Don Quixote
Nordic BoTT 2010
En vinkling på denna tråden...om det är OK?
Hur stor påverkan har 10kg på varvtiderna?
F
Ypperligt lite!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
F
Utan att överdriva tror jag att 10 Kg gör ungefär 2 sekunder per minut av varvtiden. Hade jag vägt 20 Kg mindre hade de låga 5Hur stor påverkan har 10kg på varvtiderna?
Jag tror att en fint inställd 600 möjligtvis skulle kunna vara något snabbare på ring Knutstorp än en 1000cc!
Varför jo har för mig att någon ( Folkesson?) var under minuten redan för ett par år sedan (2006?). Och utvecklingen har ju inte stått still direkt!
Just på denna banan har man mer nytta av en smidig hoj än en bångstyrig 1000cc!
Var finns det med Folkesson om knutsorp?
Jag och dansken Rasmusen låg och bråkade under race, fick 1,01,4 vs 1,01,2 vilket var banrekord 2009 på 600c
Dom tuffa killarna på 1000cc ligger på høga 59r vid race.
Mer muskler lægre tider så enkelt ær det...
Tror inte Folkesson kom under minuten? Var precis över. typ 1.00.080. Var 2003 eller 2004.
Resultaten låg innan på STCC.se. Men dom är försvunna nu..
HMS hade världens sämsta datasystem som sa banrekord för alla klasser varje race. Den siffran stämde inte alls som stod på deras resultatpapper. Den hade ingen koll på vad rekorden egentligen var på.
Bra minne där Axxexs...3.0![]()
Ok, kan sækert stæmma.
Dock var det as trimmade motorer då. Sjælv kørde man orginal med system som hjælp.
Mer muskler lægre tider så enkelt ær det![]()
1000 cc är lite läskigare att köraMen det kan kanske mest bero på att jag inte gillar 1000cc eller något som jag inte riktigt vet om.. Det är något mera än bara flera hk som spelar in med.
Precis! Det är just därför jag gillar 600, dom är lite lagom, precis som allt ska vara i mellanmjölkens förlovade land. Litershojar är hysteriska, och med en 250 måste man köra jättefort i kurvorna och det är jag också för feg för1000 cc är lite läskigare att köra![]()
Utan att överdriva tror jag att 10 Kg gör ungefär 2 sekunder per minut av varvtiden. Hade jag vägt 20 Kg mindre hade de låga 5rna på Gelleråsen varit en bit av en kaka.
Med samma formel kommer man fram till att Humlan väger ungefär 220 Kg.
![]()
Ypperligt lite!
1000 cc är lite läskigare att köra![]()
För att inte tala om det förbannande växlandet. Har testat både 600 och 250 på bana och tycker inte man gör mycket annat än växlar. Mao, inget för en talanglös farbror som har fullt sjå med att få i rätt växel ett fåtal gånger per varv.Men kan tänka mig att det kan vara åt andra hållet med att om man är van vid 1000 har man problem omställningen med att köra mindre hojar för det är lite mera en annan körstil.
För att inte tala om det förbannande växlandet. Har testat både 600 och 250 på bana och tycker inte man gör mycket annat än växlar. Mao, inget för en talanglös farbror som har fullt sjå med att få i rätt växel ett fåtal gånger per varv.
..
Ja, det är nog framtiden för migDet låter som elhoj är din nästa hoj. Bara vrida på rullen.![]()
Är ju bara drygt 6 år sen.
Jo, dom hade val 20-30 hk mer då än vad man har nu i 600cc.
Fina cyklar hade dom väl, men inte var det mer effekt än idag väl, och säkerligen var dom som dagens 1000cc i tröghet! Särskilt Honda som Folkesson åkte!
Jag har i alla fall för mig att det kördes en hög 59a kval eller träningOch det åker garanterat schacht om han får några extra pass på sig, kanske 58a med! Är vad jag tror
![]()
Fina cyklar hade dom väl, men inte var det mer effekt än idag väl, och säkerligen var dom som dagens 1000cc i tröghet! Särskilt Honda som Folkesson åkte!
Jag har i alla fall för mig att det kördes en hög 59a kval eller träningOch det åker garanterat schacht om han får några extra pass på sig, kanske 58a med! Är vad jag tror
![]()
137,6 bakhjulshästar hade Folkesson.
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |