Vem vill du se som president i USA?

Vem vill du se som segrare mellan Bush och Kerry?


  • Antal röstningar
    0

Maxxi

********
Gick med
23 Apr 2004
Ort
GBG
Hoj
Aprilia & Minikina
Japp vem vill du se vinna president valet i USA och varför?
 
Skulle jag få rösta i USA skulle min röst lätt falla på Kerry. Dels för att han vill införa ett välfärdssystem och höja skatterna för de rikaste. Medans Busken verkar vilja kriga vidare och forsätta med sina skattelättnader för de mest välbärgade, och därmed inget sjukvårdssystem mm.
 
Last edited:
Jag grämer mig fortfarande över att inte gore blev vald sist. Han verkade ovanligt jordnära och sympatisk för att spela i den divisionen.
 
Markus skrev:

"I know what I believe. I will continue to articulate what I believe and what I believe -- I believe what I believe is right."

- Väl valda ord från den kanditat jag INTE hade lagt min röst på.

Sesså, vilken ruta klickade du i nu då? Valhemligheter? Inte här på SH!


Edit1: Lägger till ytterligare en underbar redogörelse av ett talesätt från en av staterna i USA.. Inte så noga med vilken stat uppenbarligen!?:

"- There's an old saying in Tennessee -- I know it's in Texas, probably in Tennessee -- that says, fool me once -- shame on -- shame on you. You fool me, you can't get fooled again."

Och för er som är nyfikna lyder talesättet som följer:
"-"Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me."
 
Last edited:
Chefen Alabama skrev:
Arnold finns inte med...
Nä risken att han vinner är ju också obefintlig även om vi alla vill se den gamle actionhjälten som president så får vi nog inte det :hihi
 
Markus skrev:
Det har ju Bush just gjort? :va

:tungan

Tyckte mig höra Bushs regering så sent som förra veckan erkänna att man inte hittat spår av vare sig kärnvapen eller kemiska vapen.. Inte heller var han på något ansvarig för terrorhandlingar mot USA.

Men jag antar att killar med scudmissiler utgör det största hotet mot övriga världen.
- Ja, Saddam var väldigt dum och ja han mördade många av sina egna!
.....men det som sades under Kuwaitkriget var att Scudmissilernas farlighet låg i risken att få dem i huvudet..
 
korvgubbe skrev:
"I know what I believe. I will continue to articulate what I believe and what I believe -- I believe what I believe is right."


korvgubbe skrev:
"- There's an old saying in Tennessee -- I know it's in Texas, probably in Tennessee -- that says, fool me once -- shame on -- shame on you. You fool me, you can't get fooled again."

Ja, han snackar med arslet. Som vår kung ungefär. Nu tycker jag visserligen att det är två olika diskussioner, hur bra man är på talesätt är en och den andra är vilken politik man står för.
 
Maxxi skrev:
Nä risken att han vinner är ju också obefintlig även om vi alla vill se den gamle actionhjälten som president så får vi nog inte det :hihi

De håller på att se över grundlagen... Jag tror på följande scenario:

Bush vinner i år, sitter fyra år till och flyttar hem till ranchen. Det intressanta är att battaljen lär stå mellan Hillary och Arnold 2008 - det blir intressant.
 
Markus skrev:
Ja, han snackar med arslet. Som vår kung ungefär.

Vår kung har inte nycklarna till värdens största samling kärnvapen och är heller inte den som fattar det avgörande beslutet i frågan om våra pojkar ska ge sig ut i krig!
 
korvgubbe skrev:
.....men det som sades under Kuwaitkriget var att Scudmissilernas farlighet låg i risken att få dem i huvudet..

Faktaruta:

1. Kongressen hade fel angående massförstörelsevapen
2. FN hade fel angående massförstörelsevapen
3. Bush administrationen hade fel angående massförstörelsevapen
4. Kerry hade fel angående massförstörelsevapen
5. Hans Blix hade fel angående massförstörelsevapen
6. Irak riktade sina missiler mot Israel 1990
7. Saddam var en dummis
8. Saddam är borta
 
korvgubbe skrev:
Vår kung har inte nycklarna till värdens största samling kärnvapen och är heller inte den som fattar det avgörande beslutet i frågan om våra pojkar ska ge sig ut i krig!

Nej, men har nycklarna till en 911 Turbo. Känns det tryggt? :hihi
 
Markus skrev:
De håller på att se över grundlagen... Jag tror på följande scenario:

Bush vinner i år, sitter fyra år till och flyttar hem till ranchen. Det intressanta är att battaljen lär stå mellan Hillary och Arnold 2008 - det blir intressant.

Ja intressant kanske men ett nerköp politiskt sett att behöva se någon av dessa två amatörer styra USA och därmed halva världen :huvet
 
Maxxi skrev:
Ja intressant kanske men ett nerköp politiskt sett att behöva se någon av dessa två amatörer styra USA och därmed halva världen :huvet

Hillary är ingen amatör i mina ögon, Arnold är vettigare än man kunde tro. På vilket sätt menar du att Hillary är amatör?
 
1. Kongressen hade fel angående massförstörelsevapen
- Ja, och röstade för ett krig

2. FN hade fel angående massförstörelsevapen
- Och vill fortsätta kontrolelr tills man visste

3. Bush administrationen hade fel angående massförstörelsevapen
- Och lade fram medvetet felaktiga bevis för att stödja en tvivelaktig teori.

4. Kerry hade fel angående massförstörelsevapen
- Säkerligen, men hävdar å andra sidan inte att han skulle strata kriget idag
med den fakta som nu ligger på bordet.. Det hade däremot GWB gjort.

5. Hans Blix hade fel angående massförstörelsevapen
- Och ville leta ytterligare innan han ställde sig för ett anfall som kostat 30000 irakier livet. Anser f.ö. att USA:s agerande lett till att terrorhotet i världen ÖKAT betydligt...

6. Irak riktade sina missiler mot Israel 1990
- Ja, mend et lär de väl knappast ha gjort efter gulfkriget 1991?!?

7. Saddam var en dummis
- Jepp.. helt bäng i huvet för att citera teliareklamen..

8. Saddam är borta
- Absolut och jag sörjer inte hans frånvaro.. Frågan är bara om alla anhöriga till de 30.000 irakier som satte livet till anser att det var värt det.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top