Eftersom jag inte vet vad som hände i tråden så kan jag inte uttala mig om den utan sluter mig till skaran som säger att det är ett privat forum där deltagande är ett erbjudande och helt frivilligt. Att Swedie sedan säger sig vara beredd att i fortsättningen skriva varför tråden tas bort är en

Det kommer att göra det lättare för alla att veta var gränsen går efteråt.
Lite allmänt filosoferande kring frågan tycker jag däremot kan vara på sin plats. Jag hoppas att jag inte därigenom gör den här tråden till en fortsättning på den förra.
Genom att sälja filmer gör sig GR till en offentlig person. Detta gör att det är helt OK att diskutera honom och hans förehavanden på ett sätt som absolut inte skulle vara tänkbart om en icke offentlig person.
För att illustrera: Det är OK att offentligt diskutera om Göran Persson brukar måla snasen blå, men att offentligt spekulera i om Göran Knutsson, telefonmålare från Säffle, gör detsamma är inte tillåtet.
Om någon sedan agerar på ett sätt som gör att det är lätt att inse att de antingen
är Göran Persson eller
assisterar honom då han målar snasen blå, då gör de därigenom sig själva till offentliga personer och får acceptera att de kommer att sättas i samband med den blåa snasen.
Edit: ...
och att det kommer att diskuteras om det i själva verket är de som är Göran Persson.
Antingen håller man sig ur rampljuset eller också tar man den uppmärksamhet det medför att befinna sig i det, både den goda och den dåliga. Man kan inte välja att befinna sig i rampljuset men bara ta mot applåderna...
Om man finner att man får en massa oönskad uppmärksamhet kanske man skall fundera över hur man agerar för att dra till sig den och sluta med det, isf att försöka bli av med uppmärksamheten på andra sätt? Jag tror det är det som kallas att stå för vad man gör. Med andra ord... sluta måla snasen blå för h-vete, det är pinsamt!