Varför valde du just den hojen?

Designen, styrkan, sittställningen för långturerna, lyktans utseende (många har förjävla ful lyktform :dummer), försäkringen är inom rätt nivå...

Sen hade jag en målbudget på 75' och köpte en för 124' men när jag såg den och satte mig upp och körde så ... ja då var det kört... DEN SKA JAG HA :kär

Ska jag välja en sak som valet föll på så säger jag designen (linjer och balans i allt visuellt), valde mycket på känslan
 
Tittat på den sen -97 när de kom .
Ganska trött med dagens mått men väldigt Allround för en landsvägscykel .
Helt nöjd , inne på år 4 (tror jag )
Enda som ev skulle kunna få mig att byta är om jag hittar en välbyggd likadan med stressfläkt :kär
Annars är , nog , risken stor att viss modifiering i den riktningen sker till 2013 .

Edit: Dessutom betalar jag idag 3000 hel/hel med 40+ och 165 hp på hjulet :-)

M
 
Last edited:
Fastnade för den direkt första gången jag såg den på annons. Hoppades innerligt att jag skulle hinna sälja den jag hade innan så att jag skulle få pengar till denna. Min sambo vart ruskigt trött på mitt eviga gnatande... :)
 
Mångsidig, twin, vrid, ljud, Honda, försäkringspremie (touring, ca 10k hel/hel) samt möjligheterna att göra om (högdraget system, helkåpa mm).
 
R1 2009,, för att den är bland de värsta gathojar man kan köp, dessutom billig jämfört Kawa och BMW t,ex.
Otrolgit skön gång i motorn, som strax ska bättras på med PC5 och bänkning.
 
Ville ha en literklubba, hittade en "halv" yamaha R1 2003 som saknade lite delar för 20 000 kr och den var från tyskland.. Landade på 38 000 kr reggad och klar med alla delar..
422770_10150711710590498_621960497_11514887_1210299829_n.jpg
 
Körställningen,utseendet,vridet,ljudet,kardan och mycket låga ägandekostnader.
Just mitt ex var färdig med borttagna strypningar och GPR-system.
Behövde bara provköra 50m så visste jag att den här hojen ska jag ha.
Därför blev det en Bulldog.
 
Last edited:
Ville ha en riktigt naken sporthoj.
Inte bara en "sportig" nakenhoj. :tungan

Så en Tuono blev det :)
 
Ville ha en hållbar muskelhoj som tål lite trim. Valde mellan fzr1000 och gixxer 1100 och det blev gixxern. Läste i samma veva någon om en tokig norrlänning som påstod att de höll väldigt bra för det mesta (turbo) och tänkte att det var ju bra :) Detta var 1999 och jag köpte hojen den hösten. Helt original var det. 12,5 år sedan och jag är fortfarande mycket nöjd :)
 
Köpte Kawasaki Z750 pga. att jag tyckte om modellen, snygg, sportig och en bra hoj i övrigt. Billig försäkring. Det enda som jag kan börja tycka är lite jobbigt är vinden, finns ju inga kåpor alls på den vilket gör att man inte kan köra fort utan att ta bort bekvämligheten.
Men det är min första hoj (tog lappen förra sommaren), och den får behållas tills jag känner mig vara en bättre förare, då först kan man byta upp sig till något annat.
Drömhojen är Kawasaki ZZR-1400 :yoparty
 
Suzukin
Låg sadel. Jag är bara 173cm, dessutom korta ben.
Lätt, jag tror 166kg torr. Jag har vurpat så många gånger när jag körde på 60-talet så jag skulle orka släpa upp den från åkern till vägen själv och kunna åka vidare med.
Motoreffekten, inte för hög. Det mesta jag kört på 60-talet med var 60hk. Räcker bra för ca 200km/h. Till och med alldeles för mycket effekt för mitt dåliga omdöme.
Gul, syns bra. Ökar chansen bilisterna kan se mig och hjälpa till rädda situationen när jag gjort nått dumt.
Kåpa upptill som skyddar överkroppen mot vinddraget
 
Ducati Multistradan:
För att jag ville ha en hoj som kan allt, oavsett om det var en bandag eller långsemester i europa. Den har klös att hänga av det mesta, kostar knappa 4000:- hel/hel och är enligt mig både snygg och kul som fan att köra.

Dr800an:
För jag ville ha ett härke till hoj att pina runt på grus och vurpa med :crash. Dock tröttnat på den och tänker göra mig av med den snart. Suktar efter en obekväm, stelopererad, välljudande, luftkyld Ducce (SSie) att plocka ut på ett par kvällsturer då och då. Som komplement till Multin.
 
För att jag tyckte, och fortfarande tycker, att det är en av det absolut snyggaste och coolaste hojarna någonsin. Har varit lite kär i den sen jag först såg modellen :)

Hon hade gått 828 mil när jag köpte henne, av en kille som finns på detta forum visade det sig, och nu skall fjärde säsongen med henne snart ta sin början. Hon har nu gått över 3000 mil.
Hon har varit snäll mot mig, Berit, ingenting har gått sönder. Hon har känt att jag negligerat henne någon gång eftersom hon vibrerat loss en kraschpuck och en annan skruv, men på det hela taget så har vi ett stabilt förhållande och uppfyller varandras krav och önskningar.
Jag känner ibland ett behov av vänsterprassel i form av en motard, men har hittills inte haft hjärta att skiljas från Berit. På sikt så vill jag försäka sälja in idén och att Berit accepterar tanken på att bli en del av mitt harem.

I love her :kär

En bild från premiärturen 2011.
Premiär 2011.jpg
 
Ville ha en literklubba, hittade en "halv" yamaha R1 2003 som saknade lite delar för 20 000 kr och den var från tyskland.. Landade på 38 000 kr reggad och klar med alla delar..

Det var inte så farliga pengar för en helt ok sporthoj! *S*

Jag köpte min BMW ny i vintras och kommer nog inte ångra mig, har dock inte kört den än. Men den ska ju vara en helt ok nybörjarhoj med kåpor på :rock
 
jag väljer hoj med hjärtat = den jag tycker är snyggast och roligast att köra. :tummenupp

brukar byta varje sesong för att inte tröttna dock.. ibland byter jag tillbaka till en jag haft innan.
kommer tex aldrig tröttna på Aprilia RSV 1000 04-09 som är en av dom absolut snyggaste hojar som nånsin producerats! :tuttar
 
Thruxton: såg den på mc-mässan och blev kär. Engelsk twin med klassiskt café-utseende, fast modern under skalet. Går kanske inte fortast med 70 hk, men man har riktigt kul i sadeln. Gott ljud. Kan inte bli så mycket mer "äkta motorcykel" i mina ögon.

TMax: såg den på ett foto och blev kär :) Perfekt vardagshoj för mig. Ville egentligen ha en äldre Vespa, men det blir så opraktiskt (tvåtakt, oljeblandning osv). Då är en stor fyrtaktare bättre. Kul nog för kurvig landsväg, hyfsat med pulver för att hänga med vanliga hojar (40 hk), kapacitet för motorväg (om man nu måste köra där...). Klarar ett par matkassar. Ger skapligt väderskydd. Kul och praktisk på samma gång.
 
Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top