Varför valde du just den hojen?

Xjr:en köptes osedd då jag fick höra att det skulle komma in tre st SP till Sverige. Har ju gillat modellen sedan -95 och det var det närmaste en modern CBX jag kunde finna.
Nu 13 år senare är det bara att konstatera att den kommer inte få någon annan ägare. Jag är så att säga skitnöjd med den hojen.
Xr köptes för att det är den enda dugliga enkla offraden och snygg och låter bra är två argument till.
Jag är tveksam till motorer med vatten i. Jag har så lätt för att bli sjösjuk och det är inte kul..
 
750:in köpte jag därför att jag letade efter en sportig hoj i "närområdet". Helst en som redan var 25kW-reggad. Hittills har den funkat klanderfritt måste jag säga! Bara jag som varit dum och repat den lite på vänstersidan..:huvet

Förgasarna är lite meckiga att bestycka rätt och benen steks vid stadstrafik när tempen seglar upp ohälsosamt långt över 100 grader, men det ger en viss karaktär:tungan
Jag älskar morret ur luftburken när den går på kammen vid 9000 varv och ylet ur helsystemet:kär Den får hänga med minst ett år till, dock med krashpuckar ifall man skulle dumma sig igen!
 
Ville prompt ha en grön ninja (dröm sen barnsben) men inte en som kostade skjortan att köpa och äga. Blev en ZX6a då det är en förstahoj och jag har aldrig ångrat valet. Jämfört med polarna som gick direkt på literhojar är min utvecklingskurva brantare och jag piskar dom med min gamla bettan. :banana Nu känner jag mig dock redo för en literhoj då jag inte vässar mina tider något längre...är på jakt efter ZX10 -04/05 men hittar ju aldrig något av intresse. En grön ninja är alltid ett måste!! :rock

EDIT: Visst skulle jag kunna vässa tiderna mer säkert...men känner att det börjar bli dags att byta upp sig nu.
 
Ville prompt ha en grön ninja (dröm sen barnsben) men inte en som kostade skjortan att köpa och äga. Blev en ZX6a då det är en förstahoj och jag har aldrig ångrat valet. Jämfört med polarna som gick direkt på literhojar är min utvecklingskurva brantare och jag piskar dom med min gamla bettan. :banana Nu känner jag mig dock redo för en literhoj då jag inte vässar mina tider något längre...är på jakt efter ZX10 -04/05 men hittar ju aldrig något av intresse. En grön ninja är alltid ett måste!! :rock

EDIT: Visst skulle jag kunna vässa tiderna mer säkert...men känner att det börjar bli dags att byta upp sig nu.

Köp en nyare 600 o ägna ordentligt med tid på stötdämparna så skalar du nog lite tid ska du se.
 
Köp en nyare 600 o ägna ordentligt med tid på stötdämparna så skalar du nog lite tid ska du se.

Kanske behålla den jag har denna säsong och dreva ner? Dum tanke? Kan man köpa nytt när man i sin tur vant sig lite bättre vid det?
 
Kanske behålla den jag har denna säsong och dreva ner? Dum tanke? Kan man köpa nytt när man i sin tur vant sig lite bättre vid det?

Skiljer så enormt på chassi o dämpare på äldre o nyare hojar o jag skulle tro att det är det som kapar tid för dig, inte mer kraft i motor.
 
Det var den snyggaste hoj jag sett och dessutom fastnade jag direkt för körställningen. Jag var ute efter en V-twin, men kunde inte motstå drömhojen.
 

Bifogat

  • ImageUploadedByTapatalk1331431388.271022.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1331431388.271022.jpg
    156.4 KB · Visningar: 96
Köpte min 1:a hoj och nuvarande förra sommaren då jag tog kortet. köpte den dels för att den är lättkörd och jag gillade utseendet. Sen hade den mer effekt än xj6, gsr och liknande hojjar men samtidigt bra försäkringpremie för helförsäkrat.
 
Ville ha något som va billigt att äga och med plats för två. Körställningen spela en stor roll då jag kör mellan Jämtland och Sthlm på nöjestrippar. Sen om hojen är snygg eller ful vete tusan, men den duger åt mig. :)
 
Så går det när man köper en kinesisk hoj av märket fulmek :tungan

arg_65605270_116161471_123979998.jpg
 
Yamaha Yzf-R6 Årsmodell 2009 färg sättning röd/vit. Riktigt snygg hoj som ser riktigt farlig ut vilket den är också.
Ser ingen som helst anledning till att ha större kubik än 600, ända gången man blir ifrån körd är på motor vägen då man tappar lite efter 230, men om man kör på vägar där det inte går så mycket fortare än 200 så kör man ifrån ALLT! Riktigt lätt och smidig hoj som är ganska billig i inköp också.:banana
 
Jag slutade köra hoj för 21 år sedan så därför fanns det många frågor omkring det att åter börja köra.....

Eftersom jag inte viste om jag orkade köra efter alla års frånvaro fick det bli en billig hoj som inte skulle kosta skjortan i vare sig inköp som försäkring.
Tanken var då att köra 1 år och göra en utvärdering och om orken/lustan då fortfarande fanns så kosta på sig en nyare hoj.

Efter att ha läst den ena efter den andra possitiva recension omkring hojen,införskaffades då i slutet på augusti 2011 1st CBR 1000f från 1989 med 3.700 mil på mätaren.

Hoj nybessad inkl sido/tank väska för ca 25.000:-
Försäkring svedea classic 1.398:-

I dag slog mätaren om till 4.300 mil och jag kan konstatera att jag har kvar både ork och lust,samt att jag är så supernöjd med min hoj att jag inte ens har lust att byta upp mig till en nyare :kär
 
Bestämde mig hastigt i mars 2011 att flytta till sthlm och var tvungen att sälja hojen då jag inte hade någonstans att ha den (man ställer inte en splitterny hoj på gatan i tokholm). Efter ca 1-2 veckor kom jag på att jag inte kan va hojlös och behövde därför något billigt jag kunde ha fram till flytten (som var i juni) samt som jag kunde ha stående hos en kompis i skåne under resten av året. På så sätt kan jag köra där nere utan att bli fattig och den är förvånansvärt rolig ändå utom på motorväg förstås... :banana
 
Efter att blivit av med 2 motarder (Bmw x-moto och Yamaha xtx660) så ville jag ha nåt som såg lite lagom svensson tråkigt ut, fick bli en Suzuki GSR, faktiskt förvånad hur kul den är när man börjar piska lite.
 
Tja. Tyckte det ballade ur att släpa med sig 4 dörrar, en jävla massa glasrutor, askkopp, 4 hjul och över 1 ton andra bränsleslukande komponenter för att ta sig en mil bort till jobbet dagligen. Jag skaffade en Hyosung 125cc scooter. Kommer fram och tillbaka och lite till i en vecka på en tank á 7 liter. Har kört i ett helt år minus 3 veckor då det var för halt.

Fram tills för ett tag sedan brukade folk flina när jag körde in på macken och tankade. Sedan soppan passerade 15 spänn slutade dom med det. Fan nu är det ju jag som flinar lite extra när jag ser deras pump visar 700 spänn och över. I sommar har jag gott om pengar över att tanka den riktiga hojen för. :)
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top