ZoulFly skrev:Jepp, det stämmer. Det fick jag att fungera och det kan ju vara lite fiffigt att kunna lägga in sån info. Tack för hjälpen![]()
Roligt att kunna hjälpa till.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
ZoulFly skrev:Jepp, det stämmer. Det fick jag att fungera och det kan ju vara lite fiffigt att kunna lägga in sån info. Tack för hjälpen![]()
Zilversurfer skrev:Nä, man gör inte så - det är i princip samma sak att du kopierar bild på Coca Colas hemnsida och använder på egen hemsida utan tillåtelse. Det behöver inte stå namn ( fotograf )på bilden enligt upphovsrätts lagen.
Jag arbetade tidigare under många år som Undervattens fotograf, och något som var det värsta jag visste var att hitta mina bilder på ngn annan dönicks hemsida.
Sen om fotografen inte blir sur...det är en helt annan sak. Men det handlar om att vara ärlig och göra rätt för sig.
Mvh//ZF Ps nu vet jag vem bilden tillhör, jag hör mig ZoulFly DS
McB skrev:Det är just där som det börjar bli lite klurigt. Fyller man i EXIF-informationen i tex. Photoshop, så syns den inte om man gör så som jag beskrev tidigare, och vice versa.
Det bästa man kan göra för att förhindra upphovsrättsbrott är att fylla i EXIF på båda nivåerna, då är sannolikheten större att någon information finns kvar efter en eventuell "stöld".
[Akryl]*Amid skrev:Angående stöld så är nog inte exif'en mycke till hjälp, däremot
är den fruktansvärt hjälpsam för vänligt sinnade människor som
vill ha tag på fotografen![]()
|
|
Nytt från Halvarssons: Mora V2
Halvarssons nya Mora V2 är ... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife
Efter att motorcyklar förbj... |
|
|
BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich
Tysk precision möter äkta G... |
|
|
Vinn en batteriladdare från CTEK
I samarbete med CTEK har vi... |
|
|
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!
Super Adventure och Teide ... |
|
Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!
Boka sommarens härligaste b... |
|
|
|
Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!
Bolaget bakom den dagliga d... |
|
|
Besöksstorm till MC-mässan på Elmia
Den svenska mc-mässan har v... |
|
|
MC-mässan startar idag
Med start idag, den 23 janu... |