hm
Jo men de långa kurvorna på anderstorp förtar accelerationens betydelse,
det borde ju vara en bana typ Mantorp som ger bäst utslag på effekt,
accelerationer men kurvor som, jämfört men anderstorp, är korta.
eller?
Ok är det då så här på anderstorp?
Nu vet vi förhållandet i tid man spenderar i karusellen / långrakan,
jag tror man med viss säkerhet kan gissa det förhåller sig lika mellan de andra kurvorna och rakorna.
Jag tror det jämnar ut sig ungefär, nästan samma tid på gas som i kurva, detta drar sig ju åt ena eller andra hållet beroende på hoj, förare, grepp mm.
( om man åkte i samma hastighet runt, hur lång tid lägger man i kurva / raka?, samma förhållande som rakt streck och kurva på banskissen borde det ju bli )
Sen kan man ställa sig frågan om detta är en bana med mkt rakor, eller långa kurvor, sammanlagt?
I förhållande till? andra svenska banor får vi väl hålla detta till va?
Jag säger, kan ju så klart ha fel:
Hög effekt premieras på en bana med långa rakor och korta kurvor.
Hög kurvhastighet premieras på en bana med långa kurvor och korta rakor.
På Anderstorp behöver man både och.
Men det kan vara lätt att tro och tycks vara allmänt vedertaget att på just anderstorp, där jävlar måste man kasta i trim-motorn,
när det eg gäller att åka lite fortare i kurvorna än de andra för att slå dom.
replik tack..