magnus_moss
Racing is life!
- Gick med
- 11 Aug 2003
- Hoj
- Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Svemo är VI själva!
Ärligt talat förstår jag inte vad du menar. Om SVEMO är vi själva, vad ska vi då med SVEMO till? Varför betalar jag 2400 kr om året om det är till mig själv? Varför har man ett förbund? Jag trodde att det var till för att styra upp en viss typ av verksamhet och se till att den genomförs på ett bra sätt för så många som möjligt. Och däri ingår ( om man nu ser på RR) att sätta upp lämpliga nivåer för säkerhet? Och se till att de eftrlevs?
Du tycker att Sandstream och andra som klagar på banor ska inte ska sitta här och SÄGA detta utan antingen bygga om dem själva eller inte köra alls på banan ifråga. OK, vi säger att alla bojkottar en bana för att den är för farlig. Resultat - ingen kör där. Om en annan bana anses för farlig att köra på (tex efter en olycka), och alla anser detsamma efter att det har lyfts och debatterats på sporthoj, och detta då blir till en skrivelse som alla förare skriver på... och ingen kör där.... är inte detta en bra väg att gå om ett gäng förare verkligen menar att en bana är riktigt farlig?
Utan debatt blir det ju aldrig något? Hur ska man annars få veta vad andra tycker?