Veckans idiot?

senne

Ny medlem
Gick med
26 Apr 2004
Hoj
SV650S
Fan, känner mig riktigt korkad nu. :huvet

Skulle flytta hojen ett par meter så att jag kunde stänga garaget. Vad gör jag? jo, jag flyttar den ett par meter och lägger den på sidan i asfalten...

Stödet var inte nere och när jag väl märker det så är hojen redan på väg ner och jag hinner/orkar inte suga tag i den innan den går i backen. Fan.

Skador:
* Kopplingshandtaget gick av
* Växelpetaren böjd
* Vänstra kåpan sprucken
* Mindre skador på en annan kåpa
* Repor på en knopp längst ut på handtaget

De två sista känns som om man skulle kunna leva med. Men de tre första får man se till att fixa.

Har halvförsäkring och har haft hojen i två veckor nu. Kan det bli bättre?

Nån som gjort nåt liknande och kan ge en hint om va man ska räkna med i kostnad?

senne skrev:
Fan, känner mig riktigt korkad nu. :huvet

Skulle flytta hojen ett par meter så att jag kunde stänga garaget. Vad gör jag? jo, jag flyttar den ett par meter och lägger den på sidan i asfalten...

Stödet var inte nere och när jag väl märker det så är hojen redan på väg ner och jag hinner/orkar inte suga tag i den innan den går i backen. Fan.

Skador:
* Kopplingshandtaget gick av
* Växelpetaren böjd
* Vänstra kåpan sprucken
* Mindre skador på en annan kåpa
* Repor på en knopp längst ut på handtaget

De två sista känns som om man skulle kunna leva med. Men de tre första får man se till att fixa.

Har halvförsäkring och har haft hojen i två veckor nu. Kan det bli bättre?

Nån som gjort nåt liknande och kan ge en hint om va man ska räkna med i kostnad?
Täckna helförsäkring å så blev den vält nästa vecka.
Men det e inte rätt...
Bara sid kåpan till min går lös på 6500.
Skruva av knoppen å kolla så att staget innanför inte e av.

Last edited:
Eller så riktar du växelpedalen och skaffar nytt kopplingsgrepp. Resten skiter du i, för det kan mycket väl bli värre. Fixa det i vinter.

Tack för svaren.

Jag är inte den som försöker blåsa försäkringsbolagen. Känns det inte lite väl uppenbart att man försöker lura dem om man byter försäkringstyp och sedan direkt rapporterar en skada?

Man får väl pröjsa och vara glad men det känns fan surt.

senne skrev:
Tack för svaren.

Jag är inte den som försöker blåsa försäkringsbolagen. Känns det inte lite väl uppenbart att man försöker lura dem om man byter försäkringstyp och sedan direkt rapporterar en skada?

Som sagt, fixa det viktiga nu och resten i vinter. Du hinner kanske göra om samma vända en eller fler gånger i sommar. Inhandla ett par kraschpuckar.

senne skrev:
Tack för svaren.

F.bolagen ska införa så att dom kommer och tittar på hojen när man byter från trafik/halv till helförsäkring, eftersom det har varit så många bedragerier på så sätt.

Jag har ett litet för "rakt" kopplingsgrepp men det är inte av. Det kan du få mot portokostnad.
Sen har jag en ny växelpedal också, den kan du få köpa för halva butikspriset.
Knoppen kan jag inte hjälpa dig med, för den jag har är repig den med (kallas styrändsvikt, men det är inte så noga ;-) )

PMa om du vill ha något.

//Anders.

ofta kan du inte byta från halv till hel utan att behöva visa upp cykeln, dom misstänker ofta oråd när försäkringen ändras "mitt" i säsongen :tungan

Upp med hakan. Sånt händer alla. Tids nog...

Vi hade en poll som visade att hälften av SH:s medlemmar vält hojar av ren klantighet vid minst ett tillfällte.

Alla hojar borde vara gjorda för att tåla en "vurpa" vid stillastående. Vem har inte gjort en sån tabbe nån gång? :rolleyes:
Har vält hojen själv en gång, och för en vecka sen blev den vält av nån vandal. Bägge gångerna pajade vänster clip-on, så jag är inne på mitt tredje nu.

Välte min "hoj" för 2 veckor sen, de enda som hände var att de blev repor. Ibland är det tur att man har FETA blinkers, den tog smällen :tuttar

Nu har du en repig o sprucken hoj mitt i sesongen. Du vet om att du inte är smart då du "glömde" stödet och du fick samtidigt reda på att du var för svag....

Massa att fixa till nästa sesong :crash

Jag har kört iväg med skivbromslåset i ca 10 ggr varav 2 av ggr har resulterat i en vurpa! :huvet

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul