Varför släpper vi våra fångar fria ständigt?

d e ju som så att ju fler brott man begår ju mer "rabatt" får man... konstigt, om jag tex blir fälld för drop, misshandel o stöld så lägger de inte ihop typ 5 år för dropet, 2 år för misshandeln o 1 år för stöld = 8 år... utan man får liksom rabatt o kanske får 6 år... :va
dåligt!

men de som jobbar som sommarvikarer är inte utbildade, de får bara en introdution om hur saker o ting går till på häktet, anstalten mm
De som har utbildning har nämligen gått 1 år på universitetet som kriminalvården betalar + hel lön under tiden. Men de e ju inte så rika att de kan betala en sommarvikarie en sån utbildning tyvärr.

jag kan upplysa er om transporterna vissa rymt från har sällan varit något annat än en häktestransport. Alltså, de som kör häktestransport har ingen utbildning i att köra, bara utbildning för säkerheten inne på häktet...
De som kör fångtransporter dagligen har sällan haft några rymmningsförsök :)

så e d se ni :hihi

Hörru gojje! när började KVV personal gå på universitet i 1år????? :confused:
universitets delen är max. en månad sedan följer 2-3 mån. i kvv verkets regi.i stockholm är det på polishögskolan (sörentorp)

Vad sedan gäller transporterna så är det extremt sällan någon rymmer från en transportbil under färd. Utan snarare när man kliver i eller ur denna.Det har ju knappast med förarens kör skicklighet att göra!När du sedan säger att de som alltid kör fångtransporter har betydligt färre rymmningar,du menar då förstås de som kör runt till anstalter och häkten osv. dessa transporter lastas o lossas i slutna lokaler där det är svårt att sticka. Har själv tappat en fånge på ett transportuppdrag så jag är inte ofelbar jag heller!!

efter 15år i tjänst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

gojje skrev:
d e ju som så att ju fler brott man begår ju mer "rabatt" får man... konstigt, om jag tex blir fälld för drop, misshandel o stöld så lägger de inte ihop typ 5 år för dropet, 2 år för misshandeln o 1 år för stöld = 8 år... utan man får liksom rabatt o kanske får 6 år... :va
dåligt!

ascoolt juh.. kolla hur stor combo man kan få, precis som i TVspelens värld.. köra några headshots resulterar i 5 + 5+ 5års fängelse.. minus 7år för att man åkte fast och minus 2 för att man blev fälld.. super finish på 6 år rakt in i finkan.

extra bonus om man skjuter sig ut och heltfrikänd om man lyckas rymma genom att klättra över stängslet på EN STEGE! (den lär dom haft svårt att smuggla in btw :Bugar )..

poke skrev:
Hörru gojje! när började KVV personal gå på universitet i 1år????? :confused:
universitets delen är max. en månad sedan följer 2-3 mån. i kvv verkets regi.i stockholm är det på polishögskolan (sörentorp)

Vad sedan gäller transporterna så är det extremt sällan någon rymmer från en transportbil under färd. Utan snarare när man kliver i eller ur denna.Det har ju knappast med förarens kör skicklighet att göra!När du sedan säger att de som alltid kör fångtransporter har betydligt färre rymmningar,du menar då förstås de som kör runt till anstalter och häkten osv. dessa transporter lastas o lossas i slutna lokaler där det är svårt att sticka. Har själv tappat en fånge på ett transportuppdrag så jag är inte ofelbar jag heller!!

efter 15år i tjänst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jo serru d började de med ganska nyligen med tror jag. D e iaf ett års utbildning med massa psykologi o riktiga kurser på univerisitetet! :) jag vet en som ska börja på den i slutet på augusti.

Jag menade inte att de rymmer under färd utan isf vid lossning o lastning så som du säger. Men jag menade på att de som kör transporter för häktet inte är vana vid den sorts säkerhet o så har de (flesta) ingen utbildning för bilen, där infattas även hur man sitter o säkerheten runt i kring bilen. O många av transporterna lastas inte inom slutna områden. Åker ju även på tandläkarbesök mm där rymningsrisken är stor....
Vart har du varit i 15 år?
:tummenupp

sven666 skrev:
ascoolt juh.. kolla hur stor combo man kan få, precis som i TVspelens värld.. köra några headshots resulterar i 5 + 5+ 5års fängelse.. minus 7år för att man åkte fast och minus 2 för att man blev fälld.. super finish på 6 år rakt in i finkan.

extra bonus om man skjuter sig ut och heltfrikänd om man lyckas rymma genom att klättra över stängslet på EN STEGE! (den lär dom haft svårt att smuggla in btw :Bugar )..

vem vet, de kanske byggde ihop stegen av glasspinnar :rofl

poke skrev:
ja en aning :mad: förresten ja är rätt van vid påhopp!!

Säg att du har många kontakter :rolleyes:

Varför avlivar ni inte dem där inne? Känner ni aldrig att de verkligen inte förtjänar att leva?

Mavve skrev:
Säg att du har många kontakter :rolleyes:

Varför avlivar ni inte dem där inne? Känner ni aldrig att de verkligen inte förtjänar att leva?
om vi avlivar dem blir ja ju arbetslös...eller hur!? :va
o det där med kontakter? dom dårarna jag träffar vill man ju inte ha kontakt med! inte ute ialla fall!!!!

poke skrev:
om vi avlivar dem blir ja ju arbetslös...eller hur!? :va
o det där med kontakter? dom dårarna jag träffar vill man ju inte ha kontakt med! inte ute ialla fall!!!!

men avliva de som har dödat(speciellt de som dödat en polis) och misshandla pedofilerna o resten av det ignoranta packet....

Brukar ni aldrig tortera dem lite på skoj för att se blodet rinna en fredagskväll?

Eller skickar ni internerna på bio på stan om de lovar att komma tillbaka medans ni festar till det där inne?

Mavve skrev:
men avliva de som har dödat(speciellt de som dödat en polis) och misshandla pedofilerna o resten av det ignoranta packet....

Brukar ni aldrig tortera dem lite på skoj för att se blodet rinna en fredagskväll?

Eller skickar ni internerna på bio på stan om de lovar att komma tillbaka medans ni festar till det där inne?

zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Skalman skrev:
3 down, 1 to go. Bara Tony kvar.

Jag tror att han dumpade dom andra i skogen efter dom väl kommit ut. Eftersom dom andra aldrig sett nått annat än betong så visste dom inte hur man tar sig någonstans och så åkte dom fast... tony tror jag dröjer ett tag innan dom hittar honom i sudan eller nått annat land som är kända för att lämna ut brottslingar..

//jaG

Zeb_Macahan skrev:
Jag tror att han dumpade dom andra i skogen efter dom väl kommit ut. Eftersom dom andra aldrig sett nått annat än betong så visste dom inte hur man tar sig någonstans och så åkte dom fast... tony tror jag dröjer ett tag innan dom hittar honom i sudan eller nått annat land som är kända för att lämna ut brottslingar..

//jaG

Tror (hoppas) han får svårt att lämna landet.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph