Varför släpper vi våra fångar fria ständigt?

Skalman skrev:
Tror (hoppas) han får svårt att lämna landet.

Med lite planering är det nog inga som helst svårigheter att åka med mellanstor båt från sthlm till polen exempelvis... eller liknande... sen lägga till i nånn småbåtshamn och åka vidare in i ryssland..

men den stora frågan är ju vad han har i ryssland att göra... :va

//jaG

44

Ni vet väll att Olssons pengar från Melexander rånet aldrig hittades... :tungan
Han har det ganska bra så fort han kommit bort från Sverige.. :)

Jag applåderar nästan rymningen; nu kanske våra ynkryggsossar äntligen kan fatta att man måste skärpa bevakning/straff/permissioner. Att en rymning inte anses vara ett brott, är ju inte bara horribelt, det är skrattretande. Endast i Sverige, under sosseregering, kan något dylikt få pågå utan att någon reagerar.

Only in Sweden....... :tungan

Största chans att få fast honom e väl om han kommer över hit..... :hihi

valmers skrev:
Jag applåderar nästan rymningen; nu kanske våra ynkryggsossar äntligen kan fatta att man måste skärpa bevakning/straff/permissioner. Att en rymning inte anses vara ett brott, är ju inte bara horribelt, det är skrattretande. Endast i Sverige, under sosseregering, kan något dylikt få pågå utan att någon reagerar.

Du ska se att det finns nån "mjuk" lösning som funkar sådär halvbra så man inte retar den delen av väljarkåren. :D

Unik rymning är det väl inte?

Svartenbrandt rymmde väl 2ggr från ett klass 1 fängelse om jag inte minns fel.
Tror att det är en eller två till som lyckats.

valmers skrev:
Kan inte vara lätt att leva i ett sånt här land. Tur att vi har såna duktiga och dugliga personligheter på den borgliga sidan, som reptilsnabbt skallade i kör, att Bodström skulle ta sitt ansvar och avgå. Vi skulle ha mer av såna politiker, som direkt kan ta snabba och genomtänkta beslut.

:rolleyes:

Matin skrev:
Kan inte vara lätt att leva i ett sånt här land. Tur att vi har såna duktiga och dugliga personligheter på den borgliga sidan, som reptilsnabbt skallade i kör, att Bodström skulle ta sitt ansvar och avgå. Vi skulle ha mer av såna politiker, som direkt kan ta snabba och genomtänkta beslut.

:rolleyes:
En fyrfaldig rymning från en "rymningssäker" anstalt kan inte anses vara något annat än ett katastrofalt misslyckande. Bodström är högste anvarige. Han har misslyckats, missnöjet hos allmänheten är massivt. Han borde definitivt avgå.

De som är gladast över rymningen är nog nationella insatsstyrkan, som nu får plocka fram allt hardware dom samlat på sig, så några TV-bilder på cammo-målade poliser i M90-camouflage och boonie-hats, beväpnade med AK5B. Ligger Tony ute i Sorunda-skogarna och trycker så är han nog lite nervös just nu skulle jag tro :).

Appropå smuggla in pistoler i fängelse så är det inte så ovanligt eller nytt i andra länder. Halva Baader-Meinhof-ligan begick ju självmord i Väst-Tysklands hårdast bevakade fängelse (Stammheim) med bl.a insmugglade pistoler på 70-talet, iofs råder det ju delade meningar om det var självmord eller om dom blivit hjälpa av några snälla farbröder från staten...

Om Tony Olsson fortfarande har pistolen/pistolerna på sig och befinner sig i sökområdet så tror jag att han slutar sina dagar i en liksäck. Men det återstår att se.

Zeb_Macahan skrev:
dom hittar honom i sudan
Tony Olsson, en vit nynazist från Sverige i Sudan. I think not.. Och skulle så vara fallet så behöver vi nog inte bry oss om att begära honom utlämnad, han får det nog jävligare där än i en varm cell på Hall.

sgtpepper skrev:
Om Tony Olsson fortfarande har pistolen/pistolerna på sig och befinner sig i sökområdet så tror jag att han slutar sina dagar i en liksäck. Men det återstår att se.

Sån tur kan vi väl inte ha? Ska genast köpa en trisslott i så fall.

Last edited:
valmers skrev:
En fyrfaldig rymning från en "rymningssäker" anstalt kan inte anses vara något annat än ett katastrofalt misslyckande. Bodström är högste anvarige. Han har misslyckats, missnöjet hos allmänheten är massivt. Han borde definitivt avgå.

Ta sitt ansvar OCH avgå :va

NU ÄR ALLA IDIOTERNA GRIPNA.Hoppas dom får ORDENTLIGT med :fatta! och att nån STOR "badman" gör dom till sin :krama

Last edited:
Så där ja, då kan packet se fram emot lite fler år i fängelse......INTE. :mad:

gladh skrev:
Hur förlänger du ett icke tidsbestämt straff?

gladh
Man skulle givetvis åtalas för rymningar. Ett par års påbackning på tidigare straff vore rimligt. Att det tidigare straffet är ett "livstidsstraff" förändrar ingenting.

valmers skrev:
Man skulle givetvis åtalas för rymningar. Ett par års påbackning på tidigare straff vore rimligt. Att det tidigare straffet är ett "livstidsstraff" förändrar ingenting.

Fast du svarar inte på frågan. Hur förlänger du ett icke tidsbestämt straff? För de pajsarna som hade tidsbestämt straff blir den faktiska påföljden att man kan glömma tidig frigång. Mao glöm att gå hem efter 2/3 avtjänat straff. I praktiken en förlängning av straffet.
Fast jag kan hålla med om att en lagändring angående avvikelse vore på sin plats, även om lagbrott som olaga vapeninnehav, olaga hot, olaga frihetsberövande och några till är applicerbara i dethär fallet.

gladh

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...