Vart tar alla trådar om Ghost Rider vägen?

Status
Ej öppen för fler svar.
Tyvärr är det väl så att många trådar angående GR spårar ur ganska snabbt tack vare moppefuckon och moralpredikare som skall försöka föra krig mot varandra. Dessa krig slutar offtast i personangrepp och hot.

Låt bli...

att intressera er för GR och hans göromål....då själv dör fenomenet ut...

Eftersom jag inte vet vad som hände i tråden så kan jag inte uttala mig om den utan sluter mig till skaran som säger att det är ett privat forum där deltagande är ett erbjudande och helt frivilligt. Att Swedie sedan säger sig vara beredd att i fortsättningen skriva varför tråden tas bort är en :tummenupp Det kommer att göra det lättare för alla att veta var gränsen går efteråt.

Lite allmänt filosoferande kring frågan tycker jag däremot kan vara på sin plats. Jag hoppas att jag inte därigenom gör den här tråden till en fortsättning på den förra.

Genom att sälja filmer gör sig GR till en offentlig person. Detta gör att det är helt OK att diskutera honom och hans förehavanden på ett sätt som absolut inte skulle vara tänkbart om en icke offentlig person.

För att illustrera: Det är OK att offentligt diskutera om Göran Persson brukar måla snasen blå, men att offentligt spekulera i om Göran Knutsson, telefonmålare från Säffle, gör detsamma är inte tillåtet.

Om någon sedan agerar på ett sätt som gör att det är lätt att inse att de antingen är Göran Persson eller assisterar honom då han målar snasen blå, då gör de därigenom sig själva till offentliga personer och får acceptera att de kommer att sättas i samband med den blåa snasen.

Edit: ...och att det kommer att diskuteras om det i själva verket är de som är Göran Persson.

Antingen håller man sig ur rampljuset eller också tar man den uppmärksamhet det medför att befinna sig i det, både den goda och den dåliga. Man kan inte välja att befinna sig i rampljuset men bara ta mot applåderna...

Om man finner att man får en massa oönskad uppmärksamhet kanske man skall fundera över hur man agerar för att dra till sig den och sluta med det, isf att försöka bli av med uppmärksamheten på andra sätt? Jag tror det är det som kallas att stå för vad man gör. Med andra ord... sluta måla snasen blå för h-vete, det är pinsamt! :D

Last edited:
ft skrev:
Om man finner att man får en massa oönskad uppmärksamhet kanske man skall fundera över hur man agerar för att dra till sig den och sluta med det, isf att försöka bli av med uppmärksamheten på andra sätt? Jag tror det är det som kallas att stå för vad man gör. Med andra ord... sluta måla snasen blå för h-vete, det är pinsamt! :D

Just så!

:tummenupp

Har verkligen inte orkat engaerat mig i frågan om GR:s identitet och således inte hängt i några trådar om han.

Men min enkla fråga är.

Hur i helvete kan man ,genom att köpa filmerna, stödja någon som livnär sig på att riskera andra människors liv??? Snutarna som har en nära döden upplevelse i början av tvåan. Är inte dessa människor? Eller den som håller på ta dom i sidan?

Många tycker del är fel att stödja företag ,genom att köpa grejor, som håller på med div skumraskaffärer. Är det inte samma sak att stödja företaget GR?

Kanske var dumt att skriva detta här eftersom alla här kanske redan tycker som jag. Men jag tycker mig se en allmän acceptans för profiteringen på leken med andras liv.

Om nån nu blir upprörd på att jag moraliserar skulle jag gärna vilja be om vettiga argument för fenomenet GR.

(kan som vanligt inte stava)

Jonte VSB R-T skrev:
Hur i helvete kan man ,genom att köpa filmerna, stödja någon som livnär sig på att riskera andra människors liv??? Snutarna som har en nära döden upplevelse i början av tvåan. Är inte dessa människor? Eller den som håller på ta dom i sidan?

Det går att ladda ner filmerna. Det är lagligt. :fakta

Vad man absolut kan konstatera är ju att det inte blir mindre uppmärksamhet kring Spökryttarn bara för att trådar tas bort. Vad jag kommer ihåg så är det inte första gången en sån här "vad hände med tråden?"-tråd dyker upp. Som ft sa, man får ta det onda med det goda (eller iaf det han sa förkortat till en mening :hihi)

Jonte VSB R-T skrev:
Snutarna som har en nära döden upplevelse i början av tvåan. )

Nära döden upplevelse? Billen snuddade Polis bilden lätt så att den snurrade runt. Ingen har tvingat att köra rakt ut på en motorväg i fel fil... Klart de ska jaga honom, men inte vara så desperata att de inte vet när de ska sluta!

P-E skrev:
Nära döden upplevelse? Billen snuddade Polis bilden lätt så att den snurrade runt. Ingen har tvingat att köra rakt ut på en motorväg i fel fil... Klart de ska jaga honom, men inte vara så desperata att de inte vet när de ska sluta!

Det var ju ren jävla tur att dom inte körde ihjäl sig.

spectre skrev:
Det var ju ren jävla tur att dom inte körde ihjäl sig.

Mmm kanske det, men nu är det slut, 3:an blir det sista filmen. Ingen har blivit skadad eller dött, GR är slut. Varför fortsätta tjaffsa?? Att han ska ställa upp i Ultimate rally är en annan sak.. :)

P-E skrev:
Mmm kanske det, men nu är det slut, 3:an blir det sista filmen. Ingen har blivit skadad eller dött, GR är slut. Varför fortsätta tjaffsa?? Att han ska ställa upp i Ultimate rally är en annan sak.. :)

ja det är det verkligen.. tycker att det är underhållande att kika på när folk drar länsman.. :tungan

P-E skrev:

Hum 87:a? Ja du. Polisen sköter i de flesta fall sitt jobb utmärkt. Att just denna polis denna dag körde lite för fort ,när han jagade denna idioten, Kan bero på många anledningar. Kanske var hans utbildning på bilen för dålig eller så kanske det var sämre bromsbelägg på den bilen änn vad det var i saaben han körde dagen innan.

Vi är säkert många här som blivit av med vänner genom döden. Att dö i en trafik olycka är mycket ONÖDIGT. Därför ser jag gärna att GR och andra som idiotar sig lägger ner.

SpoonMannen skrev:
Go Swedie Go!!! :yoparty
Utan Swedie stannar SportHojs Sverige!!! :kocko

Swedie gör såklart ett jättejobb för asfaltspiskarna.

SpoonMannen skrev:
Alla som inte tycker detta forum är bra kan hoppa över till Bike.se med era moppekompisar! :tummenupp
:)

Ehh ?? E du chefsagitator i ryggdunkarklubben???
Alla vet att detta är det bästa sporthojsforat, men man kan väl för fan ha åsikter om hur det funkar för det? Jag fetdissade inte händelsen utan att föreslå en annan lösning.
Hur swedie gör med GR trådar är hans och GR's business men man kan informera medlemmar som lagt tid i tråden att den e väck (och ett litet kort varför). That's all.

Jonte VSB R-T skrev:
Hum 87:a? Ja du. Polisen sköter i de flesta fall sitt jobb utmärkt. Att just denna polis denna dag körde lite för fort ,när han jagade denna idioten, Kan bero på många anledningar. Kanske var hans utbildning på bilen för dålig eller så kanske det var sämre bromsbelägg på den bilen änn vad det var i saaben han körde dagen innan.

Vi är säkert många här som blivit av med vänner genom döden. Att dö i en trafik olycka är mycket ONÖDIGT. Därför ser jag gärna att GR och andra som idiotar sig lägger ner.

Och om jag är 87:a? Mer mogen än många andra här verkar det som.
Har jag någon gång sagt att Poliser är dåliga? Sa bara att han var dålig som borde slutat jaga honom innan han krockade..

Last edited:
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...