Vem gör vad och varför

I nuläget så informerar vi på http://www.hyllingems.nu/nyheter/index.asp?S=5 när och vad vi behöver hjälp med, trots detta så är intresset ganska svagt hos medlemmarna.

Nästa steg är kanske att aktivt maila eller ringa medlemmarna och ligga på (detta görs redan på funkisbiten), om det inte hjälper ska man då åka hem till medlemmarna och ringa på dörren.

Man kan väl inte tvinga folk att jobba ideellt eller måste man kanske det?

Jag trot att det första man skall göra är att maila ut till medlemmar hur schemat ser ut och var hjälp behövs, inte börja med en allmän vädjan. Tala klartext om vad som skall göras och när.

En trevlig berättelse men det finns vissa problem med att tillämpa denna metod rakt av.

I en fotbollsklubb så spelar man fotboll, i HMS kör man både roadracing & banracing samt övrig motorsport http://www.hyllingems.nu/forare/

Det är kanonbra när fotbollsförläldrar ställer upp, men dom flesta som kör RR är för gamla för att få skjuts till banan av sina föräldrar.

Många på förarlistan är dessutom inte längre aktiva, HMS är en gammal anrik klubb med många gamla medlemmar som så att säga redan har gjort sitt.

Det blir väldigt svårt att sätta upp ett rullande schema med detta underlag.

Funktionärslistor har vi givetvis redan men vi behöver fler namn på den listan, här kan man läsa lite om funkis verksamheten i klubben http://www.hyllingems.nu/index.asp?M=332

Jepp
Absolut.
Olika föreningar har olika problem att brottas med.
Det jag pekar på är bara principer.
T.ex okonventionella metoder.

Gamla medlemmar? Ok de kanske ska köras till banan iaf ;)
Men visst är det så som du säger: Många har redan "gjort sitt" på ett hedervärt sätt. Men detta uteslute ju inte att de är med någon enstaka gång?
Allt för klubben väl?
MEn även jag har bränt ut mig på ett par olika klubbar med engagemang utöver vad som i längden är hälsosamt så jag vet.
Och jag vet hur det är att sitta och ragga folk.
Det är både kul och okul.

...hur schemat ser ut och var hjälp behövs, inte börja med en allmän vädjan. Tala klartext om vad som skall göras och när.
Wörd :fakta

Alla frågor skall besvaras innan de är ställda. Enklast så för alla. Och sen gör man det enkelt för folk att anmäla sig. Utan diskussioner.

Last edited:
Wörd :fakta

Alla frågor skall besvaras innan de är ställda. Enklast så för alla. Och sen gör man det enkelt för folk att anmäla sig. Utan diskussioner.

Mer ord:

Hm, det är väl precis det jag säger - ut med vad som exakt skall göras i klubben.

Var hittar man den uppdaterade nyhetssidan på hyllingems.nu? Den sidan jag hittar är senaste nyheten '2007-12-07 Nybildad MarknadsGrupp' och det var ju ett par dagar innan årsmötet.

På Åsen så regerar Mike Luff och det verkar ju fungera bra trots att dom inte är en ideell förening. http://www.karlskogamotorstadion.com/foretaget/foretagsindex.htm
Trots? Det är väl snarare pga att de inte är en ideell förening som det flyter på så bra.

Tyvärr så verkar tanken på att driva saker med vinstintresse ge en del eksem. Titta bara på RR-SM, det ska hårdnackat drivas av klubbarna själva och att ta in någon som får ta på sig ansvaret för alla tävlingar och göra vinst, som delas efter någon modell med arrangerande klubb, möter motstånd från klubbarna av någon anledning.

Trots? Det är väl snarare pga att de inte är en ideell förening som det flyter på så bra.

Tyvärr så verkar tanken på att driva saker med vinstintresse ge en del eksem. Titta bara på RR-SM, det ska hårdnackat drivas av klubbarna själva och att ta in någon som får ta på sig ansvaret för alla tävlingar och göra vinst, som delas efter någon modell med arrangerande klubb, möter motstånd från klubbarna av någon anledning.

:va gör det? Vad jag vet så har ingen frågat (ingen är nog så korkad att dom vill plöja ner så mycket tid för så lite pengar), men om det finns någon där ute som vill göra det så skulle jag nog tro att LMS utan problem skulle ta upp det till en diskussion. Sen vet jag inte hur styrelsen skulle ställa sig till det, men det skulle va rätt najs att slippa allt jobb.

björn

Last edited:
Förslaget om en gemensam promotor som driver serien har varit uppe men röstats ner av klubbarna. Varför vet jag inte, bara att de sa nej.

Förslaget om en gemensam promotor som driver serien har varit uppe men röstats ner av klubbarna. Varför vet jag inte, bara att de sa nej.

vilket möte var det? jag har inte hört från någon person eller org som har sagt att vi gör det för si och så mycket pengar eller har kommit med något på papper att vi vill göra si och så. Svemo kanske har fått nått men då har det inte nått mig eller tagits upp på något månadsmöte i LMS. Där av kanske förslaget röstades ner men jag vet inte heller. Jag personligen skulle tycka att det skulle va rätt najs om någon annan gjorde jobbet.

björn

vilket möte var det? jag har inte hört från någon person eller org som har sagt att vi gör det för si och så mycket pengar eller har kommit med något på papper att vi vill göra si och så. Svemo kanske har fått nått men då har det inte nått mig eller tagits upp på något månadsmöte i LMS. Där av kanske förslaget röstades ner men jag vet inte heller. Jag personligen skulle tycka att det skulle va rätt najs om någon annan gjorde jobbet.

björn
Tydligen så har klubbar får förfrågan tidigare enligt detta:

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=167829&page=9

swedish roadracing series
röstades ner av en klubb pga det skulle bli jobbigt att tömma soptunnorna om det kom mkt publik...
"vem ska betala för deet?"

srslogga2.jpg

Stämmer bra!

Vem eller om någon från LMS deltog i mötet/mötena vet jag inte.

kanske det var i kga :va jag kan ju bara svara för mig, men kommer det någon tjomme och säger sig seriöst vilja ta över och att LMS kan fortsätta driva in den del pengar som behövs för verksamheten så ser jag som sagt inga större problem.

björn

röstades ner av en klubb pga det skulle bli jobbigt att tömma soptunnorna om det kom mkt publik...
Det var mer info än vad lilla jag har fått men om det stämmer så är det ju bedrövligt. Tanken med förslaget är ju att få bättre arrangemang för alla inblandade, klubbar, förare och inte minst publik.

srslogga2.jpg
När var detta på tapeten? jag har inte hört ett ord om detta på något av våra möten under år 2005, 2006 & 2007:confused:

Last edited:
När var detta på tapeten? jag har inte hört ett ord om detta på något av våra möten under år 2005, 2006 & 2007:confused:

2001 om jag minns rätt, du borde ju minnas -58 :tungan

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...