Du & jag är SVEMO!
Jo så är det
Tågordningen hur ärenden drivs är korrekt beskriven, men visst tar det åt-hvt för lång tid ibland!! Men, ägna då en tanke att RR-sektionen jobbar idellt på sin fritid och har precis som andra begränsade resurser mm.
Och, för att underlätta deras ev insats – ge förslag på hur ett problem skulle kunna lösas så kanske det går det lättare/fortare att nå resultat.
Reflektion,
Har förstått att du (SS3M) läser mina och kanske andras svar/inlägg som att du själv konstruktivt måste utföra något, och ja, det är emellanåt alldeles korrekt! Synpunkter är kanon och de visar på engagemang, men när de oftast levereras utan eftertanke eller förslag på idé på hur ett ev fel/brist kan åtgärdas läser jag det (kanske andra också) som rent gnäll.
Sant?
I mellanmjölkens land är det för många som inväntar att fel skall rättas till, ekonomin skall förbättras – bara för att man uttrycker en önskan om dem. Skriver återigen – försök åstadkomma något som leder framåt, om inte du själv, ge dina idéer luft till (rätt) mottagare och se om ”någon” kan förverkliga dem!
Kontent
Försök förstå att OM man/vi nu vill ha mer av allt som är kul eller vill nå en förändring – så får man engagera sig, sina vänner och nätverk för att nå resultat. Inget är gratis (även om det är gott) och att nå dit jag själv önskar med mitt engagemang i Pro SBK kostar tid/pengar/energi och motivation, men det är
inte omöjligt!
Tråden startade du för säkerhet – det ÄR jättebra, TACK!
Men jag (min envisa åsna) har en övertygelse på att om vi från grunden får fler som tycker om, skriver och rekommenderar Roadracing och dessutom TALAR OM DET för andra, så når vi ett engagemang som på sikt ger resultat. Engagemanget kommer skapa mer utrymme för ekonomi till samtliga involverade i sporten – inkl banägare som behöver flytta sina armcroräcken el köpa airfence för ökad säkerhet.
Inte i stenskrift men – så här är vår plan i 4 ben:
- Engagemang genererar resultat
- Resultat föder mediaintresse
- Mediaintresse genererar besök och med det publik/sponsorintäkter
- Publik, sponsorer vill ta del av marknadsplattformen & betalar för detta
Och – beroende på synsätt kan du stoppa in dig själv som förare, klubb/banägare. Alla engagerade i att försöka åstadkomma något som (hör & häpna?) är bra för ALLA!
SH
Nätforum är bra och det finns mkt nyttig info att få till sig. Nackdelen kan ibland vara att 1000 samlade tankar/tyckanden inte per automatik blir en sanning….
Valberedningen,
Och, med det engagemanget jag sett/läst av SS3M så tror jag du skulle kunna åstadkomma förändring inom tex SVEMO el din klubb. Försök förvalta dina idéer och drivkraft med samma energi som du skriver inlägg på SH, och kanske vi har en betydligt mer driven RR sektion framöver(?)
/Eric Hulth
Pro SBK