Vem vill du se som president i USA?

Vem vill du se som segrare mellan Bush och Kerry?


  • Antal röstningar
    0
Maxxi skrev:
Ja intressant kanske men ett nerköp politiskt sett att behöva se någon av dessa två amatörer styra USA och därmed halva världen :huvet

Fan.. måste hålla med Mackan och hävda att Hillary knappast är någon duvunge i sammanhanget...
 
Markus skrev:
Hillary är ingen amatör i mina ögon, Arnold är vettigare än man kunde tro. På vilket sätt menar du att Hillary är amatör?
Amatör kanske är ett elakt ord men jag har svårt att ta någon av dessa på allvar trots att de är guvenörer. Särskilt Arnold, och vettig kanske han är men de flesta av hans åsikter är någon annans, nämligen hans rådgivare.
 
UrbanTiger skrev:
Kan ej rösta i pollen för mitt val finns inte med :huvet
Jasså lustigt eller inte då pollen är: "Vem vill du se som segrare mellan Bush och Kerry"? Alltså behövs det inga fler alternativ då frågan är utformad som den är!:kocko
 
korvgubbe skrev:
1. Kongressen hade fel angående massförstörelsevapen
- Ja, och röstade för ett krig

Ja, det är inte en partifråga (r) vs (d) var poängen.

korvgubbe skrev:
2. FN hade fel angående massförstörelsevapen
- Och vill fortsätta kontrolelr tills man visste

Ja

korvgubbe skrev:
3. Bush administrationen hade fel angående massförstörelsevapen
- Och lade fram medvetet felaktiga bevis för att stödja en tvivelaktig teori.

Nej, det vet du inte. Du tror att de gjorde det medvetet, det tror inte jag.

korvgubbe skrev:
4. Kerry hade fel angående massförstörelsevapen
- Säkerligen, men hävdar å andra sidan inte att han skulle strata kriget idag
med den fakta som nu ligger på bordet.. Det hade däremot GWB gjort.

Det är lätt att säga nu. Jag skulle köpt mer Ericsson aktier när de kostade 3:- om jag vetat att de skulle gå upp till 23:-

korvgubbe skrev:
5. Hans Blix hade fel angående massförstörelsevapen
- Och ville leta ytterligare innan han ställde sig för ett anfall som kostat 30000 irakier livet. Anser f.ö. att USA:s agerande lett till att terrorhotet i världen ÖKAT betydligt...

Ja, men Blix påstod att Irak inte lade alla kort på bordet - vilket det nu verkar som de gjort. Alltså hjälpte han USA med argument för invasion, och han hade fel.

korvgubbe skrev:
6. Irak riktade sina missiler mot Israel 1990
- Ja, mend et lär de väl knappast ha gjort efter gulfkriget 1991?!?

Nej, det stämmer. Det var ett exempel på hur han hotat omgivningen, det finns fler.

korvgubbe skrev:
7. Saddam var en dummis
- Jepp.. helt bäng i huvet för att citera teliareklamen..

Agree.

korvgubbe skrev:
8. Saddam är borta
- Absolut och jag sörjer inte hans frånvaro.. Frågan är bara om alla anhöriga till de 30.000 irakier som satte livet till anser att det var värt det.

Kurderna tycker det, många tycker det, jag tror inte alla tycker det. Var det värt x antal hundratusen amerikaner att avsätta Hitler? Ja, förmodligen. Var det värt 30.000 Irakier att avsätta Saddam, antagligen (tyvärr en realitet i krig att folk dör).
 
Markus skrev:
Det är lätt att säga nu. Jag skulle köpt mer Ericsson aktier när de kostade 3:- om jag vetat att de skulle gå upp till 23:-
- Jag med.. Men det skrämande är att Bush säger att han skulle köpa ericson för 23:- även om han vet att de skulle gå ner till 3:- medan Kerry trots allt lärt sig av misstagen..


Markus skrev:
Ja, men Blix påstod att Irak inte lade alla kort på bordet - vilket det nu verkar som de gjort. Alltså hjälpte han USA med argument för invasion, och han hade fel.
..Att de inte lagt alla kort på borden kan väl ändå inte på något sätt övertolkas som att: "De har ett långt farmskridet utvecklingsprogram av kärnvapen somd e döljer för oss!".


Markus skrev:
Kurderna tycker det, många tycker det, jag tror inte alla tycker det. Var det värt x antal hundratusen amerikaner att avsätta Hitler? Ja, förmodligen. Var det värt 30.000 Irakier att avsätta Saddam, antagligen (tyvärr en realitet i krig att folk dör).
Jag antar att du och jag egentligen inte kan utala oss i om DE anser att det var värt priset.. Vi får helt enkelt vänta och se..

