Vem vill du se som president i USA?

Vem vill du se som segrare mellan Bush och Kerry?

• Antal röstningar
    0
korvgubbe skrev:
Det jag opponerar mig mot är att man förvillat sina egna medborgare, soldater och övriga världen genom att skylla kriget på massförstörelsevapen och terroranknytningar..

Jahaja, skriv det då, att du klagar på vad dom hade för anledning. Men glöm inte att dom också sa att dom gjorde det för att befria irak ifrån saddam. Men du har förstås bevis på att det är lögn det med? Eller antar du bara att det är lögn?

mb skrev:
Det du säger behöver inte stå i motsats till att aktionen hade kunnat ske mer på det irakiska folkets villkor samt med en mer långsiktig plan.

Visste man förresten över huvud taget vad folket själva ville?

Som sagt, hur man än gör i krig så har man arslet där bak, faktum är att idag slåss väldigt många irakier sida vid sida med marinkåren, med gott resultat. Så egentligen tycker jag inte att kritiken mot att det inte sker på irakiernas villkor är speciellt befogad. Om vi utesluter det rena USA-finansierade gerillakriget och det fullskaliga angrepp som nu skedde, hur hade du velat att de skulle gå tillväga? Vad är det de hade kunnat göra bättre för att det skulle ske mer på det irakiska folkets villkor?

Jag antar att det var svårt att få till stånd tillförlitliga opinionsundersökningar i Irak under Saddams styre. Enligt valresultatet stödde väl 99.9% Saddam Hussein.

Domifuling skrev:
Jahaja, skriv det då, att du klagar på vad dom hade för anledning. Men glöm inte att dom också sa att dom gjorde det för att befria irak ifrån saddam. Men du har förstås bevis på att det är lögn det med? Eller antar du bara att det är lögn?

Att befria Irak från Saddam var väl aldrig en officiell anledning till att starta kriget?

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back