Lyckas inte få ut den gamlaBörja med att plocka ur den gamla. Det sitter en del kablar i armaturen, kanske har nå'n av dem lossnat/oxiderat.
View attachment 514940

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Lyckas inte få ut den gamlaBörja med att plocka ur den gamla. Det sitter en del kablar i armaturen, kanske har nå'n av dem lossnat/oxiderat.
View attachment 514940
Kan du sätta in kontakten så att färgerna på kablarna syns och fota sen?Antar att jag borde kunna koppla batteriet direkt till pumpen för att se om den vaknar? Vilka pinnar ska jag koppla på i så fall?
Gör såhärLyckas inte få ut den gamlaEn plastdetalj sitter i vägen.
Tack!Gör såhär
Funkar detta?Kan du sätta in kontakten så att färgerna på kablarna syns och fota sen?
Förutom en beläggning lite överallt så ser mitt otränade öga inget uppenbart felBörja med att plocka ur den gamla. Det sitter en del kablar i armaturen, kanske har nå'n av dem lossnat/oxiderat.
View attachment 514940
Verifiera gärna med elschema men den blå sladden bör vara +12V och svart minus, du kan då koppla de direkt mot batteriet så hör och känner du om pumpen snurrar. OBS kör inte mer än nån sekund, pumpen bör inte köras torr (better safe than sorry).Förutom en beläggning lite överallt så ser mitt otränade öga inget uppenbart fel![]()
Visst har jag väl kopplat rätt här?Verifiera gärna med elschema men den blå sladden bör vara +12V och svart minus, du kan då koppla de direkt mot batteriet så hör och känner du om pumpen snurrar. OBS kör inte mer än nån sekund, pumpen bör inte köras torr (better safe than sorry).
Du kan ju testa funktionen sen när den sitter i tanken och spänningssätta pumpen och se om den pumpar oxå, sätt en slang på utloppen och låt den andra änden gå till tankhålet.
Innovativt val av ledningstrådVisst har jag väl kopplat rätt här?
Lägger jag ihop trådarna får jag gnista, men på polerna händer exakt ingenting. Prövade att koppla tvärtom, med samma resultat. Eller behöver pumpen någon styrsignal också?
Äh, jag gillar innovativa val när det kommer till elInnovativt val av ledningstråd, nästa gång så använder du isolerade ledningar (klipp av från nån gammal skarvsladd typ).
Du kopplar ju direkt på pumpen och det finns ju inget mer kontaktstycke för ev styrsignal. Provat att ohm-mäta mellan + & - på pumpen, högt(9999)/oändligt = ledningsbrott, lågt = lindningarna är hela.
Tips, prova med en annan pump.
![]()
![]() |
KTM säkrar investerare och gasar vidare
KTM har meddelat en viktig ... |
![]() |
Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”
Genom att bygga vidare på f... |
![]() |
Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu är det bara en månad til... |
![]() |
En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!
Nu börjar det dra ihop sig ... |
![]() |
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!
Svara på några enkla frågor... |
Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc
Yamaha Motor har vunnit en ... |
|
![]() |
Vinnarhjälmen utlämnad
Robin Axelsson lämnar över ... |
![]() |
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten