Vem vid sina fulla sinnens bruk köper en sån här?

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Kommer ni ihåg hur ni risade MT-10 med rostig taggatråd när den kom, men nu tycks den vara lite mer accepterad.

Nu är jag inte någon större anhängare av designen hos moderna nakenhojar typ MT-10, men nog är det väl ändå en viss skillnad mellan en högpresterande gathoj och en...ja, vad fan ska man säga...parkbänk med styre...?

Och om det inte räcker...få se nu...krossplejnmotorns mix av muller och turbinliknande gång...eller en intetsägande bögig jävla motor från en köksmixer...låt mig fundera...
 

Raderad medlem 51742

Guest
Jag kan nog tänka mig att en hel del hipsterfuckon tycker att den är skitfrän. Det finns ju tydligen folk som köper Cake, så…

Om den kommer från BMW så är det väl inte helt osannolikt att svenska designers är med på ett hörn…Annars håller jag med trådstartaren till 100%. Hade designern möjligtvis blå brandbil och betong i sandlådan när han var liten…?

Jag skulle personligen inte köpa den ens om man slopar första siffran i priset. Möjligtvis om man också slopar den andra siffran. Tretusen känns mer normalt för en elsparkcykel.
Inte heller designavdelningen på Cake ligger på latsidan nu när konkurrensen i genren uppenbarligen blivit hård. Får jag lov att förgylla herrns fredageftermiddag med deras senaste läckerbit?

makka_white_pink_2100x1400.jpg
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Inte heller designavdelningen på Cake ligger på latsidan nu när konkurrensen i genren uppenbarligen blivit hård. Får jag lov att förgylla herrns fredageftermiddag med deras senaste läckerbit?

makka_white_pink_2100x1400.jpg
Vad ända in i glödheta helvete!?

Sitt ner och skäms, avbryt verksamheten, gör om och gör rätt.

Anfäkta och anamma.

Skam och vanära.

Äckel och hat.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Inte heller designavdelningen på Cake ligger på latsidan nu när konkurrensen i genren uppenbarligen blivit hård. Får jag lov att förgylla herrns fredageftermiddag med deras senaste läckerbit?

Jadu...vad ska man säga...?

Jag nöjer mig med att påpeka att denna skapelse är ritad av en man som påstår att han blir "skitstörd när det kommer någon på en trimmad italiensk motorcykel". Det säger allt man behöver veta.
 
Last edited:

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Hörni. Låt rosa vara ifred nu. Det är en alldeles utmärkt färg. ?
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Nu är jag inte någon större anhängare av designen hos moderna nakenhojar typ MT-10, men nog är det väl ändå en viss skillnad mellan en högpresterande gathoj och en...ja, vad fan ska man säga...parkbänk med styre...?

Och om det inte räcker...få se nu...krossplejnmotorns mix av muller och turbinliknande gång...eller en intetsägande bögig jävla motor från en köksmixer...låt mig fundera...
Min jämförelse är endast hur respektive fordon är ritad och hur vi uppfattar dom när dom lämnar bandet.
I övrigt går det inte att göra en rättvis jämförelse av fordonen ifråga.
Trevlig helg Alatalo.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Inte heller designavdelningen på Cake ligger på latsidan nu när konkurrensen i genren uppenbarligen blivit hård. Får jag lov att förgylla herrns fredageftermiddag med deras senaste läckerbit?

makka_white_pink_2100x1400.jpg
Oooops, jag trodde att det var en 12" rosa första flickcykel från leksaksbutiken. :gråta
 

tomsta

Sporthojsnörd
Gick med
10 Jul 2007
Ort
tyresö
Hoj
Honda CBF600 -04
Var till XL-moto i Västberga igår. Utanför stod en kille med en Cake, så jag pratade med honom. Hans Cake var reggad som eu-moppe, såg ut som på bifogad bild. Enligt killen så finns samma moppe som MC för A1. Firman ligger i Hammarby fabriksområde och han estimerade att man ska sälja 3000 hojar i år. Jag var välkommen att provköra - funderar faktiskt på saken
 

Bifogat

  • Skärmbild 2022-03-25 201754.jpg
    Skärmbild 2022-03-25 201754.jpg
    25.5 KB · Visningar: 31

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
Så här ligger det till :
Varje aktat företag måste visa att de bryr sig om klimatfrågan och värnar om miljön, det är strategiskt viktigt för varumärket. Men när det gäller att ta fram ett elfordon så är utvecklingskostnaderna skyhöga. Det i sin tur gör att varje fordon blir svindyra! Så dyra att företaget inte kan, med anseendet i behåll, sälja det till kund för det pris som dom faktiskt skulle behöva ta ut för att ens gå break even. Vad man då kan göra är att göra fordonet så överjävligt fult att ingen vill köpa det! Det är ju genialt, man kan slå sig för bröstet och visa upp sitt miljöfordon som finns i sitt program men slipper ta förlusten av att tillverka skiten!
Detta förfarande gäller 95% av alla elfordon. Har du sett nått elfordon som inte ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig? Möjligtvis nån Tesla ser hyfsad ut men sen är det tunt.
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Så här ligger det till :
Varje aktat företag måste visa att de bryr sig om klimatfrågan och värnar om miljön, det är strategiskt viktigt för varumärket. Men när det gäller att ta fram ett elfordon så är utvecklingskostnaderna skyhöga. Det i sin tur gör att varje fordon blir svindyra! Så dyra att företaget inte kan, med anseendet i behåll, sälja det till kund för det pris som dom faktiskt skulle behöva ta ut för att ens gå break even. Vad man då kan göra är att göra fordonet så överjävligt fult att ingen vill köpa det! Det är ju genialt, man kan slå sig för bröstet och visa upp sitt miljöfordon som finns i sitt program men slipper ta förlusten av att tillverka skiten!
Detta förfarande gäller 95% av alla elfordon. Har du sett nått elfordon som inte ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig? Möjligtvis nån Tesla ser hyfsad ut men sen är det tunt.
En Taycan kan jag nog allt tänka mig...
 

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Som någon skrev ovan, Star Wars, men det är nog mer åt 80- och 90-tals Sci-Fi som de tittat för mycket i sträck innan de ritat den där. Kolla bara bilarna t.ex. i Total Recall från -90.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird

MR Z

Med TL´n är man herre över åskan!
Gick med
3 Sep 2004
Ort
Västerås
Hoj
Suzuki TL1000R-99, Yamaha XT660R-08, Ducati 1198S-09, Yamaha XTX Sidewinder 141"LE
"upp till 68km" kan lika gärna vara 14 km.
Otroligt luddigt uttryck det där!
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Som någon skrev ovan, Star Wars, men det är nog mer åt 80- och 90-tals Sci-Fi som de tittat för mycket i sträck innan de ritat den där. Kolla bara bilarna t.ex. i Total Recall från -90.
Då väntar jag med spänning på planschen med en trebröstad madame svankposerande, stående gränsle över en. Fondmiljö bestående av röd sand och Michael Ironside i bakgrunden.

Fast det är en annan tråd.
 

bensintank

3,5L
Gick med
21 Jun 2014
Ort
kommun/län
Hoj
Honda VFR800-98
"upp till 68km" kan lika gärna vara 14 km.
Otroligt luddigt uttryck det där!
Batteripacken varierar på elverktyg alltifrån 1,5Ah och uppått . Är det likadant för moped/ vespa?
Trådskapar vidundret är ju flippad och råkool. En Yamaha till..https://www.alltommc.se/elektrisk-yamaha-skoter-pa-ingang/
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top