Hojbröder!

Björnen1

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2016
Ort
Helsingborg
Hoj
Yamaha Dragstar 1100/ Yamaha Virago 1100
Du är en sann äventyrare Manne! Du fixar detta också...och är tillbaka i hojsadeln längre fram. Ta det lugnt på vägarna nu...
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Kroppen lagar du fort med den goa inställningen du har. Vad jag undrar är: här har det framkommit att du personligen känner Klockringaren. Är han verkligen en utomjordisk cia-robot som har kränkt säpo? Eller bara en skojfrisk mytare?
Och ledsen att nån inte gillade ditt bygge, världen är verkligen orättvis när jag inte fått avsky för mitt efterblivna bygge jag lagt upp här!
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
se det från den ljusa sidan...... Du lever iaf :tummenupp

Ja, och skadade inte någon annan...


Låt oss prata allvar, nu när du själv tagit upp det som skett.
Om man inte känner dig, Manneman, så ser denna historien från utsidan rent för jävlig ut.

Den passar klockrent in i det som brukar beskrivas som "extremt beteende": vårdslöshet i trafik, motorcykel med körförbud, och påverkad förare.
Fan inte snyggt.

Japp. Påverkad. Jag skrev det, och jag står för det.
Har man 0,11 promille vid provtagningstillfället på sjukhuset långt in på förmiddagen, efter "ölande kvällen innan" så reses det självklart en lång rad med frågetecken.
Det faller en lång skugga inte bara över föraren, utan även över arrangemanget och färdledaren, faktiskt.
Trist.

Jag är säker på att det kommer att få konsekvenser för nästa års arrangemang, och det är kanske inte så jävla kul att bli ihågkommen för en sådan sak...



Men det är som det är.
Så som denna historia utvecklade sig landar den största delen av följderna på dig.
Fy tusan! Du skulle varit med uppe på Naruska Tour nu om ett par veckor, Manneman.
Ditt jävla fuck-up! Jag är arg på dig.

Arg på dig för att du sabbar för dig själv, för andra - och kunde skapat död och sorg omkring dig. Det är lätt att bli arg på dig. Förmodligen för att det är ändå lättare att tycka om dig...

Så, sluta nu att whitewasha en jävla dundertabbe. Sluta skylla ifrån dig. Man the fuck up, och skyll inte på ditt ex - eller Starstriker eller någon annan. Det fanns fler personer i just den tråden som ifrågasatte dig.
Så blir det när man sticker ut och sticker upp. Antingen så möter man reaktionerna, eller också låter man bli att dra på sig eld. Ditt val, men man bölar inte om det åratal i efterhand.

Är det Suomalainen som är "Stenungsund"? Ja, du vet då att välja ditt sällskap...
Hur mycket har den flanen inte missat i körningar sista året, bara för att han kraschat bort sig?
...och krascha igen, på väg till en "hojbroders" begravning - för att själv hamna på sjukan istället.
Harrejavvlar vilken fars. ...och er känner man och trivs tillsammans med. :hej :hej

Moppetouring förstår jag fullständigt, däremot.
Underbart läkande för sinne och psyke att tuffa fram i 25 och hitta på mål och rutt alltefter som man reser.
Passa dig bara så att du inte försämrar kroppens möjlighet till läkande genom att sitta låst i samma ställning för många timmar i sträck, och se till att lyssna på och följa din sjukgymnasts råd noga.

...och understå dig inte att börja tjafsa med mig här i tråden eller annorstädes.
Du har haft en sagolik tur i denna historien, även om det kanske inte känns så just nu.
En tur, som normalt bara förlänas barnungar och fyllskallar...

Vilket är du? Ingetdera? Båda delar...? Du väljer.
Se nu till att hedra ödet genom att få ihop din akt och komma igen på nytt.
Manneman 2.0 är något att se framemot! Den förbättrade versionen!

Din vän

Hampe
 

manneman

Est 2005
Gick med
7 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
En vit V-twin och en liten stånka
Kroppen lagar du fort med den goa inställningen du har. Vad jag undrar är: här har det framkommit att du personligen känner Klockringaren. Är han verkligen en utomjordisk cia-robot som har kränkt säpo? Eller bara en skojfrisk mytare?
Och ledsen att nån inte gillade ditt bygge, världen är verkligen orättvis när jag inte fått avsky för mitt efterblivna bygge jag lagt upp här!

Fråga han. :D:D:D
 

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
Ja, och skadade inte någon annan...

Det faller en lång skugga inte bara över föraren, utan även över arrangemanget och färdledaren, faktiskt.
Trist.
Jag är säker på att det kommer att få konsekvenser för nästa års arrangemang, och det är kanske inte så jävla kul att bli ihågkommen för en sådan sak...
På hemsidan görs reklam för försäljning av drycker....
Lämpligt:mad:
 

H_____P

Trygghetsnarkoman
Gick med
11 Apr 2010
Ort
Vid en marina
Hoj
KTM 1290 GT-22
På hemsidan görs reklam för försäljning av drycker....
Lämpligt:mad:

Fast man måste väl förvänta sig att folk har tillräckligt med omdöme att ta det lugnt med bärsen om man ämnar att köra hoj dagen efter...

Hoppas såklart på ett fort tillfrisknande för Manneman.
 

manneman

Est 2005
Gick med
7 Apr 2012
Ort
Hemma
Hoj
En vit V-twin och en liten stånka
@Hampe.

Jag säger inte emot dig eftersom du har helt rätt i allt.
och ja det är Soumalainen.
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Twintorsk frågade om jag var sjuk eller mytoman

Har man en iqkvot på över 40 så hoppar Säkerhetspolisen i Göteborg på er och anklagar för samröre med annan makt.
Dom värvar och är uppbyggd av idioter från Samhall och måste göra så för och överleva.

Det blev problem för dom sen...Säpo centralt höll med

Allt jag säger är sant
 
Last edited:

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Twintorsk frågade om jag var sjuk eller mytoman

Har man en iqkvot på över 40 så hoppar Säkerhetspolisen i Göteborg på er och anklagar för samröre med annan makt.
Dom värvar och är uppbyggd av idioter från Samhall och måste göra så för och överleva.

Det blev problem för dom sen...Säpo centralt höll med

Allt jag säger är sant

Problemet är ju bara att ingen fattar exakt vad det är du säger. Men det är väl bördan man får bära om man är smartare än alla andra. :glömdet
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Twintorsk frågade om jag var sjuk eller mytoman

Har man en iqkvot på över 40 så hoppar Säkerhetspolisen i Göteborg på er och anklagar för samröre med annan makt.
Dom värvar och är uppbyggd av idioter från Samhall och måste göra så för och överleva.

Det blev problem för dom sen...Säpo centralt höll med

Allt jag säger är sant
Nja.. jag gillar dina historier kan man väl säga ? och nu vet jag varför säpo aldrig försökt värva mig!
 

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
Alla arbetslösa,svårt sjuka och sådana värvas för att hålla
koll på resterande.
Detta ger effekten av att vi normala beter oss onormalt när vi t.o.m lyckas gå o handla mat själva - sen startar en spionutredning :rofl

Ja det är så , ni vet Säpo har allvarlig kapacitetsbrist just nu så värre lär det bli:D

Nu skall vi inte sabba Mannemanstråd om denna skit
så vi bryter denna diskussion med detta inlägg.

Han kom hem och var så nöjd med semestern och campingvärdsdottern som körde han till pubbarna:D
Han fick sig en fin roadtrip med massa människors hjälp:tummenupp
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Starstriker; du verkar ju vara en kul figur, jag vill gärna ha din kommentar? Jag vet att du läser det här. manneman, jag beklagar verkligen din situation, ska varje jävel behöva hamna i rullstol bara för vi kör mc? Börja bli lite mkt nu. Krya på dig manneman.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Starstriker; du verkar ju vara en kul figur, jag vill gärna ha din kommentar? Jag vet att du läser det här.

Vad vill du veta? Tror du Starstriker äger en utomkroppslig varseblivningsförmåga och kan säga på milimetern vem som var över mittlinjen på en väg som saknar mittlinje - vid en olycka han var 400 km ifrån när den hände?

...eller vill du bara trigga igång ett bråk igen, från en snart tre år gammal, härsknad tråd?

Är du seriöst intresserad av att ha en dialog med Starstriker i ämnet, så pröva gärna att skicka ett pm till honom.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top