skördetröskor, nej jag är inte alls avis på hayden nej då:d

hahahaha

Det bästa inlägget du skrivit tror jag...... klockrent

Tänk va härligt att beställa en ny Ducati 1398 R:tummenupp

Jag tror faktiskt att en sån cykel inte skulle vara nått vidare. Jag tycker allt över 600cc börjar kännas klumpigt, även om nya 1000 lyckats bra och glädjen av effekten vinner. Men nära en halv liter till så blir det nog tungkört...

Jag tror faktiskt att en sån cykel inte skulle vara nått vidare. Jag tycker allt över 600cc börjar kännas klumpigt, även om nya 1000 lyckats bra och glädjen av effekten vinner. Men nära en halv liter till så blir det nog tungkört...

Du har för lite dökött på kroppen(läs fett), det slöar ned den vassaste hoj rejält:D
Jag har svårt att tro att lite ökat borr på cylindrarna för att gå från 1200 till 1400 skulle göra hojen klumpig.... men jag tvivlar på att jag skulle kunna nytja effekten:)

750cc är väldigt optimalt.. lite mer mos än 600cc och ändå inte "galet" som en modern 1000cc. Med handen på hjärtat hur ofta kan man ösa max med en liter-hoj? Men visst känns det ballt när man vrider på :)

/J

Han är iaf inte så bögig som Hayden...

/J

Smaken e såklart som baken men att kalla Hayden för bögig tar väl ändå nått slags pris. Speciellt när Du har en uppsjö små taniga säkert härligt goa supportracers att vraka o välja på ..

Du o Hayden alltså .. Är ni nära vänner eller?

Last edited:
Det roliga är att Hayden får skit för att han ser glad ut och ler på bilderna. Spies får skit för att han ser tråkig ut. Tror mest det är gnällande för gnällandets skull från du-vet-vem.
Apropå hålla sig till ämnet och inte dra in person, eller? ;)

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT