Varför valde du just den hojen?

Jag vill köra miljömedvetet, valde en grön hoj därför.
 
Jag använde hjärnan i valet av hoj, hoppas den är så bra på bana som den känns att vara det lilla man kört den på gatan (K9 gsxr 750). :)

Den har en extremt vettig försäkringspremie för att vara en sporthoj, kostar en tredjedel av vad 1098an kostade mig.
 
Hade pengar över och ville testa motard på både gata och gokartbana... Så det blev en Kåtte.
(Hade sålt ett hus i efterdyningar av en skilsmässa. Så det är inte så att man är en brat som handlar för pappas pengar.)

Trajjan impulsköptes när jag inte ville vara långsammast i gänget jag åkte med samt att jag ville kliva upp från custom till sporthoj. Vettig premie, då 2300:-/helår, bidrog ju naturligtvis till att det blev just den. Sen gjorde det ju inget att den var snygg heller. :)
 
Först ABS,5 års garanti, billig försäkring, bra mjölighet att andra höjden på sadel och vindruta.Gott om pulver
 
"Billig" försäkring
Lite bättre komfort än en renodlad supermotard
Går att köra snabbare än 150km/h utan att varva sönder motorn
Bra serviceintervall

Typ därför. Haft motard några säsonger och visst är dom sjukt roliga på små snirkliga vägar men att plöja landsväg mådde varken jag eller motorcykeln bra av. Innan motarden hade jag en R6a och med den hade jag den roligaste säsongen hittills! Bara att köra, tanka och se glad ut! =) Motarden var det mycket strul med, så därför byttes den ut nu. Får väl hoppas att den bästa mc-säsongen kommer nu =)
 
Precis som Lodet ville jag ha en naken hoj med vettig försäkring, bra körställning och sporthojsprestanda. Så de enda valen jag hade var antingen Tuono eller Ducati Streetfighter S, och eftersom Ducati är Europas motsvarighet till Harley Davidson så...ja, ni vet.
 
Jag var runt 10år gammal och satt med nya numret av Bike, fick se ett test/reportage av en zx12r med rubriken "Flyg 81 centimeter ovanför asfalten!" Jag vet inte varför men jag blev :kär :D

Att jag sedan såg en 12a några månader senare på en bensinmack gjorde inte saken bättre, ljudet från yoshimura systemet gjorde mig knäsvag när den drog iväg bort mot horisonten :drool

Tiden gick och det införskaffades allt ifrån affischer till tillbehörskataloger där jag satt och kryssade i vilka delar jag skulle ha :rodnar

Jag var så jävla inne i det där så jag mins än idag när jag en natt med influensa hade en "febermardröm" där jag drömde en jävligt konstig dröm om jag skulle ha 200 eller 190 bakdäck :dummer :rofl :wtf

Tiden gick och intresset svalnade lite, men sen när man väl stog där som 20åring med ett obegr A körkort så väcktes drömmen till liv igen :3freak Dammsög blocket i 3 veckors tid tills jag äntligen fick tag i ett passande exemplar :)

Det var en väldigt konstig känsla när man väl satt där och var några sekunder från att få trycka på startknappen och äntligen få köra cykeln som man väntat på i 10år! Hade någon tagit kort på mig när jag kom tillbaka från provkörningen så hade jag nog sett ut som "jokern" i batman :tungan

Åkte 100mil tur/retur och köpte en i småland, resan ner gick bra men på hemvägen så var det +5 grader och ösregn i 30mil... Men det vare värt :brynad



Summa sumarun, jag köpte min cykel för att det var en barndomsdröm :D
 
För min del är det ergonomi i första hand, jag vill orka köra 40-50 mil utan problem under en tur. Det andra är utseendet fast min egenskap är att köpa hojar jag inte alls gillar. De brukar bli trogna vänner som jag inte kan slita mig ifrån sen. Och olika tekniker som vänster- eller högerväxlad hoj etc. :)


Scribbled from my iPhone using Tapatalk.
 
jag köpte min gsr600 för att där är grym prestanda,bra pris och den är perfekt som första stora hojen och det är den snyggaste 600 street fightern :tummenupp
 
Ville testa naket och tycker Z1000 e en jävligt snygg cykel.
Blev dessutom betydligt billigare mil jämfört med min tidigare hoj.

Men hade jag möjlighet att välja så skulle jag köpt tillbaka min gula R1 -06.
 
Nyheter
Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Back
Top