Varför släpper vi våra fångar fria ständigt?

Bingo skrev:
Hört hos frissa? Källa tack!

Edit: Visst fan... Aftonbladets löpsedel, alla sanningars ursprung :Bugar
De senaste dagarnas händelser har med all önskvärd tydlighet visat hur det är ställt med Sveriges "kriminalvård". Kamratbladets löpsedlar spelar mindre eller ingen roll.

flugan skrev:
Är det bara lullandet du stör dig på eller stör det dig att de "återanpassas"?
Jag stör mig på att man ger detta pack hundra chanser. Third strike you're out, säger jag bara.

valmers skrev:
De senaste dagarnas händelser har med all önskvärd tydlighet visat hur det är ställt med Sveriges "kriminalvård". Kamratbladets löpsedlar spelar mindre eller ingen roll.
Jo tjena... Nu vet vi allt om sveriges kriminalvård :lol :lol :lol

Hur kan du veta något om de senaste dagarnas händelser förresten? Var du med?

Bingo skrev:
Jo tjena... Nu vet vi allt om sveriges kriminalvård :lol :lol :lol

Hur kan du veta något om de senaste dagarnas händelser förresten? Var du med?

Hur skaffar du dig information om vad som händer? Springer bredvid och kollar? Det finns andra medier än Pravda.

Nu jeflar... Tre goa gubbar till är ute på luffen.

Jag börjar tappa förtroendet för kurran nuförtiden...

hållundan skrev:
Nu jeflar... Tre goa gubbar till är ute på luffen.

Jag börjar tappa förtroendet för kurran nuförtiden...

Finkor i söder / norr -tälje så kan de ju i princip kliva in i t-banan och försvinna. Det vore väl bättre ha alla fångar i Kiruna så kan de springa i skogen ett tag tills de blir trötta och återvänder.

Villee skrev:
Finkor i söder / norr -tälje så kan de ju i princip kliva in i t-banan och försvinna. Det vore väl bättre ha alla fångar i Kiruna så kan de springa i skogen ett tag tills de blir trötta och återvänder.

De springer ju knappast från fängelset... De har ju hjälp utifrån. De tre idag blev upphämtade med bil. Hade de visiterat alla som går in så hade det svårare att få in mobiltelefoner. Har de inte möjligheten att prata med dem utaifrån som hjälper dem att fly så blir det genast mycket svårare att planera en rymning.

Enkel lösning: skjut alla som obehörigt kommer i närheten av muren, både insida och utsida, med gummikulor.Eller kanske riktigt ammo, då skulle det nog bli svårare att motivera medhjälpare på utsidan också.

Låter som ett bra fängelse där man bara kan backa in en bil och hämta ut folk :confused:

Kraven på att Bodström skulle avgå förra vändan kom kanske i snabbaste laget, men snacka om att förespråkarna fått vatten på sin kvarn. Verkar ju vara rena svängdörrsanstalterna nu. Inte undra på att Saddam (enligt AB) vill sitta av sitt straff i Sverige :(

SSB skrev:
Låter som ett bra fängelse där man bara kan backa in en bil och hämta ut folk :confused:

Kraven på att Bodström skulle avgå förra vändan kom kanske i snabbaste laget, men snacka om att förespråkarna fått vatten på sin kvarn. Verkar ju vara rena svängdörrsanstalterna nu. Inte undra på att Saddam (enligt AB) vill sitta av sitt straff i Sverige :(

Hehe, så kommer Arafat och backar in en bil och plockar ut han.

Klart de får hjälp utifrån men sånt här händer det knappast i Kvinnofängelset på 4an!! Där är det andra fasoner och Ferguson som håller koll :D

Jäkla praktikanternas fel att den där tösen är nu och seglar :mad:

Det är så ynkligt att man blir ledsen. Det värsta är att farsen garanterat kommer att få fortsätta, inga ändringar här inte. Samma röda sedlar i urnan nästa gång.

Med en kraftig smäll backade fritagarna sönder stålporten. Sedan sågade de hål i stängslet med en vinkelslip. De tre fångarna stod vid kiosken på fängelseområdet och sprang rakt ut i friheten när de hörde smällen. Fritagningen var noga planerad. ”Allt var över på 30 sekunder”, säger Christer Hofström i anstaltens säkerhetsgrupp.
1. Högspänning är bra.
2. Bara i sossesverige säger jag bara.

Fångarna på den slutna anstalten i Norrtälje får endast ringa telefonsamtal till ett antal godkända nummer via fängelsets telefonsystem. Men under de senaste månaderna har 34 otillåtna mobiltelefoner beslagtagits inne på anstalten.
Visitation är väl kränkande, förstås. Herregudarsjesus!

Kriminalvårdsverket har beslutat att skaffa störsändare som spårar och slår ut mobiltelefoner. Men upphandlingen har överklagats och installationen dröjer.
Nämen? Kränkande?

valmers skrev:
Med en kraftig smäll backade fritagarna sönder stålporten. Sedan sågade de hål i stängslet med en vinkelslip. De tre fångarna stod vid kiosken på fängelseområdet och sprang rakt ut i friheten när de hörde smällen. Fritagningen var noga planerad. ”Allt var över på 30 sekunder”, säger Christer Hofström i anstaltens säkerhetsgrupp.
1. Högspänning är bra.
2. Bara i sossesverige säger jag bara.

Fångarna på den slutna anstalten i Norrtälje får endast ringa telefonsamtal till ett antal godkända nummer via fängelsets telefonsystem. Men under de senaste månaderna har 34 otillåtna mobiltelefoner beslagtagits inne på anstalten.
Visitation är väl kränkande, förstås. Herregudarsjesus!

Kriminalvårdsverket har beslutat att skaffa störsändare som spårar och slår ut mobiltelefoner. Men upphandlingen har överklagats och installationen dröjer.
Nämen? Kränkande?

:Bugar

Du har så ohyggligt rätt! :tummenupp

valmers skrev:

Nyheterna pratade om mobiltelefoner mindre än tändstickaskar som smugglats in.

Fångarna ska då ha det bästa alltid. Jag vill också ha en sån smuggeltelefon!

hållundan skrev:
Kan du inte be nån kille köpa en till dig? ;)

:hej

:-D ...Eller hur?

Jag skall genast författa ett par friarbrev till några interner. Jag har, precis som alla andra tjejer, alltid velat ha en såndär TUFF och HÅRD kille som sitter inne.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra