Vau e nu detta? Kvinnsen åker ju hoj!!

AGV

Hemmansägare
Gick med
18 Jul 2013
Hoj
Aprilia Caponord, Husqvarna Raider 13C
När började ni köra hoj kvinns? När uppfanns den första knuttan?

Någon som kan den historien??? Jag räknar inte in typ vespa och moppe, utan tung riktig hoj.

Min teori är att det hände för ca 20 år sedan? Kan det stämma?

Det måste väl ha varit sedan dom fick börja arbeta o p pillret uppfanns...innan var dom på smällen oavbrutet från när dom flytta
Ihop tills dom stack....

Det måste väl ha varit sedan dom fick börja arbeta o p pillret uppfanns...innan var dom på smällen oavbrutet från när dom flytta
Ihop tills dom stack....

Tror jag inte ändå faktiskt. Man började kanske spela fotboll men inte åka hoj...

Jag började köra för nästan exakt 20 år sedan :D Då körde redan min mamma (riktig tung hoj) :tungan
Jag började ju med en 400 så det räknas väl inte kanske :rolleyes:

Jag började köra för nästan exakt 20 år sedan :D Då körde redan min mamma (riktig tung hoj) :tungan
Jag började ju med en 400 så det räknas väl inte kanske :rolleyes:

Jo 400 räknas så länge det inte är en skooooter. :)

Fråga din mor när hon började!! Och om hon visste fler som körde!!!

Detta måste kollas upp, tänk om det fanns hojåkande brudar när jag var ung som jag inte ens visste fanns!!?!=?)(&! :crash

Jo 400 räknas så länge det inte är en skooooter. :)

Fråga din mor när hon började!! Och om hon visste fler som körde!!!

Detta måste kollas upp, tänk om det fanns hojåkande brudar när jag var ung som jag inte ens visste fanns!!?!=?)(&! :crash

Ha ha ha hon började köra några år innan jag började. Hon tillhör ju de lyckliga som fick det på köpet :P

Ha ha ha hon började köra några år innan jag började. Hon tillhör ju de lyckliga som fick det på köpet :P

Men se där... det är ju vad jag trodde. Kvinnsen började åka hoj runt 1990 någonstans? :va

Min kära sambo tog sitt kort för lätt mc på 80-talet, hon har kört sedan dess. Givetvis med körkort för tung mc när hon var 18.
Cheyer som kör mc är bra och så har dom tuttar med:tuttar

Min kära sambo tog sitt kort för lätt mc på 80-talet, hon har kört sedan dess. Givetvis med körkort för tung mc när hon var 18.
Cheyer som kör mc är bra och så har dom tuttar med:tuttar

I Göteborg ja... där var ju aldrig jag.... :va

Äsch! Där är ju avhandlingen jag tänkte skriva... :)

Det finns fler kvinnor, till och med fler som varit med och tävlat i RR från förr i världen. :) Bara att ge sig på och börja gräva och leta, så kan du nog få till någon riktigt skoj avhandling, eller artikel iaf. :D

Min morsa körde hoj i mitten på 60-talet, farsan hoj. Förvisso slutade färden efter ett trettiotal meter när hon med fullt drag på rullen forcerade syrenhäcken i barndomshemmets trädgård och parkerade både sig själv hojen i grannens vedbod. Först klöv hon dock grannens trädgårdsmöbelgrupp. Det var enligt henne själv första och sista gången hon körde motorcykel.

Min morsa körde hoj i mitten på 60-talet, farsan hoj. Förvisso slutade färden efter ett trettiotal meter när hon med fullt drag på rullen forcerade syrenhäcken i barndomshemmets trädgård och parkerade både sig själv hojen i grannens vedbod. Först klöv hon dock grannens trädgårdsmöbelgrupp. Det var enligt henne själv första och sista gången hon körde motorcykel.

Äsch, men det räknas ju inte. Hänga-i-styret-med-fullgas alltså. :)

Last edited:
Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...