Spies kommer förmodligen att ta hem det. Haga kraschade ju och har missat pallen några rejs nu medan spies är dnabb. Dock så lägger sig Spies rätt ofta. Det blir en hård kamp, men nånting säger mig att Spies vinner i slutändan.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Spies tror jag kommer ta hem det, faktiskt. Fast det kommer nog bli sjukt tight.
Mitt andraval. Det jag sett av Spies hitills har dock imponerat oerhört på mig och ser man till hans historia så vet man att han i prinicp alltid tar poäng. Det kommer göra att han kommer ta titeln före Haga som ju tyvärr fimpar något race för mycket.
Många som röstar men få som motiverar sina val så jag får väl föregå med gott exempel.
Jag tror på Spies av fäljande anledningar.
1. Han är ruskigt snabb och verkar inte ha problem att lära sig banorna fort, antalet nya banor kan ju vara en nackdel.
2. Hojen verkar väl så god redan nu och har rimligen mycket utvecklingspotenial.
3. Han är ruskigt jämn och klantar sig sällan och tar nästan alltid poäng, något Haga inte har varit så bra på. Spies statistik från AMA är ruskigt imponerande när det gäller just detta.
4. Yamaha Motor Italia är ett väldigt bra team och han har med sig Tom Housworth som teamchef.
Håller med dig goodstuff.
Spies är en värdig mästare, tyvärr. Har inte riktigt fått några bra känslor för grabben, förutom hans otroligt underhållande körstil.
Haga däremot (som trots allt dissade mig på branads, fick inte ta en bild med honom, blev Kiyo istället) har ju som du säger, alltid gett allt. Dessvärre verkade han för pressad inför helgen. Verkar som om han alltid är bäst i underläge..
Haga är i mina ögon en mästare i alla fall!
Samurai of slide tar det nästa år!![]()
Spies är en trist typ. Professionell, saklig och välformulerad. Men trist.Spies är en värdig mästare, tyvärr. Har inte riktigt fått några bra känslor för grabben, förutom hans otroligt underhållande körstil.
Skönt för oss som inte lägger så stor vikt vid hur de går, hur det pratar och hur de ser ut att han kör som en gudSpies är en trist typ. Professionell, saklig och välformulerad. Men trist.
Camier körde betydligt bättre på Portimao än på Imola så det kan nog gå bra nästa år men vinna tror jag inte han gör.Nä, då kommer Aprilian vara mer utvecklad och Camier kommer ta hem det! Jag tror verkligen på den grabben!
/ Jens
Camier körde betydligt bättre på Portimao än på Imola så det kan nog gå bra nästa år men vinna tror jag inte han gör.
Det kommer ju in ett gäng andra snabba killar som Vermeulen, Toseland och Crutchlow som ju inte viker en tum, dessutom har väl inte Camier något klart kontrakt även om det verkar luta åt Aprilia.
Crutchlow är ju ingen gröngöling på Superbikes. 2008 kom Crutchlow trea i BSB på en Honda medan Camier kom femma, tolv pinnar efter Cal, på en likadan Ducati som Byrne vann serien med.
Dessutom kommer Crutchlow hinna testa tillräckligt inför nästa år och jag tror han kommer spöa Toseland nästa år faktiskt.
Rea kom ju från WSS till i år och han har ju varit bäste Hondaförare.
Jag gillar Camier så jag har inget emot honom men tror inte han kommer vinna.
Varför vänta?Vi tror olika, det bäddar för hets nästa år - kul!
(Ja, ett något lite ostrukturerat inlägg. Mest för att få igång en diskussion och reta Goffe och eventuellt fler.)
Några nya regler till nästa år? Ducati får köra med 1400 cc kanske?
MinstDet är nog nära till hands, de hade inte farten på rakan. 200cc till skulle nog sitta fint.![]()
Några nya regler till nästa år? Ducati får köra med 1400 cc kanske?
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |