Vart är Sverige påväg?

• Thread starter Thread starter Dominator-Rocks
  • Start date Start date
Undrar varför Aftonbladet har tagit bort möjligheten att kommentera just denna nyhet :gnissla

Rätta mig om jag har fel, men åkte inte Aftonbladets ansvariga utgivare dit för hets mot folkgrupp i internetets begynnelse? Första vevan där man kunde kommentera och debattera i aftonbladet.
Efter det tog alla kommenteringsmöjligheter bort.

Någon mer än jag som blev smått paff av att de skrev att det var invandrare och att de skrev vad de ropat? :rolleyes:

Någon mer än jag som blev smått paff av att de skrev att det var invandrare och att de skrev vad de ropat? :rolleyes:

Ja jag vart paff! dom borde skrivit att det va svenskar och att tjejjen va invandrare och att det va rasistbrott! för invandrare gör aldrig fel, och gör dom det så ska man mörka det!! :rolleyes:

Eller så skriver man helt enkelt vad som hänt och vilka som va inblandade.. :tummenupp

Brukar inte skriva i såna här trådar men måste säga att "daniel" och hans 5 kompisar var modiga, en eloge till dom, trots dom andra va 15 st flera så försökte dom hjälpa.

Dagens ros går till daniel och hans vänner

Kan det vara så att Aftonbladet har insett att man måste sluta mörka problemet och istället lyfta det till ytan för att göra någonting åt det...?

Jo, eller hur :rofl

Bara att trigga igång ett annat gäng då..." do, jag vet vad han gjorde med din mamma.."".:yoparty ...sen rensar de ut sig själva ett par svängar.[/QUO

bra idé:tummenupp ska genast skicka ett anonymt sms till en av dom, ha ha ha "din mamma" fan det e humor

Bra då räcker det med kamerorna så behöver jag inte gå den där dyslexikursen:D

Du klarar dig undan med en varning denna gång :mad:

För övrigt så får jag instämma i skaran som hyllar de övriga killarna som kom till deras undsättning, man kan ju bara hoppas på att det finns fler av dem där ute i ghettot.

Idioter som beter sig så här borde landsförvisas var sig det är infödda svenskar eller andra som gör det.

Äsch, ni är ju helt fel ute. Känner man bara till bakgrunden till motsättningarna mellan svennehoran och de stackars invandrarna så blir orsaken till konflikten mycket tydligare. Det mångkulturella samhället är är för att stanna, visst är det trevligt med berikande kulturer och olika människosynsätt som breder ut sig i vårt land. :tummenupp

(För er som inte förstår innebörden av ordet ironi, låter jag meddela att den ovanstående texten inte ska tas på allvar)

Jag saknar verkligen Stoffer och Korvgubbe i den här tråden :)

Det är helt klart förjävligt och man blir upprörd, men någonstans måste man väl resonera lite mer än att dra slutsatsen "Utvisa alla jävla invandrare etc etc etc".

Det är nog mer en polisfråga än om utvisning, i dagsläget har vi en polismakt som inte fyller sin rätta funktion.
Dessa män arbetar för att beskydda oss hederliga medborgare från patrask och avskum men istället jagar dom miniblinkers och åkare som saknar skatteögglan.

Vi vandrar dagligen mot ett samhälle där våld är vardagsmat men istället för att se skiten i brunögat så blundar politiker och polismakten för det som sker.

Att beväpna sig leder väl fan ingenstans, ju fler stålbatonger du slår i skallen på skurkarna desto fler pistoler införskaffar dom, vore just jävla snyggt om vi förvandlades ännu mer till ett minimalt USA med rättighet att bära skjutvapen oavsett om du är utvecklingstörd eller psypatient.

Nej, Polimakten behöver fan ta tag i sig själva för även om en viss mån av civilkurage är fantastiskt får det inte heller gå till överstyr.. men jag måste medge att det värmer att läsa om dom 6 killarna som i alla fall gjorde allt dom kunde för att hjälpa flickan...
Har fått höra om fulla resturanger med folk en sen lördagskväll där alla ser vad som pågår utanför (en stackare blir misshandlad med ett basebollträ) men inte en enda jävel ställer sig upp går ut för att hjälpa karln.

Så en rimlig mängd civilkurage, en polis som faktiskt gör rätt för lönen samt integrera mer invandrare / flyktingar i samhället istället för att slussa dom i ett ghetto.

2 cent thats its.

Tror du någon av oss skulle tycka att det vore synd om gärningsmännen sattes på första planet hem eller hamnade länge bakom galler och sen paketerades och skickades hem?! :va

Du behöver inte hålla på och fjanta dig!

Bara att trigga igång ett annat gäng då..." do, jag vet vad han gjorde med din mamma.."".:yoparty ...sen rensar de ut sig själva ett par svängar.[/QUO

bra idé:tummenupp ska genast skicka ett anonymt sms till en av dom, ha ha ha "din mamma" fan det e humor

" Jag ska knolla din mamma , upp å ner ", "din horsyrra är kass å knolla" , din mamma knollar lika illa som din horsyrra"," din mamma är byhora", " alla knollar din mamma" prova lite olika, men allt som handlar om deras mammor är den värsta skymfen de kan få.

Fan jag ryser när jag läser detta...."knogjärn..sparkar henne i huvudet...svennehora..." hat föder hat....& just nu känner jag väldigt mycket hat.

Glöm inte Bonny. Han kan få lätta upp stämningen lite med nån fin statistik på att det knappt finns nån invandrarrelaterad brottslighet.

Kuritas, vill du fortfarande haka på mig på en rundtur i Södertälje? ;)

Det är nog mer en polisfråga

...håller med i mycket du skriver..
Däremot är det fördjävligt att denna typ av övervåldsbrott fortfarande ger så ringa straff. Det är inte rimligt att man får max 15 månader för att ha spelat fotboll med någons huvud.

ALL misshandel där man är fler som sparkar på en skall per automatik klassas som GROV misshandel.
ALL misshandel där man sparkar på en medlvetslös persons huvud skall räknas som försök till dråp.

...därefter skall man använda de över delarna av straffskalorna för dessa brott.
När påföljderna är så obefintliga för så grova brott som denna typ av gängmisshandel så tycker idioterna det är värt risken om de kan mobilfilma lite "cool" misshandel som de sen kan visa polarna för att få respekt...

DEN ENDA FRAMTID SOM JAG SER....HATA MER!! KÄNGA NER!!!! nån svensk folkmusiks grupp som använde den ramsan i sin sång:tummenupp

tror inte en svensk grupp hade agerat på detta vis....

problemet ligger nog i att föräldrarna e syskon/kusiner....

all heder till de 5 svenska killarna som ingrep mot "djungelpatrullen"

ps. saknar dig STOFFER:tummenupp :pannkyss:pannkyss

Glöm inte Bonny. Han kan få lätta upp stämningen lite med nån fin statistik på att det knappt finns nån invandrarrelaterad brottslighet.

Kuritas, vill du fortfarande haka på mig på en rundtur i Södertälje? ;)

får inte jag följa me:va :va jakt i "reservaten":kulspruta

vi borde nog följa älgjägarna direktiv.... att: skjuta av stammen lite då o då för att den inte ska orsaka problem....

om du DREGGEL fixar visum i "reservatet" så fixar jag resten...:yoparty

Last edited:
Däremot är det fördjävligt att denna typ av övervåldsbrott fortfarande ger så ringa straff. Det är inte rimligt att man får max 15 månader för att ha spelat fotboll med någons huvud.

ALL misshandel där man är fler som sparkar på en skall per automatik klassas som GROV misshandel.
ALL misshandel där man sparkar på en medlvetslös persons huvud skall räknas som försök till dråp.

...därefter skall man använda de över delarna av straffskalorna för dessa brott.
När påföljderna är så obefintliga för så grova brott som denna typ av gängmisshandel så tycker idioterna det är värt risken om de kan mobilfilma lite "cool" misshandel som de sen kan visa polarna för att få respekt...

Agree!

Förövrigt bör det inte ta 2 år innan eventuell rättegång samt bör knivhugg räknas som mordförsök såvida gärningsmannen inte är utbildad kirurg..

DEN ENDA FRAMTID SOM JAG SER....HATA MER!! KÄNGA NER!!!! nån svensk folkmusiks grupp som använde den ramsan i sin sång:tummenupp

tror inte en svensk grupp hade agerat på detta vis....

Nejdå, inte alls... :rolleyes:

Det var just sådan folkhemska kängsnubbar i grupp som sparkade ihjäl en kille hemma på vår badplats... Han försökte för övrigt avbryta en pågånde "käng-grupps-misshandel" av två invandrare men blev istället själv ihjälsparkad av folkhemsälskande kängnissar som hade samma musiksmak som dig.

Du får mig att må djävligt illa!

Självklart är det pinsamma straffskalor men för att vi ens ska kunna straffa dem krävs att polisen arbetar lite istället för att käka munkar och dricka pungljummet kaffe på shell.

Men håller med, betydligt hårdare straff för misshandel, det är rent förjävligt att man kan komma undan med sådana saker utan en långvarig vistelse på ett arbetsläger, JA JAG FÖRESPRÅKAR ATT VI SPRÄNGER GOTLAND OCH BYGGER OM SKITEN TILL ETT ARBETSLÄGER DÄR DOM KAN FÅ BYGGA JÄRNVÄGAR ELLER VAFAN DOM NU VILL MEDANS DOM SITTER AV TIDEN.

Inte lira playstation eller vad som nu sysslar med.

Sen till att det tar 2 år innan målen tas upp i rätten, nu tror jag visserligen att ett brott i denna grad kommer gå undan men man har väl själv varit inblandad i någon skit där det tagit över 2 år innan målet har kommit upp... hur fan ska du kunna ge en fullstädning redogörelse av händelseförloppet 8 månader efter det skedde?

Det kan språkas hur länge som hels tom hurvida det är vissa fall (t.e.x hojj-åkare som skiter i att skriva på notan vid vägkanten utan hellre försöker driva det till domstol för att sedan betala skiten någon dag före om det inte blir nerlaggt) är rätt att använda kryphålen i rättsystemet för att komma undan med fortkörningar eller vad det nu kan vara, men ska sanningen fram så påverkar ju detta hastigheten på andra brott om jag har förstått det rätt.

Nyheter
KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!