Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
maverick_750rr skrev:Du har den ju, alltså är det ingen som tagit den ifrån dig....
Sketasnygg
750RR
Zilversurfer skrev:Skulle vilja köpa denna bilden.
Zilversurfer skrev:Skulle vilja köpa denna bilden.
Zilversurfer skrev:Nja.. det är väl mer om det är en yrkes fotograf som tagit bilden. Då kan jag inte använda den för eget bruk utan tillåtelse från fotografen ( Copyright ) .
Zf
maverick_750rr skrev:Men om bilden ligger ute utan namn på kan du väl ta den? Det är ju bara ett vanligt foto.
Skriv ut, lämna in, förstora, häng upp på väggen eller nåt.
Finns ju ingen i hela världen som kan bli sur på dig för att du gör så?
Du har ju redan en bild.....
750RR
BrInK skrev:vilka mesar! dom kan ju inte ens knäsprapa!
[Akryl]*Amid skrev:Det är iaf. nån som har en Canon EOS10D och Photoshop Elements 2.0 som tagit bilden
Lite synd att de som fotar inte använder exif-fälten och
kluddar in namn![]()
ZoulFly skrev:På vilket sätt menar du att man kan använda dom fälten? Jag vet att man kan kolla infon på bilden och välja just EXIF på nåt ställe. Då får man ju fram rätt mycket info om bilden men på vilket sätt menar du jag kan använda det för namn och liknande?
ZoulFly skrev:Det är ju jag som tagit denNästan i alla fall. Den är tagen med min kamera av en polare till mig. Och det du ser är bara en liten del av en större bild så det är nog svårt att göra några underverk för ex. utskrifter. Men hör av dig så fixar jag fram den åt dig
McB skrev:Tror dock att tidigare Windows-versioner än XP inte kan hantera den informationen.
McB skrev:Det är inte så ofta som man kan fylla i namn och bildtitel direkt i kameran, men man kan göra det efteråt när man har överfört bilderna till datorn. Tror dock att tidigare Windows-versioner än XP inte kan hantera den informationen.
När alla bilder ligger i ett bibliotek, öppna det biblioteket i utforskaren och högerklicka på en bild och och välj properties. Under fliken "Summary" finns det ett par fält där man kan fylla i lite information. Klickar man dessutom på "Advanced" så visas all EXIF-information som finns lagrad.
För att fylla i sitt eget namn på flera bilder så går det bra att bara markera flera stycken eller ett helt bibliotek, och sedan göra likadant som med en bild.
[Akryl]*Amid skrev:Jo, eller så använder man adobes funktioner som man vet har stöd i åtminstonde adobe's program) (om man nu använder dem
)
McB skrev:Det är inte så ofta som man kan fylla i namn och bildtitel direkt i kameran, men man kan göra det efteråt när man har överfört bilderna till datorn. Tror dock att tidigare Windows-versioner än XP inte kan hantera den informationen.
När alla bilder ligger i ett bibliotek, öppna det biblioteket i utforskaren och högerklicka på en bild och och välj properties. Under fliken "Summary" finns det ett par fält där man kan fylla i lite information. Klickar man dessutom på "Advanced" så visas all EXIF-information som finns lagrad.
För att fylla i sitt eget namn på flera bilder så går det bra att bara markera flera stycken eller ett helt bibliotek, och sedan göra likadant som med en bild.
ZoulFly skrev:Ok, jag har hittat det och det som jag mest undrade över var om det gick att fylla i basuppgifter för flera uppgifter åt gången. Men jag får inte det att funka. Om jag markerar flera bilder, så dimmas fälten för inmatning...nån som har nån lösning på det???
McB skrev:Underligt. Om det är så under "simple"-läget, prova att gå in under "Advanced" och klicka på "Author" längst ner. Där ska gå att fylla i namn även om fälten under "Simple" är dimmade.
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |