Varning vid hastighetsöverträdelse

Hi hi..

Detta fick jag med posten idag...
Gissa om jag är glad?

Det har tagit sex månader....

Hur ärlig ?

Hade du kapat stora pulsådern så dom tyckte det var okej att köra för fort ?
Hängde tarmarna ur magen på dig.

Man blir ju nyfiken på vad du sagt eftersom du säger att du var ärlig, och i brevet står det att det var i nöd !!
Nöd som i skitnödig :D

Jag har hört från handläggare på Länsstyrelsen att de pga hög arbetsbelastning inte hinner skicka ut brev med varningar för vissa förseelser.

Jag är tveksam till att det blir annat än den muntliga varning du fick på platsen. För att få veta och slippa och gå och vänta i ovisshet så tycker jag att du ringer till Länsstyrelsen och frågar dem. Men du behöver ju inte berätta hur fort du körde när blev stoppad och så där utan var lite smidig med hur du uttrycker dig... ;)

Jag har hört från handläggare på Länsstyrelsen att de pga hög arbetsbelastning inte hinner skicka ut brev med varningar för vissa förseelser.

Jag är tveksam till att det blir annat än den muntliga varning du fick på platsen. För att få veta och slippa och gå och vänta i ovisshet så tycker jag att du ringer till Länsstyrelsen och frågar dem. Men du behöver ju inte berätta hur fort du körde när blev stoppad och så där utan var lite smidig med hur du uttrycker dig... ;)

Ja, det bästa är väl, som du säger, att lite diskret ringa Länsstyrelsen. Känns inte som man vill "påminna" dem bara. Fast finns en varning inrapporterad så finns det.. eller ej. Ett samtal till en handläggare kan ju knappast förändra det.
Det kan dock vara bra för fortköraren att få visshet.

För inte har jag väl någonstans här sagt att det var jag själv som körde... :angel

Ett tips i all välmening till TS. Skit i det där samtalet till länstyrelsen. Känns som nån sagt tidigare, varför påminna dom dom ditt ärendet. Dessutom tror jag du klarar dig för om det är en hastighetsöverträdelse ska landsfiskalen utfärda en ordningsbot eller föreläggande på plats. Dom har ju trots allt klockat dig eller hur?

Böterna har ju en redan fastslagen intervall på xx kr - xxx kr. Länstyrelsen faststlår väl endast om det föreligger skäl för KK återkallelse eller en varning om fortsatta överträdelser leder till indraget KK. Kort sagt, dom gör en lämplighetsbedömning.

Sen tycker jag det saknas en del relevant infomation.

Du skriver att du blev stoppad av en civilbil och EN polisman varnade dig muntligen. Ok. Hade han klockat dig med kameran? Var han ensam? Skrev han några papper, tog ditt KK och skrev av det? Hur för fort körde du över hastighetsskyltarna?

Min uppfattning är i varje fall att du kan vara relativit lugn, men med en viss reservation för att det kan mot förmodan dyka upp ett A4a från länstyrelsen.

-------

Lite OT
Hudik - Får gratulera dig för din rättvisa seger. Du minns att jag supportarde ditt case och trodde att du skulle klara dig, förutsatt att du talade sanning. Och det gör alla MC åkare alltid :) Grattis!

*/ ?>
Nyheter
MC-Mässan närmar sig!

På årets stora motorcykelmä...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

Back