...Det finns ju vissa som kanske vill hävda att det finns en skillnad mellan Saddam å HItler och att den skillnaden ligger i att Saddam inte ockuperat en lång rad länder..

Svårt att tro att USA offrat hundratusen soldater om hitler hållt sig inom Tysklands gränser.
 
Bush, han må vara en idiot men det är inte han som styr. Dom som styr honom får saker gjorda, tex irak.
 
Domifuling skrev:
Bush, han må vara en idiot...

Det är inte speciellt att "de som styr" skulle låta en korkad president företräda dem... Jag tycker han verkar både intelligent och sympatisk.
 
korvgubbe skrev:
Jag antar att du och jag egentligen inte kan utala oss i om DE anser att det var värt priset.. Vi får helt enkelt vänta och se..

Eller så kan vi stå för en egen åsikt. Jag anser att Saddam va tvungen att försvinna. Massgravar anyone?

...Det finns ju vissa som kanske vill hävda att det finns en skillnad mellan Saddam å HItler och att den skillnaden ligger i att Saddam inte ockuperat en lång rad länder..

Jaha, så för att han inte hotade oss direkt så är det ok? Va fan, tänk på dina medmänniskor. Varför skulle Saddam sträcka sig utanför sitt land när vi på handlingarnas språk sa "Fortsätt du Saddis, vi vågar inte ändra på något".

Svårt att tro att USA offrat hundratusen soldater om hitler hållt sig inom Tysklands gränser.

Om om hade funnits hade jag haft minst 3 hojar till.
 
Markus skrev:
Det är inte speciellt att "de som styr" skulle låta en korkad president företräda dem... Jag tycker han verkar både intelligent och sympatisk.

Tyvärr så visar hans grodor motsattsen. Spelar dock ingen roll. Snack bryr jag mig lika lite om ifall det är negativt som possitivt så länge det stannar vid snack. Bush gänget har visat att dom kan aggera. STATUS!
 
Domifuling skrev:
Eller så kan vi stå för en egen åsikt. Jag anser att Saddam va tvungen att försvinna. Massgravar anyone?
Ja, förstår att du ser på det så enkelt... Några araber hit eller.. lite svinn får vi räkna med.. Svårt att tänka mig att du kan sätta dig in i den tragedi som drabbat befolkningen p.g.a. Amerikanernas bomber. Hur många av dina anhöriga har du sett lemlästade?

Ja, det rä jättebra att Saddam är borta.. men jag låter fortfrande framtiden och de berörda få avgör aom det var värt det eller inte.

Domifuling skrev:
Jaha, så för att han inte hotade oss direkt så är det ok? Va fan, tänk på dina medmänniskor.
Eh..? Och det är medmäniskorna man tänker på när man bombar dem med uräkten att man tänkt befria dem. Ockuperar och bombar deras land med ursäkter som inte håller en ingående granskning? De ser sina familjer lemlästas för att USA vill rädda världen från Saddams massförstörelsevapen.. Vapen som man nu erkänner inte fanns..
 
Domifuling skrev:
Bush gänget har visat att dom kan aggera. STATUS!

Ja, att ta sig tid att tänka efter för att fundera på om det man gör är rätt verkar ju inte vara något du värdesätter..
- Vi kör på och hoppas på det bästa.
- Lite svinn får vi räkna med.
- Huvudsaken var att vi gjorde något. Sedan att det blev värre av våra handlingar är sak samma..
 
Maxxi skrev:
Nä risken att han vinner är ju också obefintlig även om vi alla vill se den gamle actionhjälten som president så får vi nog inte det :hihi


Lagen i USA e ändrad så utlänningar kan bli president.
Men man måsta ha bott där i 20 år för att delta.
OCH gissa vem som fixade detta lagfärslag, joo Arnlod mjukade upp
bush lite så vipps så var det klart. :tungan
 
Tyvärr blir det väl bush som tar hem det här. Han kommer fortsätta med att lösa ut naturreservaten för avverkning, borra olja på urbefolkningarnas marker, skita ner atmosfären, ställa till med djävulskap i mellanöstern och kapprusta mot inbillade fiender ända tills landet körs i botten.
 
mb skrev:
Tyvärr blir det väl bush som tar hem det här. Han kommer fortsätta med att lösa ut naturreservaten för avverkning, borra olja på urbefolkningarnas marker, skita ner atmosfären, ställa till med djävulskap i mellanöstern och kapprusta mot inbillade fiender ända tills landet körs i botten.

- "Bush gänget har visat att dom kan aggera. STATUS!!!" :rolleyes:
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top