Startproblem R6 -03

Antar att jag borde kunna koppla batteriet direkt till pumpen för att se om den vaknar? Vilka pinnar ska jag koppla på i så fall?

Bifogat

• 20250518_114031.jpg
    20250518_114031.jpg
    1.2 MB · Visningar: 6
Antar att jag borde kunna koppla batteriet direkt till pumpen för att se om den vaknar? Vilka pinnar ska jag koppla på i så fall?
Kan du sätta in kontakten så att färgerna på kablarna syns och fota sen?

Förutom en beläggning lite överallt så ser mitt otränade öga inget uppenbart fel 🤔
Verifiera gärna med elschema men den blå sladden bör vara +12V och svart minus, du kan då koppla de direkt mot batteriet så hör och känner du om pumpen snurrar. OBS kör inte mer än nån sekund, pumpen bör inte köras torr (better safe than sorry).
Du kan ju testa funktionen sen när den sitter i tanken och spänningssätta pumpen och se om den pumpar oxå, sätt en slang på utloppen och låt den andra änden gå till tankhålet.

Verifiera gärna med elschema men den blå sladden bör vara +12V och svart minus, du kan då koppla de direkt mot batteriet så hör och känner du om pumpen snurrar. OBS kör inte mer än nån sekund, pumpen bör inte köras torr (better safe than sorry).
Du kan ju testa funktionen sen när den sitter i tanken och spänningssätta pumpen och se om den pumpar oxå, sätt en slang på utloppen och låt den andra änden gå till tankhålet.
Visst har jag väl kopplat rätt här?

Lägger jag ihop trådarna får jag gnista, men på polerna händer exakt ingenting. Prövade att koppla tvärtom, med samma resultat. Eller behöver pumpen någon styrsignal också?

Bifogat

• 20250524_173900.jpg
    20250524_173900.jpg
    1.2 MB · Visningar: 11
  • 20250524_173906.jpg
    20250524_173906.jpg
    1.4 MB · Visningar: 10
  • 20250524_173903.jpg
    20250524_173903.jpg
    2.4 MB · Visningar: 10
Visst har jag väl kopplat rätt här?

Lägger jag ihop trådarna får jag gnista, men på polerna händer exakt ingenting. Prövade att koppla tvärtom, med samma resultat. Eller behöver pumpen någon styrsignal också?
Innovativt val av ledningstråd ;) , nästa gång så använder du isolerade ledningar (klipp av från nån gammal skarvsladd typ).
Du kopplar ju direkt på pumpen och det finns ju inget mer kontaktstycke för ev styrsignal. Provat att ohm-mäta mellan + & - på pumpen, högt(9999)/oändligt = ledningsbrott, lågt = lindningarna är hela.
Tips, prova med en annan pump.
:hej

Innovativt val av ledningstråd ;) , nästa gång så använder du isolerade ledningar (klipp av från nån gammal skarvsladd typ).
Du kopplar ju direkt på pumpen och det finns ju inget mer kontaktstycke för ev styrsignal. Provat att ohm-mäta mellan + & - på pumpen, högt(9999)/oändligt = ledningsbrott, lågt = lindningarna är hela.
Tips, prova med en annan pump.
:hej
Äh, jag gillar innovativa val när det kommer till el 😅

Får testa med ny pump, tack till alla i tråden för tips och råd!

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!